Muslimsk forfølgelse af kristne: November 2020
Af
Kilde: RaymondIbrahim.com, 28. december 2020
Udgivet på myIslam.dk: 16. januar 2021
Pakistan: Yasmeen og hendes søn, Usman, lå død og døende af en regn af kugler fra deres muslimske naboer; ingen af de muslimske tilskuere "løftede en finger" for at hjælpe, og Usman døde til sidst. (Asia News)
Følgende er blandt de overgreb, som muslimer udsatte kristne for i november måned 2020:
Nedslagtningen af kristne
Indonesien: Den 27. november, i landsbyen Lembantongoa, halshuggede islamiske terrorister en kristen præst og dræbte tre andre kristne ved at skære halsen over på dem. En kirke tilhørende Frelsens Hær og seks kristne hjem blev også stukket i brand under angrebet. Selvom de erkendte, at en islamisk militant gruppe var ansvarlig, hævdede myndighederne, at angrebet ikke var "religiøst motiveret". En menneskerettighedsforsker sagde, at dette "seneste angreb var en 'klar optrapning' af volden mod kristne".
Den Demokratiske Republik Congo: Mellem den 20. og 25. november slagtede medlemmer af De Allierede Demokratiske Styrker, som er forbundet med Islamisk Stat, omkring 20 kristne i en række landsbyer. Ifølge en præst, der mistede sin familie under massakrerne:
"De forsøgte at tvinge nogle af vore kristne til at konvertere til islam. De forsøgte også at tvinge min kone og vore fire børn til at konvertere til islam, men da de nægtede at konvertere, skød de min kone i hovedet, mens vore fire børn blev skåret i stykker med et somalisk sværd."
Præsten, der ikke selv var til stede under angrebene, tilføjede, at "de oprørske militante har til hensigt at etablere en islamistisk stat styret af sharia (islamisk lov)." To dage efter angrebene rapporterede en journalist, at folket stadig befandt sig i en tilstand af rædsel og forvirring:
"Der var en skare af kristne, som drev rundt i gaderne i en hjælpeløs tilstand, såvel som radikale muslimske ekstremister, der omringede fem kirker. 10 piger var blevet voldtaget og 15 piger bortført fra den anglikanske kirke og den romersk-katolske kirke. 14 kristne blev indlagt på et hospital i kritisk tilstand med skader i hovedet og andre med brækkede hænder og ben på grund af brugen af skydevåben, macheter, køller, somaliske sværd og økser."
Ifølge rapporten har der været mange af den slags angreb på kristne i ugerne og månederne, der førte op til dette, hvor "mere end 50 kristne, der nægtede at afsværge deres kristne tro, blev dræbt, især kvinder og børn."
Mozambique: I løbet af den første weekend af november slagtede medlemmer af en Islamisk Stat-forbundet terrorgruppe 50 mennesker i dette overvejende kristne afrikanske land. Med ordene fra en rapport:
"Islamiske militante forvandlede en landsbyfodboldbane i det nordlige Mozambique til en henrettelsesplads, hvor de halshuggede mere end 50 mennesker i løbet af tre dage med hæmningsløs vold mellem fredag den 6. november og søndag den 8. november (...). I ét angreb, den 6. november, stormede bevæbnede mænd, der råbte "Allahu Akbar", ind i landsbyen Nanjaba, affyrede våben og satte hjem i brand. To landsbyboere blev halshugget, og flere kvinder blev bortført. (...) [E]nhver, der nægter at støtte jihadisterne og at antage deres tro bliver angrebet og deres ejendom sat i brand. Således er kristne, der nægter at afsværge Kristus, blandt ofrene. Angrebene er blandt de værste i de seneste år i de militante islamisters brutale kampagne for at etablere et islamistisk kalifat i den olie- og gasrige Cabo Delgado-provins. Desperate mennesker strømmer til de kristne missionsstationer for at få beskyttelse (...). Mere end 2.000 mennesker er dræbt og omkring 430.000 gjort hjemløse i regionen siden 2017."
Etiopien: Den 1. november, et par timer efter at føderale tropper "uventet trak sig tilbage", for at citere et øjenvidne, stormede 60 væbnede terrorister en skole. Efter at have meddelt, at de nu "kontrollerede området", fortsatte de med at jage og massakrere mindst 54 etniske amhara-folk, "for det meste kristne kvinder, børn og ældre". Ifølge rapporten:
"I det seneste angreb mod etniske amhara-folk, som hovedsageligt er kristne, var nogle overlevende i stand til at flygte til en nærliggende skov, mens angriberne samlede kvinder, børn og ældre, der ikke var i stand til at løbe væk. Derefter skød de på den forsvarsløse gruppe (...). Ét offer fandt de gennemhullede lig af sin bror, svigerinde og tre børn på skolens område. Vidner sagde, at angriberne trak nogle ofre fra deres hjem hen til skolen og fortalte, at en skolebygning og 120 huse var brændt ned (...). Dette er det seneste dødbringende angreb i en bølge af massakrer i den sidste måned i Etiopien, som har efterladt flere dusin døde, angreb, der tilsyneladende er rettet mod den hovedsageligt kristne etniske amhara-gruppe."
Nigeria: Et antal mennesker blev dræbt i den igangværende jihad mod Nigerias kristne. Et udpluk følger:
1. november: "Islamiske ekstremistiske militante i det nordøstlige Nigeria angreb søndag morgen en overvejende kristen landsby nær Chibok, staten Borno, hvor de dræbte 12 kristne og kidnappede kvinder og børn (...). En præst var blandt de dræbte. Landsbybeboere havde mistanke om, at angriberne var militante fra Boko Haram, der søger at påtvinge sharia (islamisk lov) over hele Nigeria."
6. november: "Bevæbnede Fulani-hyrder dræbte fredag fire kristne i det nord-centrale Nigeria og kidnappede den næste dag syv personer, inklusive fem døtre til en præst." "Til dato har kidnapperne endnu ikke kontaktet os," sagde Luka Binniyat, en lokal aktivist: "Kidnapning af kristne sker næsten dagligt ..."
17. november: Den kristne samfundsleder, Haruna Kuye, og hans søn, Destiny Kuye, "lå og sov i deres hjem i landsbyen Gidan Zaki, da de brutalt blev skudt og dræbt," sagde en lokal kilde. "Det var et velplanlagt drab begået af onde mænd, der sneg sig ind i landsbyen med kurs mod hans hjem og udløste terror. De hjerteløse mordere angreb også hans kone og datter, men de overlevede med skader" fra macheter og skud. "Bed for de kristne i landsbyen Katarma i Chikun Lokale Government," sagde han. "De fleste kristne landsbyer på denne akse er blevet ødelagt i de sidste tre dage, mange er blevet dræbt og nogle kidnappet."
26.-27. november: Pastor Johnson Oladimeji blev udsat for baghold og dræbt af muslimer, da han rejste hjem fra Ikere-Ekiti, hvor han leder en menighed under den nigerianske baptistkonvention.
28-29:
"Fulani-hyrders angreb på overvejende kristne samfund i staten
Kaduna lørdag aften og søndag morgen dræbte syv kristne." To børn
blev også kidnappet og fire mennesker såret.
Pakistan: Den 9. november åbnede muslimske naboer ild
mod og myrdede Yasmeen, en kristen mor, og Usman Masih, hendes eneste
søn, foran deres hjem. Ifølge rapporten:
"På dagen for skyderiet forlod Yasmeen huset omkring kl. 10.30
og passerede forbi Ishrat Bibi [hendes muslimske nabo, senere beskrevet
som 'en tyran og foragtelig kvinde'], der holdt en kæp og begyndte at
skælde ud på og slå sin nabo. To måneder tidligere havde de to skændtes
over vandafløbet i gaden.
På et tidspunkt kaldte Ishrat Bibi på sine to sønner, Hassan Shakoor
Butt og Khizar Shakoor Butt, der, efter at være kommet ud med deres
skydevåben, affyrede 20-21 kugler mod Yasmeen. Sidstnævntes søn Usman
kom ud af huset, og, da han så sin livløse mor, forsøgte at hjælpe hende,
men også han blev ramt af skud.
Shabeer Masih [de dræbtes mand/far] siger, at hans søn levede i omkring
tyve minutter og bad om hjælp, men ingen i landsbyen løftede en finger;
en bil kørte forbi, men ingen forsøgte at tage sønnen til hospitalet.
Usman var blevet far til en lille pige bare en uge forinden og havde
en anden datter på tre år. 'Alle i familien var meget venlige og havde
gode forhold til landsbyens folk,' tilføjer Shabeer grædende."
Mariyam Kashif, en social-aktivist og katolsk lærer, fordømte mordene som "et tydeligt eksempel på intolerancen og hadet, der spredes mod kristne." Hun tilføjede, at denne fjendtlighed næres i det offentlige skolesystem, hvor "en reform af læseplanen er nødvendig for at fjerne alle aspekter af had og foragt. Kun på denne måde vil vi kunne undervise og udvide hjerter og ændre mentaliteten i vores samfund."
Østrig: Et muslimsk terrorangreb rettet mod en katolsk ungdomsgruppe blev forpurret i sidste øjeblik. Ifølge 27. november-rapporten:
"[Morderen] ville udløse et blodbad i den katolske ungdomsgruppe (...) under en bønneaften i Wien. Men det mislykkedes for islamisten på grund af en dør, der var låst af en timer (...). 17 børn og unge, der tilhørte en katolsk ungdomsgruppe, undslap en katastrofe på et hængende hår! (...) Sekunder senere blev morderen skudt ned af WEGA-betjente [specialstyrke i Østrigs politi] foran byens ældste kirke (...). De 17 unge undslap angriberen ved at slukke lyset, da de første skud blev affyret (...). De unge opholdt sig i mørket indtil kl. 2:30 tirsdag [24. november]. Derefter gav politiet dem grønt lys og de 17 drenge og piger kunne gå hjem."
Død over frafaldne og bespottere
Uganda: Den 23. november dræbte muslimske slægtninge, inklusive onkler og tanter, deres egen 6-årige nevø, fordi hans far - mordernes bror, en tidligere islamisk sheik - var konverteret til kristendommen og nægtede at vende tilbage til islam. Tidligere samme dag havde medlemmer af hans udvidede familie et to timers møde med den frafaldne, Emmanuel Hamuzah (38), der gentagne gange "afviste deres krav om at afsværge Kristus". Kort efter sluttede hans onkel og fire af hans søskende sig til og angreb Emmanuel uden for hans hus. Hans unge dreng, Ibrahim Mohammad, 6, var udenfor med ham. "Du bør give afkald på denne kristne tro, som er en skændsel for vores familie," meddelte de. "Jeg nægtede at give efter for deres krav, og de begyndte at lange ud efter mig med spark og slag," forklarede Hamuzah senere. "Jeg prøvede at forsvare mig, mens de andre angribere trådte på mit barns hals for at kvæle ham." Angriberne flygtede, da naboer reagerede på tomulten, men hans søn døde. Familien meldte ikke hændelsen til politiet af frygt for flere gengældelser.
To dage forinden, den 21. november dræbte muslimer en kristen præst og hans 12-årige søn. Pastor Wilson Niwamanya og hans søn Peter var på vej hjem efter at have leveret kristen litteratur langs grænsen til Den Demokratiske Republik Congo, da fire "radikale muslimer" bevæbnet med stumpe genstande og en hornskæftet daggert, kendt som et somalisk sværd, stoppede dem. Ifølge en anden kristen arbejder, der var til stede, men undslap:
"Da de fire angribere kom ud af busken, greb de straks fat i pastor Niwamanya og sagde: 'Denne mand skal dø for manglende respekt for vores religion.' Angriberne begyndte med at slå dem med stumpe genstande og brugte derefter sværdet og stak den unge dreng i maven. Han døde, mens præsten og jeg forsøgte at bekæmpe angriberne."
Da andre motorcykler begyndte at dukke op, flygtede angriberne fra stedet. Præsten blev hurtigt bragt til et medicinsk center, hvor han senere døde af sår i hovedet. Tidligere - heriblandt dagene, der førte op til angrebet - havde han modtaget truende sms-beskeder, bl.a. en befaling om "at stoppe med at give folk bøger, der miskrediterer islam, og hvis du fortsætter med at distribuere disse bøger, risikerer du dit liv."
Ifølge rapporten:
"Pastor Niwamanya, en velkendt missionær i området, havde deltaget i kristen-muslimske debatter i 2016, herunder én, i hvilken en islamisk leder åbent irettesatte ham. Islamister begyndte at overvåge ham, efter at han optrådte ved et evangelisk arrangement i Masaka i 2010 med evangelist Umar Mulinde, der blev ramt af et forfærdeligt syreangreb i 2011 (...). Pastor Niwamanias advokat, Isaac Sendegeya, blev skudt og dræbt i juli 2019 af ukendte personer. Han var 39. Enken efter den afdøde præst har modtaget behandling for et tidligere angreb, som hun ramtes af for sin tro, og har brug for økonomisk hjælp - hvilket også gælder hendes overlevende børn og 15 andre på børnehjemmet, som præsten drev."
I en anden hændelse i Uganda overfaldt og dræbte muslimer David Omara (64), en kristen præst og velkendt radioprædikant, for at sammenligne kristendom og islam.
Ifølge Davids søn, som citeret i en 6. november-rapport:
"Nogen ringede til min far og værdsatte hans præsentation. Han bad ham derefter om at møde ham et bestemt sted med nogle af sine venner. Vi forlod radiostationen. Da vi ankom til det pågældende sted, kom der seks mennesker klædt i islamisk klædedragt ud af busken, og de begyndte at kvæle og slå min far med stumpe genstande."
Mens han slog ham, sagde en af muslimerne: "Denne mand skal dø for at bruge Koranen og sige, at Allah ikke er Gud, men er en ond gud, der samarbejder med sataniske kræfter." "Mens de slog min far med stumpe genstande og tog kvælertag på ham," fortsatte sønnen, "flygtede jeg for at redde mit liv. To angribere løb efter mig, men kunne ikke fange mig." Under den afdødes begravelse den 4. november ...
"var områdets beboere chokerede og bedrøvede over mordet," bemærker rapporten, "og mens kirkemedlemmerne sørgede ved en tårevædet begravelse, var de både bange for yderligere islamistisk vold og sorgfulde." Hans enke "besvimede og kollapsede under dyb stønnen" og blev, sidst rapporteret, "behandlet for chok, der gjorde hende bevidstløs," på et hospital: "Efter elektrokonvulsiv behandling, der involverer stimulering af hjernen, genkendte hun stadig ikke folk." Pastor David Omara - som medarbejdere lovpriste for at have "arbejdet utrætteligt for Guds rige til sit sidste åndedrag" - overleves af hans (traumatiserede) kone og otte børn i alderen 10 til 30 år.
Egypten: En bølge af blasfemirelaterede beskyldninger og anholdelser brød ud i november. "I de sidste par dage", for at citere fra en 20. november-rapport, "er der udstedt flere arrestordrer til egyptiske kristne, der er anklaget for at fornærme islam. En ung muslimsk mand blev også tilbageholdt for at have hånet værterne på den Cairo-baserede Holy Quran Radio Station." Derudover: "Den 11. november efterforskede den øverste statsadvokat for sikkerhed to kristne (...), og henviste dem til straffedomstolen, fordi de havde hånet islam og fornærmet religion." I endnu en hændelse, blev en kristen lærer og en muslimsk pige arresteret den 11. november på grund af kommentarer på Facebook, der blev opfattet som fornærmende og foragtende over for religion. "Den næste dag, den 12. november, beordrede den offentlige anklagemyndighed arrestationen af læreren, identificeret som Youssef Hani, og pigen, der går under navnet Sandosa på Facebook, på anklager om blasfemi." Efter at Hanis kritiske kommentarer om islam var delt på Facebook, dukkede opfordringer til hans død op på de sociale medier. "Han skal dræbes," lyder et indlæg på de sociale medier. "Nogen må melde sig frivillig, folk, vi vil ikke fortsætte med at diskutere med et par åndsfraværende [kristne] mindretal (...). Vi vil knuse dem..."
Iran: Den 15. november, en måned efter at en konvertit til kristendommen blev pisket 80 gange, blev en anden konvertit, Zaman Fadaei, pisket lige mange gange og af samme grund: At nippe til kommunionsvinen [altervinen]. Han blev pisket i Evin-fængslet, hvor han har afsonet en 6-årig fængselsstraf for at organisere huskirker og fremme "zionistisk kristendom". Efter at have oplyst, at "Sidste måned piskede det gejstlige regime [også] den iranske kristne konvertit Mohammad Reza Omidi 80 gange for at have drukket kommunionsvin", tilføjer 17. november-rapporten:
"Mange iranske kristne er i fængsel i Iran for at have praktiseret
deres tro. Høje kautioner og eksilstraffe er yderligere pres, som det
iranske regime pålægger kristne (...). Internationale organisationer
har gentagne gange censureret det iranske regimes undertrykkelse af
religiøse mindretal, inklusive de kristne konvertitter, for at praktisere
deres tro.
Dommere, der præsiderer over retssagerne ved præstestyrets domstole,
er blevet instrueret om at overveje maksimumsstraffe for religiøse mindretal
og især de kristne konvertitter. Det iranske regime kriminaliserer omvendelse
til kristendommen og begrænser strengt den tro, der praktiseres af armenske
og assyriske kristne."
Angreb på kirker, kors og kristne symboler
Østrig: Ifølge en 2. november-rapport angreb så mange som 50 unge tyrkere en kirke i Wien-Favoriten torsdag aften den 29. oktober:
"Angriberne stormede ind i sognekirken St. Anton i Favoriten, råbte 'Allahu Akbar' og sparkede til bænke og andet møblement i kirken (...). En anden, en afghaner, blev arresteret i weekenden, mens han råbte 'islamiske slagord' i St. Stefans Katedral [Stephansdom] (...). Kirker i Wien bliver nu nøjere overvåget som en del af patruljetjenesten."
Syrien: Til råbet "Allahu Akbar" (video her) blev et kors revet ned fra en græsk-ortodoks kirke i et område, der var "kontrolleret af militær, der støttes af USA", lød en 1. november-rapport. Korset var blevet revet ned år tidligere, da Islamisk Stat kontrollerede regionen, men blev genetableret af lokalbefolkningen i et forsøg på "at tilskynde kristne flygtninge til at vende tilbage til byen." Rapporten tilføjer:
"Islamisk Stat og Tyrkiet tilskynder en lille gruppe til at begå disse forfærdelige handlinger. Før IS-invasionen og ødelæggelsen af byen var den hjemsted for et mindretal af kristne, der tilhørte den græsk-ortodokse kirke, den assyriske kirke i øst, den syrisk-ortodokse kirke, kaldæisk katolske og syrisk katolske kirke og forskellige protestanter."
Italien: Den 25. november huggede en 31-årig palæstinensisk flygtning hovedet og skar hænderne af en historisk jomfru Maria-statue i Marghera, en forstad til Venedig (billede ovenfor). Videoovervågning og et vidne på stedet hjalp med at identificere vandalen. En oversættelse af en italiensk rapport fanger den lokale stemning over vanhelligelsen:
"Et grusomt og chokerende skue for dem, der tror på dette symbol [Maria-statuen] og følelsen af at høre til i et fællesskab, der blev dybt såret af hærværk. Uden hoved og uden hænder, der næsten udspiller volden ved en henrettelse - raseriet udgydt på en lemlæstet statue, Madonnaens (...). Motivet er endnu uklart, hvorfor han kastede sig med en sådan brutalitet mod en statue, et troens symbol, hvad enten det er et tilfælde af mental ubalance, eller han handlede i kraft af et religiøst miljø..."
Borgmester Luigi Brugnaro kaldte det en "nederdrægtig handling", en symbolsk "slagtning", som "sårer vore følelser."
Frankrig: Den 19. november trådte en muslimsk mand - klædt i en jellabiya, traditionel islamisk klædedragt - ind i katedralen i Clermont-Ferrand og begyndte at synge på arabisk og knælende bede bønner i den hellige katolske bygning. Et antal forbipasserende blev bekymrede over dette syn, politiet blev kontaktet, og efter forhør blev manden - som det blev besluttet ikke havde brudt nogen lov - løsladt.
Almindelig vold og mishandling
Pakistan: I to måneder efter at have kidnappet en døv og stum kristen teenage-pige, gruppe-voldtog og torturerede fem muslimske mænd hende gentagne gange. I hele denne tid ignorerede politiet forældrenes bøn om at gribe ind. Det var først, da en lokal myndighed tog sagen op, at pigen blev lokaliseret og sendt tilbage til sine forældre, dog kun efter måneder med retsmøder og retssager, da en af kidnapperne insisterede på, at pigen villigt var konverteret til islam og havde giftet sig med ham. Ifølge Juliet Chowdhry, formand for British Asian Christian Association, som citeret i en rapport fra 16. november:
"Denne unge kvinde har været udsat for det mest nederdrægtige og afskyelige overfald. Der er få kvinder på min alder, der kunne overleve en sådan prøvelse, og alligevel har hun, på trods af sin unge alder, vist en styrke og tro på Gud, der er bemærkelsesværdig. (...) [A]lle kristne kvinder bør blive bevæget til tårer over den basale grusomhed, som vore søstre i Pakistan står over for. Denne historie bør være et alarmsignal - men hvor mange af jer vil faktisk aktivt blive involveret i at udrydde dette onde?"
Egypten: På grund af en 22-årig kristens Facebook-opslag, der blev anset for at være krænkende for den muslimske profet Muhammed, angreb oprørske muslimer kristne og deres ejendomme i landsbyen, hvor den unge stammer fra (dog uden at han var der). Ifølge en rapport:
"[D]e muslimske landsbyboere i al-Barsha har grebet til afbrænding af gårdhytter og gårdspladser, der ejes af kopterne, og som ligger på deres landbrugsjorder. Disse hytter og gårdspladser bruges til at holde sammen på kvæget om dagen og til at opbevare kvægfoder. Seks af dem blev stukket i brand om natten den 29. november som følge af fundamentalistiske muslimers kontinuerlige tilskyndelse mod kopterne (...). Fjendtlighederne mod Barsha-kopterne går tilbage til 25. november, da landsbyens muslimer udførte et angreb mod kopterne med sten og ildkugler. Angrebet udgik fra en af moskeerne i nærheden af landsbyens Islamiske Institut til råbet "Allahu Akbar" (Allah er den største) og verbale fornærmelser mod kristne."
En 80-årig kristen kvindes ansigt blev brændt, da en ildkugle ramte hendes hjem. Kirkens ejendom blev også beskadiget, en stald brændt ned, kvæg stjålet, og vinduerne i kristne hjem blev smadret.
Separat: Om aftenen den 8. november blev Nabil Habashy Salem - en 61-årig kristen forretningsmand, der var ansvarlig for bygningen den eneste kirke i Bir al-Abd, Sinai - bortført foran sit hus. Ifølge rapporten:
"(H)an gik ud kl. 20.00 for at købe noget fra en nærliggende butik, da tre bevæbnede, umaskerede mænd stoppede ham med magt midt på den travle gade. De tvang en forbipasserende pickup til at stoppe, truede dens chauffør og tvang ham ud med våbenmagt. Så skubbede de den ældre Salem ind i bilen og kørte hurtigt væk, mens de affyrede kugler op i luften. Folk på gaden var rædselsslagne (...); ingen kunne gøre noget. Peter Salem [hans søn] underrettede straks politiet og indgav rapport. Han sendte en indtrængende bøn til præsident Sisi om at gribe ind for at finde hans far, så han ikke ville lide samme skæbne som Bekhit Aziz Lamei, der blev kidnappet i august sidste år fra landsbyen al-Abtal i det sydlige Sinai og hidtil ikke er fundet."
Østrig: En 19-årig afghansk flygtning slog en 76-årig katolsk nonne i ansigtet i byen Graz, inden han flygtede. Takket være en overvågningsvideo formåede politiet at pågribe ham. Ifølge 2. november-rapporten:
"Den mistænkte, der allerede er kendt af politiet for narkotika-forseelser og overfald, har tilstået forbrydelsen; hans motiv er stadig uklart, siger politiet. Flere anti-kristne hændelser har vakt opstandelse i Østrig efter sidste uges terrorangreb af en mand, der råbte islamistiske fraser ved en katedral i Frankrig."
Bangladesh: Den 9. november angreb væbnede muslimer en katolsk kristen landsby, "sårede de troende og vanhelligede deres kirke - knuste vinduer og ødelagde bøger og andre religiøse genstande", lyder rapporten. Problemerne startede i slutningen af september, da Rafiq Ali, en muslimsk mand med forfalskede dokumenter, beslaglagde jorden tilhørende Josper Amlorong, en lokal kristen landmand. Den 9. november rapporterede Amlorong landtyveriet til politiet, og efter at have fået bekræftet, at jorden var hans, satte de Ali ud. Den aften vendte en hævngerrig Ali tilbage med snesevis af væbnede muslimer, der skabte kaos i landsbyen. I en diskussion af det midlertidige jord-tyveri, sagde Amlorong:
"Ali og hans folk trængte med magt ind på min ejendom og overtog den. De truede mig på livet. De sagde, at jeg skulle forlade jorden. Det er mit eneste stykke jord (...). Hvis jeg mistede min jord, kunne jeg ikke leve [han har kæmpet med kræft i de sidste tre år]. Uden behandling vil jeg dø (...). Da jeg er kristen, troede Ali, at jeg var svag, men jeg forlader ikke min jord, før jeg trækker mit sidste åndedrag."
Om denne serie
Selv om ikke alle, og slet ikke de fleste, muslimer er involveret, er forfølgelsen af kristne i den islamiske verden på vej til at nå pandemiske proportioner. Derfor blev "Muslimsk forfølgelse af kristne" til for at opsamle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af forfølgelse, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:
-
At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.
-
At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.
Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses
et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der
"fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes
betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede
dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.
Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst - må det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.

Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam,
er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow
ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The
Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense
Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S.
Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede
retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der
dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation
for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN,
PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.
Han er desuden forfatter til: Crucified
Again: Exposing Islam's New War on Christians
og den nyeste bog: Sword
and Scimitar, Fourteen Centuries of War between Islam and the West.
(Denne korte biografi er hovedsagelig taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)
Alle rapporter:
December,
2020
November,
2020
Oktober,
2020
September,
2020
August,
2020
Juli,
2020
Juni,
2020
Maj,
2020
April,
2020
Marts,
2020
Februar,
2020
Januar,
2020
December,
2019
November,
2019
Oktober,
2019
September,
2019
August,
2019
Juli,
2019
Juni,
2019
Maj,
2019
April,
2019
Marts,
2019
Februar,
2019
Januar,
2019
December,
2018
November,
2018
Oktober,
2018
September,
2018
August,
2018
Juli,
2018
Juni,
2018
Maj,
2018
April,
2018
Marts,
2018
Februar,
2018
Januar,
2018
December,
2017
November,
2017
Oktober,
2017
September,
2017
August,
2017
Juli,
2017
Juni,
2017
Maj,
2017
April,
2017
Marts,
2017
Februar,
2017
Januar,
2017
December,
2016
November,
2016
Oktober,
2016
September,
2016
August,
2016
Juli,
2016
Juni,
2016
Maj,
2016
April,
2016
Marts,
2016
Februar,
2016
Januar,
2016
December,
2015
November,
2015
Oktober,
2015
September,
2015
August,
2015
Juli,
2015
Juni,
2015
Maj,
2015
April,
2015
Marts,
2015
Februar,
2015
Januar,
2015
December,
2014
November,
2014
Oktober,
2014
September,
2014
August,
2014
Juli,
2014
Juni,
2014
Maj,
2014
April,
2014
Marts,
2014
Februar,
2014
Januar,
2014
December,
2013
November,
2013
Oktober,
2013
September,
2013
August,
2013
Juli,
2013
Juni,
2013
Maj,
2013
April,
2013
Marts,
2013
Februar,
2013
Januar,
2013
December,
2012
November,
2012
Oktober,
2012
September,
2012
August,
2012
Juli,
2012
Juni,
2012
Maj,
2012
April,
2012
Marts,
2012
Februar,
2012
Januar,
2012
December,
2011
November,
2011
Oktober,
2011
September,
2011
August,
2011
Juli,
2011
Oversættelse: Bombadillo