"Præsten døde som en hund!"
Muslimsk forfølgelse af kristne: September 2020
Af Raymond Ibrahim
Oversættelse af: "The Priest Died Like a Dog!"
Kilde: RaymondIbrahim.com, 19. oktober 2020
Udgivet på myIslam.dk: 29. oktober 2020

Oprindeligt udgivet på Gatestone Institute

Følgende er blandt de overgreb, som muslimer påførte kristne i løbet af september måned 2020:


Nedslagtningen af kristne

Italien: Den 15. september stak en illegal muslimsk indvandrer gentagne gange en katolsk præst med en slagterkniv for til sidst at dræbe ham med et stik i halsen. "Præsten døde som en hund, det var rigtigt," pralede den tunesiske statsborger Mahmoudi Ridha (53) senere efter at have dræbt fader Roberto Malgesini, 51. Ifølge en rapport fra Church Militant, så kendte præsten "sin morder, og havde hjulpet ham ved flere lejligheder (...), men muslimen betragtede stadig præsten som sin fjende," og kan have dræbt ham på grund af mistanke om, at præsten var "en del af et plot om at udvise ham." Selvom bispedømmet Como, hvor forbrydelsen fandt sted, og landets mainstream-medier oprindeligt meddelte, at morderen havde en lang historie med psykisk sygdom, så bekræftede en række tests senere, at der ikke var nogen "attesterede psykologiske problemer". Som reaktion på dette, fordømte Silvana De Mari, en åbenmundet anti-abort-læge, direkte pave Frans' "formaning om at bygge broer, ikke mure" som "absolut idioti" og tilføjede: "Hvis en europæer dræber en ikke-europæer, er han et morderisk svin, en nazist og fremfor alt, altid ansvarlig for sine handlinger. Hvis det modsatte sker, er han bare lidt tosset i hovedet." Mordet udløste spændinger mellem lokalbefolkningen og indvandrere - herunder en nævekamp mellem en italiensk kvinde og en ung afrikansk mand. I en diskussion af morderens nordafrikanske hjemland, sagde en uafhængig konsulent om den globale forfølgelse af kristne: "På trods af at Tunesien er et feriested, der besøges af mange vestlige turister, er der under overfladen en mørkere side, hvor kristne ofte bliver foragtet og mishandlet af muslimer. Det kan kræve en betydelig mængde kristen kærlighed og medfølelse at fjerne sådanne holdninger, der ofte er dybt indgroede." Denne hændelse er ikke enestående. Ifølge rapporten:

"I 2016 blev den 65-årige belgiske præst, fader Jos Vanderlee, dolket af en muslimsk asylansøger i sin præstebolig, efter at han havde tilbudt indvandreren et bad og gæstfrihed. Hændelsen fandt sted seks dage efter, at den ældre fader Jacques Hamel fik sin hals skåret over af islamiske terrorister i den landlige franske by St-Étienne-du-Rouvray, nær Rouen i Normandiet. I 1999 dræbte en nordafrikansk muslimsk indvandrer fader Renzo Beretta, sognepræst i Ponte Chiasso, efter at have henvendt sig til ham om hjælp."

Uganda: En muslimsk "heksedoktor" slagtede rituelt den 11-årige søn og sex-slavebandt den 13-årige datter af en konvertit til kristendommen. Historien kom frem den 16. september, da den dræbte drengs søster blev fundet og reddet af politiet. Begge børn blev bortført og solgt til shamanen af en muslimsk kvinde, der var imod deres fars omvendelse til kristendommen. "Vi sørger over vores søn, som skulle være blevet ofret," sagde Sulaiman Pulisi, en tidligere imam, der tog imod Kristus for tre år siden. "Vi sørger med min datter, som er blevet brugt som et sexobjekt af den muslimske shaman." Joseph Sodo, en kristen butiksindehaver, der medvirkende til pigens redning, gav flere detaljer:

"En radikal muslimsk kvinde ved navn Sania Muhammad, der havde forbindelser til muslimske mænd, plejede at være på udkig efter børn af konvertitter fra islam for at sælge dem til denne muslimske heksedoktor (...) ved navn Isifu Abdullah, der bruger amuletter og charms, indskrevet med vers fra Koranen, til at afværge onde kræfter."

Den Demokratiske Republik Congo: I alt mindst 58 mennesker blev dræbt og 17 kidnappet under et formodet islamisk terrorangreb på to overvejende kristne landsbyer, én den 8. september og en anden den 10. september. Utallige andre blev drevet ud i det stærkt skovklædte område. "Folk blev dræbt med alle slags våben, knive, skydevåben," forklarede en lokal og tilføjede, at hæren og frivillige "stadig leder efter ofre i skoven." Ifølge en anden rapport:

"Medlemmer af De Allierede Demokratiske Styrker (ADF), en islamistisk militant gruppe, der har været aktiv i regionen i mere end to årtier, menes at have udført grusomheden (...). I maj blev mindst 57 mennesker fra to landsbyer i Ituri myrdet af jihadisterne i angreb over flere på hinanden følgende dage. Mere end 700 mennesker er dræbt i Ituri-provinsen siden 2017 (...)."

Nigeria: Minutter før endnu et muslimsk Fulani-hyrdeangreb blev iværksat på en kristen landsby, Alubara Audu, ofrede en præst, der tidligere var blevet såret i et lignende angreb, sit liv for at redde folkene fra sit fællesskab. Søndag den 6. september omkring kl. 2 om natten hørte han jihadisterne krybe frem mod sin landsby og slog straks alarm, hvilket fik flere kristne til at flygte. Han selv blev dog skudt af de vrede terrorister. Mens han lå såret og blødende på gulvet, fortsatte han med at ringe med alarmklokken, for at flere landsbyboere skulle flygte, hvilket fik muslimerne til at skyde ham flere gange, indtil han blev tavs permanent. Præsten efterlader sig en kone og fire børn. To andre kristne blev dræbt under angrebet, og to mere blev bortført.

Blandt de snesevis af andre kristne, der blev dræbt af muslimske Fulani-hyrder i september, var to unge kristne piger og en 6-årig dreng (28. september); en 64-årig kristen samfundsleder og syv andre kristne (21. september); en kristen kvinde og hendes søn, mens de arbejdede på deres gård (23. september); og fem andre kristne (24. september).

I en diskussion af situationen for nigerianske kristne sagde de katolske biskopper i Kaduna-provinsen i en erklæring den 16. september, at "mørke skyer af vold har omsluttet vort land. Manden med leen har fast greb om vort land." I over et årti var Nigerias største udfordring den islamiske terrorgruppe Boko Haram, sagde erklæringen, skønt militæret stort set var blevet nedbrudt for to år siden:

"Men vores glæde var kortvarig, fordi historien gradvist blev meget værre. I dag er næsten alle de nordlige stater i det faste greb af disse udøvere af vold og død. I de sidste tre år har vi været vidne til ubarmhjertige angreb på og plyndringer af hele samfund (...). Tusinder af liv er gået tabt pga. disse banditter, der har opereret med ubarmhjertig vildskab (...). Boko Harams hærgen, de [muslimske Fulani-] hyrder, kidnappere og banditter har gjort alle til ofre."

Fader Sam Ebute, der tjener et af de forfulgte samfund, havde en mere personlig tilgang:

"I fire år, siden jeg blev præst i 2016, har jeg begravet mine sognebørn. I 2017 måtte jeg begrave en kvinde, der blev dræbt sammen med sine fire børn om natten i Tachira. I 2018 i Tsonje, måtte sognet også begrave fire mennesker, der blev dræbt. I Zunruk i 2019 blev syv unge dræbt i fuldt dagslys, mens de spillede fodbold."

For nylig, i slutningen af juli i år, begravede fader Sam 21 andre kristne fra sin flok, de fleste unge piger:

"Så i de sidste syv uger har vi begravet vore sognebørn uden nogen ende i sigte. Disse sidste angreb har efterladt os alle i en tilstand af frygt og især frygt for det ukendte, fordi vi ikke ved, hvornår den næste angrebsrunde vil ske og hvad, der vil udløse den. Vi kan ikke tilbede i fred (...). Vore bevægelser er begrænsede, vore troende kan ikke gå frit ud til deres aktiviteter. Det er landbrugssæson nu, men de tør ikke gå ud til deres gårde af frygt for at blive angrebet dér. De har efterladt deres afgrøder, så de går til grunde. Det er som om, vi er blevet efterladt for at omkomme på grund af vores tro."

Pakistan: En domstol i Lahore dømte en kristen mand, der allerede havde afsonet syv års fængsel, til døden for "blasfemi". Asif Pervaiz, en 37-årig far til fire, blev oprindeligt arresteret i 2013, da hans muslimske overordnede på klædefabrikken, som han arbejdede for, beskyldte Pervaiz for at have sendt krænkende bemærkninger om islams profet, Muhammed, i en tekstbesked. Under hans høring den 8. september bestemte dommeren, at Pervaiz skulle betale en ekstra bøde på 50.000 pakistanske rupee (ca. 2000 kr.) og afsone en fængselsperiode på tre år for "misbrug" af sin telefon. Bagefter, og ifølge kendelsen, skal den kristne bespotter "hænges i sin hals indtil sin død". Men den dømte afviser alle anklager. "I sin erklæring til retten havde Pervaiz kategorisk sagt, at sagsøgeren plejede at presse ham til at afsværge sin kristne tro og konvertere til islam," forklarede Saiful Malook, den kristnes advokat: "Pervaiz sagde, at han på grund af sagsøgerens konstante chikane blev tvunget til at forlade sit job på fabrikken, men sidstnævnte fortsatte med at plage ham på hans nye arbejdsplads." Advokaten, der appellerer dommen i Lahore Højesteret, henviste også til en række uregelmæssigheder, der burde have gjort vidnesbyrd mod hans klient uantagelige som bevis:

"Denne sag burde have været kasseret af dommeren (...). Selvom jeg er meget skuffet over kendelsen i denne sag, kan man ikke ignorere det faktum, at det er blevet en norm blandt dommere, der behandler blasfemisager, at kende de tiltalte skyldige, uanset hvor svag anklagemyndighedens sag er (...). Det er tragisk, at Pervaiz allerede har tilbragt syv år i fængsel under retssagen og Gud ved, hvor mange flere år han skal forblive fængslet, inden højesteret tager hans appel op. Det værste i blasfemisager er, at de anklagede bliver efterladt til at rådne op i fængsel i årevis, indtil deres uskyld endelig bliver bevist."

Ifølge en separat rapport, der diskuterer Pervaiz' sag:

"Menneskerettighedsgrupper siger, at blasfemilove ofte misbruges til forfølgelse af mindretal (…). Sådanne beskyldninger kan ende i lynchninger eller gadeovervågning. Op til 80 mennesker vides at være fængslet i landet på sådanne anklager - hvoraf halvdelen står over for livstid i fængsel eller dødsstraf (...). I juli blev en amerikansk statsborger af pakistansk oprindelse, der blev retsforfulgt på beskyldninger om blasfemi i Peshawar, skudt i en retssal af en teenager, der fortalte de tilstedeværende, at han dræbte ham for at have fornærmet profeten Muhammed. Siden hans anholdelse er den påståede skytte blevet forherliget som en 'hellig kriger' af tilhængere og tusinder af mennesker har samlet sig for at kræve løsladelse."


Angreb på kirker

Tyrkiet: Den 2. september jævnede tyrkiske myndigheder St. Georgios kristne kirke med jorden. Det var en historisk og ikonisk bygning, som blev opført i 1896 og var kendt som "Bursas Hagia Sophia". I 2006, efter at kommunen havde brugt to millioner tyrkiske lira (ca. 1,5 million kr.) til renovering, var den forfaldne bygning blevet restaureret og omdannet til et kulturcenter. Men så, i 2013, lagde en islamisk fond sag an mod kirken og tilegnede sig den til sidst. Dernæst ifølge rapporten:

"Den historiske bygning, hvis dør var låst efter dens overgang til den [islamiske] fond, blev ikke vedligeholdt i årevis, og der opstod revner i bygningen. Efter at have noteret sig situationen (...) og gjort opmærksom på faren for nedrivning, forsøgte Nilüfer Kommune igen i 2016 at få kontrol over kirken og forlangte, at bygningen blev overdraget kommunen til renovering. Men det blev anført, at bygningen ikke kunne bruges til andet formål end tilbedelse, og at dette sted var en moské."

Bygningen fortsatte med at forfalde indtil den 2. september, hvor den blev revet ned, fordi den udgjorde en fare for omgivelserne. I en kommentar til denne udvikling sagde Nilüfers borgmester Turgay Erdem:

"Vi har gjort vores del for at videregive en kulturarv til kommende generationer. Men de [islamiske] fonde har fjernet den historiske bygning på en meningsløs måde. Og ladet [den] rådne. I 7 år gjorde ingen krav på denne bygning. Offentlige penge blev spildt på grund af denne forsømmelighed. Hvem vil stå til regnskab for det?"

I en anden sag blev en mur, der lukkede begge indgange til en græsk-ortodoks kirke i Tralleis, ulovligt opført af ukendte personer, selvom der er mistanke om, at Didima kommune opførte den som en metode til at retfærdiggøre udstedelse af alkohollicenser til lokale restauranter. Den nuværende lov fastslår, at alkohol ikke kan sælges indenfor en radius af [ca.] 100 meter fra en religiøs bygning. Da denne lov blev udarbejdet med tanke på moskeer, er nogle vrede over, at en simpel kirke kan forhindre deres salg af alkohol.


Angreb på kors

Sverige: En lille svensk dreng blev kaldt en "svinebastard" og banket af en muslimsk indvandrer-bande for at bære et krucifiks. Hændelsen fandt sted i Malmø, der har en stor muslimsk befolkning og er kendt som Sveriges "voldtægtshovedstad". Ifølge 1. september-rapporten, henvendte "et ukendt antal drenge" sig til det 11-årige barn, der spillede fodbold i frokostpausen, og spurgte, om han bar korset "på grund af sin religion". Efter at han havde svaret bekræftende, spurgte banden, om han også "spiste svin" - hvorefter de straks kaldte ham en "svinebastard" og bankede ham, hvorved de beskadigede drengens arm. Det lykkedes ham at løbe væk, men ikke før de havde stjålet hans bold og sko. "Politiet havde endnu ikke arresteret nogen gerningsmand. Kriminelle had-motiver mistænkes," tilføjer rapporten.

Grækenland/Tyrkiet: Fordi det er synligt i Tyrkiets by Edirne, blev præsident Erdogan, ifølge en 21. september-rapport, så provokeret af et ca. 15 meter højt kors, der for nylig blev rejst i Grækenlands hellige kloster, Agia Skepivis, at han klagede over det til den tyske kansler Angela Merkel, som han skulle møde senere den uge. I en diskussion af denne samme hændelse, erklærer en separat rapport:

"Erdogans reaktion på etableringen af et kors inde på græsk territorium danner basis for øget religiøs forfølgelse i Tyrkiet. Han fremmer fjendtlighed mod kristne symboler. Kristendommen kæmper allerede stærkt for sin eksistens i Tyrkiet, og denne form for fjendtlighed styrker ideen om, at kristendommen er ikke velkommen inden for dets grænser."

Pakistan: Muslimer raserede en kristen barbershop, fordi den havde fremvist et kors og andre kristne symboler. Ifølge en 2. september-rapport kom en gruppe muslimer ind i butikken og begyndte at rakke ned på ejerne for at have hængt et kors på frontvæggen såvel som det bibelske vers: "Min nåde er dig nok" (2 Kor 12:9). Muslimerne "bad os fjerne de kristne symboler fra butikken, fordi muslimske kunder ikke havde det godt med dem", forklarede ejerne. "Men vi ignorerede dette krav." Den næste dag pulveriserede mere end et dusin mænd med jernstænger butikken og beskadigede dens glasdør, spejle, hylder, skabe og andet udstyr. "De slog også personalet og stjal kontanter og andre dyre ting fra butikken," sagde ejerne. Derefter, inden de nåede at melde hændelsen til politiet, arresterede politiet en af ejerne på beskyldningen om, at han evangeliserede for muslimer. Selvom han blev løsladt den følgende dag: "Vores forretning er ophørt med at eksistere, og vi er bekymrede for vort daglige brød," sagde ejerne. "Dette er et meget intolerant samfund. Kristne accepteres ikke, når de driver succesrige forretninger og har ledende positioner. Denne diskrimination må bringes til ophør."


Almindelig diskrimination af kristne

Iran: Den 22. september tabte et kristent par - begge ex-muslimer, der tidligere blev forfulgt og fængslet af myndighederne i Den Islamiske Republik - deres appel om at bevare forældremyndigheden over deres 1-årige adopterede datter. Udelukkende "af én grund", siger rapporten: "de er kristne konvertitter, og Lydia, selvom hendes herkomst er ukendt, betragtes som muslim, og bør ifølge loven kun opfostres af muslimske forældre." Kendelsen blev afsagt på trods af, at dommeren selv anerkendte barnets "intense følelsesmæssige tilknytning" til hendes adoptivforældre, og at der var "nul chance" for, at der kunne findes en anden adoptivfamilie til hende, bl.a. fordi den 1-årige lider af en hjertesygdom.

Pakistan: I et interview forklarede en kristen mand - der blev arresteret sammen med snesevis af andre kristne og fængslet, efter at to muslimske mænd blev dræbt under optøjer, der fulgte selvmordsbombningen af to kirker og drabet på 20 kristne i 2015 - den afgørende faktor for, hvem der blev fængslet, og hvem der ikke blev. Ifølge Amjar Arif:

"Politiet sagde, at hvis vi ikke konverterede til islam, kunne vi se frem til fængsel (...). Betjente på politistationen mishandlede, slog og torturerede os med politistave og anklagede os for at brænde muslimer (...). De snappede rosenkranse fra tre af os og kastede dem på gulvet. Vi blev tvunget til enten at antage islam eller få skyld for mordet på to mænd (...). En 25-årig kristen, der også blev arresteret for påstået lynchning, konverterede til islam og blev løsladt tre timer senere. Vi andre fastholdt vores tro på den levende Gud (...) vi plejede at stå i en rundkreds og bede i en time. Om aftenen havde vi viet kl. 20 til personlige bønner (...). To af os døde i det fængsel."

Amjar Arif blev løsladt fem år senere.


Seksuel og psykologisk mishandling af kristne kvinder

Egypten: Endnu en gang erklærede en domstol, der var involveret i sagen om en samvittighedsløs mishandling af en ældre kristen kvinde, sig selv for inhabil. "Sagen var blevet udsat flere gange og blev lukket i 2017 på grund af utilstrækkeligt bevis," siger en rapport fra 3. september 2020. "Kvindens juridiske repræsentanter indgav imidlertid en klage, der genåbnede den igen. Derefter, i marts 2019, besluttede retten i Minya at afstå fra at høre sagen på grund af forlegenhed." Derefter, i oktober 2019, blev sagen udsat igen, fordi et medlem af domstolen angiveligt var fraværende; og nu dette. Sagen handler om Soa'd Thabet, en kristen bedstemor i 70'erne. Den 20. maj 2016 overfaldt en hob på omkring 300 muslimske mænd, der beskyldte hendes søn for at have et forhold til en muslimsk kvinde, hendes hjem, klædte hende helt nøgen, slog og spyttede på hende og paraderede hende gennem gaderne i landsbyen al-Karm (i Minya-guvernementet) under hån, piften og triumferende råb af "Allahu Akbar". I en kommentar til disse stadige forsinkelser sagde Adel Guindy, stiftende præsident for Koptisk Solidaritet, til Gatestone:

"Retsvæsenet i Egypten, såvel som resten af statens søjler (ofte kaldet "den dybe stat"), er blevet gennemsyret af fundamentalistisk islamisk ideologi og er således afgjort forudindtaget mod kopterne. Landets politiske ledelse tager ingen konkrete korrigerende skridt og, værre endnu, lader denne ideologi forme og dominere samfundet gennem uddannelse og medier."

Angående kidnapning, seksuelt misbrug og tvangskonvertering af kristne kvinder og piger i Egypten - en "gruppe, der er særlig sårbar for udnyttelse" og som tavst gennemlever et "ufatteligt mareridt" - så er dette fænomen, ifølge til en 10. september-rapport fra Koptisk Solidaritet, voldsomt udbredt uden tegn på tilbagegang. Rapporten på 15 sider dokumenterer "den udbredte praksis med bortførelse og menneskehandel" og anslår, at der har været "omkring 500 sager indenfor det sidste årti, hvor elementer af tvang er blevet brugt, der gør det til menneskehandel." Den tilføjer:

"Tilfangetagelsen og bortførelsen af koptiske kvinder og mindreårige piger er en forbandelse for det koptiske samfund i Egypten, men alligevel er der ikke gjort meget for at imødegå denne plage fra de egyptiske eller udenlandske regeringers, ngo'ers eller internationale organers side. Ifølge en præst i Minya Governementet forsvinder mindst 15 piger hvert år i hans område alene. Hans egen datter blev næsten kidnappet, men det lykkedes ham at gribe ind i tide (...). Det store flertal af disse kvinder bliver aldrig genforenet med deres familier eller venner, fordi politiets reaktion i Egypten er afvisende og korrupt. Der er talrige familier, der fortæller, at politiet enten har været medskyldig i kidnapningen eller i det mindste har været bestukket til tavshed. Hvis der skal være noget håb for koptiske kvinder i Egypten om at opnå blot et 'primitivt' niveau af lighed, så må disse tilfælde af menneskehandel ophøre, og gerningsmændene stilles til regnskab for domstolene."

Pakistan: En 6-årig kristen pige blev "slået og voldtaget efter ved højlys dag at være blevet tvunget hjem til en muslimsk voldtægtsmand", fortæller en rapport fra 16. september. Desuden og "i en modbydelig udvikling" ...:

"truer det lokale muslimske samfund de kristne forældre med vold, voldtægt af deres andre døtre og økonomisk ruin, hvis de går videre med en retssag mod den 18-årige pædofile Muhammad Waqas (...). Tabitha [det voldtagne barn] var blevet verbalt mishandlet, råbt af, slået og banket og tvunget til at udføre en række sexhandlinger med Waqas. Hun fik taget tøjet af og beskrev i sin rædsel, at hun ville blive dræbt af Waqas ..."

Selvom forskellige samfundselementer forsøgte at presse hendes familie til at droppe sagen mod den muslimske voldtægtsmand og acceptere en økonomisk løsning, nægtede hendes forældre og krævede retfærdighed. Som et resultat advarede to imamer fra lokale moskeer Munir Masih, pigens far, om, at "vi vil brænde dit hus og også fjerne dine andre døtre, hvis du ikke indvilliger". Han reagerede med at samle sin familie og flygte til et ukendt sted midt om natten. Skønt beviserne i sagen "var stærke med øjenvidner" og omfattede "en læge, der fandt beviser for voldtægt og brutalitet og en positiv DNA-match med Waqas" - og på trods af familiens insisteren på retfærdighed - gav retten voldtægtsmanden kaution. "Tårer rullede ud af Munirs øjne, da jeg omfavnede ham i gården til Lahore Højesteret," forklarede en juridisk repræsentant for familien. "Den pædofile voldtægtsmand, der havde overfaldet hans datter seksuelt ifølge mange anklagepunkter, fik kaution, og det forvoldte ham intens smerte. Det var pinefuldt for ham at se hans spæde datters voldtægtsmand løsladt - jeg følte mig selv knust."

I en separat hændelse, den 8. september, lykkedes det for Mehwish Hidayat, en 22-årig kristen kvinde, at flygte fra sin muslimske bortfører/voldtægtsmand, Khurram Shehzad, og nå tilbage til sine forældres hjem. Ifølge kvinden blev hun kidnappet den 3. juni:

"Det var omkring kl. 7:30 om morgenen, da jeg tog afsted til klædefabrikken. Jeg ventede på min bus sammen med seks til otte piger. Pludselig sprang to bevæbnede mænd ud af en hvid bil. De viste deres våben og advarede alle om ikke at gribe ind. Kidnapperne trak mig derefter ind i bilen. Alle de andre piger begyndte at råbe, men ingen af dem var i stand til at redde mig, da kidnapperne truede dem med deres våben (...). I tre måneder flyttede Shehzad [hendes "ejer"] fra én by til en anden og overfaldt mig seksuelt. Han torturerede mig ofte for at nægte at underskrive konverterings- og vielsesattesten. Han tvang mig til at recitere islamiske proklamationer og vers. Jeg holdt dog fast ved min kristne tro."

Selvom hun er genforenet med sin familie, "vil vore liv altid være i fare," sagde hun. "Min familie modtager hele tiden trusler fra Shehzad."




Om denne serie

Selv om ikke alle, og slet ikke de fleste, muslimer er involveret, er forfølgelsen af kristne i den islamiske verden på vej til at nå pandemiske proportioner. Derfor blev "Muslimsk forfølgelse af kristne" til for at opsamle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af forfølgelse, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:

  1. At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.

  2. At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.

Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.

Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst - må det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.




Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam, er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S. Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.

Han er desuden forfatter til: Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians
og den nyeste bog: Sword and Scimitar, Fourteen Centuries of War between Islam and the West.

(Denne korte biografi er hovedsagelig taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)






Alle rapporter:

December, 2020
November, 2020
Oktober, 2020
September, 2020
August, 2020
Juli, 2020
Juni, 2020
Maj, 2020
April, 2020
Marts, 2020
Februar, 2020
Januar, 2020
December, 2019
November, 2019
Oktober, 2019
September, 2019
August, 2019
Juli, 2019
Juni, 2019
Maj, 2019
April, 2019
Marts, 2019
Februar, 2019
Januar, 2019
December, 2018
November, 2018
Oktober, 2018
September, 2018
August, 2018
Juli, 2018
Juni, 2018
Maj, 2018
April, 2018
Marts, 2018
Februar, 2018
Januar, 2018
December, 2017
November, 2017
Oktober, 2017
September, 2017
August, 2017
Juli, 2017
Juni, 2017
Maj, 2017
April, 2017
Marts, 2017
Februar, 2017
Januar, 2017
December, 2016
November, 2016
Oktober, 2016
September, 2016
August, 2016
Juli, 2016
Juni, 2016
Maj, 2016
April, 2016
Marts, 2016
Februar, 2016
Januar, 2016
December, 2015
November, 2015
Oktober, 2015
September, 2015
August, 2015
Juli, 2015
Juni, 2015
Maj, 2015
April, 2015
Marts, 2015
Februar, 2015
Januar, 2015
December, 2014
November, 2014
Oktober, 2014
September, 2014
August, 2014
Juli, 2014
Juni, 2014
Maj, 2014
April, 2014
Marts, 2014
Februar, 2014
Januar, 2014
December, 2013
November, 2013
Oktober, 2013
September, 2013
August, 2013
Juli, 2013
Juni, 2013
Maj, 2013
April, 2013
Marts, 2013
Februar, 2013
Januar, 2013
December, 2012
November, 2012
Oktober, 2012
September, 2012
August, 2012
Juli, 2012
Juni, 2012
Maj, 2012
April, 2012
Marts, 2012
Februar, 2012
Januar, 2012
December, 2011
November, 2011
Oktober, 2011
September, 2011
August, 2011
Juli, 2011




Oversættelse: Bombadillo