Muslimsk forfølgelse af kristne: December 2018
"Vi vil fortrænge jer, O tilbedere af korset"
Af Raymond Ibrahim
Oversættelse af: Muslim Persecution of Christians: December, 2018
Kilde: RaymondIbrahim.com, 19. februar 2019
Udgivet på myIslam.dk: 17. marts 2019

Oprindeligt udgivet af Gatestone Institute


Muslimsk betjent står ved ligene af to kristne, en far og søn, som han skød og efterfølgende dræbte den 12. december.


Nedslagtningen af kristne

Egypten: En muslimsk politibetjent, der havde til opgave at bevogte en koptisk kristen kirke, skød og dræbte to kristne - en far, 49, og hans søn, 21 - om natten den 12. december i Minya. Øjenvidner sagde, at der havde været et skænderi før betjenten trak sin pistol og åbnede ild mod de to mænd. Videooptagelser af hændelsen viser morder-betjenten svinge med sin pistol, mens han går rundt om de blodige kristne, der stadig bevæger sig på jorden. Han forbander dem højlydt - eller alle koptere i almindelighed? - som "uslinge". Tusinder af vrede kristne deltog i begravelsen, hvor de sang "Kyrie eleison" (Herre forbarm dig!) og "En, to - men hvor er martyrernes rettigheder!" Koptisk Solidaritet sagde i en erklæring:

"Uanset hvilken straf - hvis nogen! - morder-betjenten vil ende med at få, så er den virkelige skyldige i denne oprørende forbrydelse ingen andre end myndighederne selv, fordi de igen og igen har givet straffrihed til mordere af koptere og gjort det let for enhver at have et skænderi med en kopter, trække en pistol eller kniv og bare dræbe."

Angreb på kristne begået af muslimske betjente er ikke uden fortilfælde i Egypten. I 2011 steg en politibetjent udenfor tjeneste op i et tog, identificerede nogle af dets passagerer som koptiske kristne (baseret på tatoveringen af korset på håndleddet af nogle af dem) og åbnede ild, hvorved han dræbte en ældre kristen og sårede fire andre - mens han råbte islams kampråb: "Allahu Akbar". Mere for nyligt "trådte en muslimsk politibetjent, der havde til opgave at bevogte en kirke mod ekstremister, i stedet aggressivt ind i kirken og slyngede fornærmelser mod menigheden, kaldte dem vantro." Den koptiske biskop Makarious sammenlignede det nylige drab af en kristen far og søn - i hænderne på en betjent, der skulle bevogte deres kirke - med at have "en ræv til at vogte hønsehuset." Han tilføjede, at denne hændelse er værre end angrebene i forbindelse med St. Samuel-klosteret - hvor snesevis af kristne blev massakreret af islamiske terrorister ved to separate lejligheder, den seneste kun uger før dette dobbeltmord - fordi den ikke involverer lovløse, men en retshåndhæver.

Nigeria: Dagen efter jul dræbte islamiske fulani-stammefolk syv kristne. Rawuru, hvor mordene fandt sted, blev angrebet af de muslimske stammefolk seks måneder tidligere; dengang blev 230 kristne slagtet. "Omfanget og koordineringen af disse angreb viste, at der ikke bare kunne være tale om et eller andet lille lokalt sammenstød. Det var tydeligvist et gennemtænkt og planlagt angreb, der skulle dræbe så mange som muligt," siger rapporten. "Disse typer angreb er ikke eksempler på den normale bonde-hyrde konflikt, hvilket den nigerianske regering har forsøgt at hævde, at de er," fortsatte rapporten med henvisning til omtaler i både indenlandske og udenlandske etablerede medier, der sædvanligvis skildrer mordene som et resultat af sammenstød mellem nomadiske fulani-hyrder, der tilfældigvis er muslimer, og bønder, der tilfældigvis er kristne.


Angreb på kristne kirker

Egypten: Oprørske muslimer, der råbte "Allahu Akbar" (Allah er større), angreb - og fik myndighederne til at lukke - endnu en kirke den 10. december. Ifølge rapporten:

"[G]rupper af muslimske landsbyboere (...) angreb kopternes huse i landsbyen Kom al-Raheb, hvorunder de bombarderede dem med sten og hamrede løs på døre og vinduer. De var rasende over, at kopterne dagen før, søndag den 9. december, havde åbnet en ny kirke og fejret messe i den. Politiet ankom og krævede øjeblikkelig lukning af den ulicenserede kirke. Kopterne overtalte politiet til at vente med at lukke bygningen til messen var forbi, hvilket de gjorde, hvorefter de konfiskerede dens nøgler (...). [F]undamentalistiske muslimer havde brugt den lokale moskés mikrofon til at samle landsbyens muslimer mod kopterne."

"Det er svære tider," sagde en lokal kristen. "Vi ved ikke, hvad vi skal gøre. Hvordan kan regeringen tillade os at åbne nye kirker og derefter tvinge os til at lukke dem? Vi åbner knap nok kirker, og politiet ønsker ikke at sikre os!" "De bygger med lethed mange moskeer, og når vi går i gang med [at] opføre en kirke, forsøger de alle at skade os," sagde en anden. "Det er uretfærdigt, situationen er blevet så latterlig!" "Vi er så deprimerede," tilføjede den lokale præst. "Det er ikke første gang, at ekstremister [har gjort] dette; jeg tror, det er regeringens politik mod de kristne. Vi kan intet stille op, bare bede (...) Gud er god."

Irak: Den 1. december åbnede Shabak - en shia-milits, der blev dannet i 2014 for at generobre Nineve-sletten fra Islamisk Stat - ild mod St. George Assyriske Kirke i Bartella, en tidligere overvejende kristen by og truede dens præst, fader Behnam Benoka. I en diskussion af hændelsen skrev den katolske præst, Benedict Kiely:

"I sidste uge talte jeg med fader Benoka i over 40 minutter på FaceTime. For nogle uger siden blokerede Shabak-militsen vejen til hans kirke og forhindrede hans menighed i at nå frem. De bestrøg også kirken med våbenild. Fader Benoka fortalte mig, at dette var anden gang, hans kirke var blevet angrebet indenfor de sidste ni måneder. En af milits-mændene stak en pistol i ansigtet på præsten, da han var gået ud for at forlange, at de skulle rydde vejen og holde op med at skyde. Senere - i en provokation, der ikke er omtalt i noget medie - tog den samme fjendtlige milits til Qaraqosh, den største kristne by på Nineve-sletten, og truede befolkningen dér. Fader Benoka fortalte mig, at Shabak ønsker at drive de kristne ud af området. 'De er den nye Islamisk Stat,' sagde han til mig. 'Vi er meget sårbare.' ..."

En separat rapport fra 2. december om Islamisk Stats hærgen af de kristne samfund fandt, at 120 kristne kirker og helligdomme og tusindvis af kristne hjem var blevet ødelagt alene i Mosul. Der kræves skønsmæssigt ca. 15 milliarder dinarer (ca. 83 millioner kroner) for at restaurere disse bygninger. Ifølge rapporten:

"Den skade, som IS påførte kristne var ikke kun skade på fysisk ejendom. IS gjorde kristne til genstand for folkemord og mange troende fortalte, hvordan deres naboer tilsluttede sig de militante i deres voldelige hensigter. Især Mosuls kristne er hurtige til at gøre opmærksom på, at IS's ideologi var markant til stede i deres by længe før de militante gjorde den til deres hovedstad i Irak. Tilliden i samfundet blev brudt, liv gik tabt, familier blev splittet."

Usbekistan: 40 politi- og militærfolk lavede razzia i en uregistreret baptistkirke i hovedstaden Tasjkent under gudstjenesten søndag morgen den 25. november. Politiet tilbageholdt 14 kristne, herunder en 14-årig dreng, lod dem stå udendørs i en temperatur nær frysepunktet og senere forhørte nogle af dem i flere timer. Alle til stede blev fotograferet og deres personoplysninger blev registreret. Næsten 8.000 bind kristen litteratur og salmebøger blev beslaglagt. Da en kvinde forsøgte at skjule nogle sangbøger, der blev brugt til gudstjenesten, "skreg (en tjenestemand) til hende, at I er løgnere, kristne må ikke skjule noget", sagde et vidne. Henimod aften lukkede myndighederne for varmen til kirken, mens temperaturen faldt til under nulpunktet. "Vi frøs næsten til is, da det er meget koldt om natten," forklarede et medlem af en familie, der opholdt sig i bygningen. Tjenestemændene sluttede med at fortælle menigheden, at "vi vil komme hver søndag og forstyrre kirketjenesten hver gang, indtil I giver op og stopper jeres aktivitet (...). Vi, som staten, kan ikke tilpasse os jer, I er nødt til at tilpasse jer vore love." Som i mange andre overvejende muslimske lande gør strenge lovkrav det næsten umuligt at registrere kirker i Usbekistan.

Libanon: Sikkerhedsstyrker forpurrede et Islamisk Stat terrorplot mod kristne og deres kirker: En 10-måneders politiovervågningsoperation med kodenavnet "Dødbringende Ost" afslørede eksplosiver, der var gemt i spande med ost smuglet ind fra Syrien. Selvom Libanon engang var den arabiske verdens eneste overvejende kristne land, udgør kristne nu kun ca. 36% af befolkningen og svinder hurtigt ind, på det seneste takket være en stor tilstrømning af muslimske flygtninge fra Syrien. I 2016 sprang otte selvmordsbombere fra Islamisk Stat sig selv i luften - to foran en kirke - i Al Qaa, en overvejende kristen by på Libanons grænse med Syrien.


Angreb på kristne "bespottere"

Pakistan: Den 13. december dømte en domstol to kristne brødre til døden for angiveligt at have postet blasfemisk materiale på en hjemmeside i 2011. Brødrene Qaisar og Amoon Ayub fik først problemer, da det krænkende materiale dukkede op på et websted, der var ophavsretligt beskyttet i Qaisars navn. Han bevidnede, at han lukkede webstedet i 2009, men at en muslimsk bekendt genaktiverede det og holdt det kørende i Qaisars navn. På trods af dette lavede muslimer optøjer og krævede de kristnes liv, hvilket fik brødrene til at flygte til Thailand; de blev anholdt straks efter at de vendte tilbage til Pakistan i 2015. "[P]å grund af trusler fra islamiske radikale, skubbede de lavere domstole ansvaret over til den højere domstol, og så tager det år at bevise de anklagedes uskyld", sagde menneskerettighedsaktivisten Nasir Saeed. "Det har vi set i Asia Bibis nylige sag."

Egypten: Den 22. december opretholdt en appeldomstol en kristen mands 3-årige fængselsstraf for blasfemi mod islam. Abd Adel Bebawy blev anholdt seks måneder tidligere, i juli, efter at han på Facebook havde bragt et link til en artikel, der sammenlignede Muhammed med Jesus. Den følgende dag lavede muslimer optøjer i Minbal, hvor han boede, bl.a. ved at angribe kristne hjem og forsøge at storme landsbykirken. Vinduer blev smadret, og nogle kristne fik varige skader fra glasskår. "De muslimske ekstremister i vores landsby og fra de nærliggende landsbyer ophidsede de muslimske landsbyboere mod os (...). De begyndte at bombardere de koptisk ejede huse med sten og brokker, mens de råbte 'Allahu akbar' [Allah er større] og sang slogans mod kopterne, som f.eks.: 'Vi vil fordrive jer og præsten fra vores landsby, O kafirer [vantro], O korsets tilbedere, O urene folk,'" sagde en kristen beboer. "Vi gennemlevede nogle meget forfærdelige øjeblikke, mens hoben angreb vore hjem. Vore børn skreg," sagde en anden: "Vi havde en smertelig aften, vi aldrig vil glemme," sagde en anden kristen beboer i Menbal. "En aften af rædsel." I en diskussion af Bebawys nylige dom sagde en advokat involveret i sagen: "Dette er ikke en dom, der er baseret på loven, men har til hensigt at behage offentligheden!" "Vi troede, at appellen ville ende med en løsladelse af Abd, og vi tænkte på, hvem der ville kompensere Abd for de måneder, han blev tilbageholdt i fængslet, indtil vi nåede frem til afsigelsen. Hvem skal kompensere hans familie, der har forladt landsbyen, og hans børn, der er flyttet til en anden skole?" Mona, en ven af familien, forklarede: "Nu efter fængselsstraffen [på tre år] forventes ingen retfærdighed." "Hvad andet kan forventes af en blasfemilov?" spurgte Moheb, en anden familieven. "Det er en lov, der er skræddersyet til kristne, så enhver kan beskylde en kristen og uanset beviser på uskyld, vil han blive fængslet."

Indonesien: Ifølge en rapport: "Den 2. december samledes anslået 100.000 muslimer, der var klædt i hvidt og med islamiske flag, ved det nationale monument i Indonesiens hovedstad Jakarta. Formålet var at markere 2-årsdagen for en masseprotest, der førte til faldet og den uundgåelige arrestation af Jakartas kristne guvernør," kendt som Ahok. To år tidligere, den 2. december 2016, samledes tusindvis af muslimske radikale til møder, der krævede, at han blev anholdt for blasfemi." Han "blev arresteret for blasfemi og idømt to års fængsel efter at være blevet fundet skyldig i at have fornærmet Koranen. Ahok afsoner stadig sin dom."


Angreb på muslimske apostater til kristendommen

Uganda: "Indenfor 24 timer tidligere denne måned mistede en [muslimsk] konvertit til kristendommen (...) sit levebrød, sin kone og sine børn til forbitrede slægtninge og andre muslimer", lyder en rapport. Den 7. december ledte en moské-leder "en menneskehob til Muhamud Gusolos bananplantage og ødelagde den, efter at Gusulos far havde protesteret mod, at han havde forladt islam for Kristus." Ifølge Muhamud, 28, en måned tidligere:

"Min far [havde] konfronteret mig for at være en skændsel for familien som følge af min omvendelse til Kristus. Siden min udstødelse fra samfundet er ingen i mit samfund kommet mig til hjælp. Min far har åbent fornægtet mig som sin søn, og samfundet har åbent truet mig og sagt: 'Ingen begravelsesritualer for dig, en kaffir [vantro]'. Min kone og børn vendte sig også imod mig (...). Jeg er en meget frustreret mand uden familie. Efter udstødelsen fra mit samfund har jeg appelleret om hjælp til statsadministrationen, men det er faldet for døve ører. Jeg er meget langt fra min familie og bor i et ensomt miljø i en anden landsby."

I en separat hændelse i Uganda blev en tidligere muslimsk hustru og en mor til fire - i alderen mellem fem og ni år - slået, stranguleret og truet med døden af sin muslimske mand for at have antaget kristendommen. Shakira Wanyenze, 31, konverterede seks måneder tidligere og formåede at skjule sin nye tro for sin mand, Ismail. Men en aften, "den 30. november, kom min mand hjem kl. 20.00 og hørte mig afslutte bønnerne med brug af Jesu navn", forklarede hun. "Da han spurgte mig om grunden til, at jeg brugte Jesu navn, forholdt jeg mig tavs." Den næste morgen fortsatte han med at udspørge hende; igen var hun tavs. Han begyndte at give hende lussinger, hårdere og hårdere for hvert slag. Da hun råbte om hjælp, slog han hendes hånd med en træplade, hvilket fik fingrene til at bløde. "Jeg faldt om, og han begyndte at tage kvælertag på mig. Heldigvis ankom naboer og reddede mig og tog mig til behandling på en klinik ved Buyaga byråd, hvorfra jeg blev udskrevet efter to dage." Shakira fandt snart ud af, at hendes mand havde købt en kiste som forberedelse til hans drab på hende. Hun og hendes børn fandt tilflugt i en præsts hjem. Sidst rapporteret sendte Ismali truende beskeder til præsten, som f.eks.: "Hvis du fortsætter med at lade min kone bo i dit hus, så skal du vide, at jeg snart kommer efter dit hoved."


Almindelig fjendtlighed mod kristne

Saudi-Arabien: Amerikas nære ven og allierede levede ikke op til sit løfte om at fjerne ekstremistisk indhold, der fremmer fjendtlighed og vold mod religiøse mindretal, fra skolernes pensum for skoleåret 2018-19. Ifølge en 1. december-rapport:

"Saudi-Arabien havde tidligere lovet at fjerne alt hadfremmende indhold fra sine lærebøger inden 2008 og regeringen fortsætter med at hævde, at dette problem for længst er blevet løst. Men andre rapporter siger noget andet. Den amerikanske Kommission for International Religiøs Frihed udsendte sidste marts en undersøgelse, som siger, at læseplanen indeholder hadfremmende indhold, som man troede var blevet fjernet. Eksempler på dette indhold omfatter nedværdigelse af ikke-muslimer og opmuntring til jihad imod dem. Henrettelse af apostater er foreskrevet og børn opfordres til ikke at have omgang med ikke-muslimer. Ikke alene fortsætter Saudi-Arabien med at bruge disse lærebøger indenlandsk, men det eksporterer dem også til andre dele af Mellemøsten."

Irak: En kristen leder bad undervisningsministeriet om at gennemgå udsagn i det offentlige skolepensum, der bidrager til fjendtlighed mod ikke-muslimske minoriteter. For eksempel lærer en femte-klasses lærebog, at kvinder, der ikke bærer slør - hvilket omfatter næsten alle kristne kvinder - er "syge". En separat rapport, der udkom den 9. december - et år på dagen efter at Iraks tidligere premierminister Haider al-Abadi erklærede sejr over Islamisk Stat - fandt, at kristne fortsat blev forfulgt og diskrimineret. Majid, en lokal kristen, sagde: "Jeg mener, at vi, inden vi fejrer årsdagen for IS's nederlag, skal gå tilbage og se på vores historie. I de sidste seks årtier har vi aldrig oplevet en stabil situation (...). IS 2.0 er en mulighed."

Indonesien: Lokale muslimer savede toppen af et kors, der stod på en afdød kristens grav - så det ikke længere lignede et krucifiks - og forhindrede de sørgende i at mødes og bede i den afdødes hjem. Selvom der var oprør på de sociale medier, sagde de lokale kristne, at de havde det fint med hændelsen. Af de 150 familier i landsbyen er tre kristne og 147 muslimske. ”Der er intet nag mellem familien og naboerne,” forklarede Hans Supatman, en aktivist for religiøs dialog. "Alt er fint, og selv begravelsen foregik i stilhed." Kirkegårds- "oprøret skete på de sociale medier og udenfor landsbyen," bemærkede aktivisten. "Alt er fint her, og alle er glade. De kirkelige myndigheder i Yogyakarta tilbød psykologisk hjælp til at håndtere det følelsesmæssige pres, som [den afdøde] Albertus Slamet Sugihardi's familie oplevede."


Juletidshad

Irak: Landets højeste sunni-autoritet og stormufti, sheik Abdul Mahdi al-Sumaidaie, udstedte en fatwa (eller islamisk dekret) vendt imod julen. Han sagde, at det er haram (forbudt) for muslimer at deltage i enhver fejring "af korset" eller endog at anerkende den kristne helligdag. "Det er ikke acceptabelt at deltage i nytårsfesterne eller at lykønske kristne i julen", meddelte han under fredagsbønnen i en moské i det indre Bagdad, fordi at gøre således "betyder, at du tror på deres lære".

Indonesien: Myndighederne anholdt to islamiske terrorister, der planlagde at massakrere kristne under jule- og nytårsfesterne. Begge mænd tilhører den Islamisk Stat-forbundne organisation Jamah Ansyarut Daulah, der "i de seneste år har udløst flere terrorangreb, nogle rettet mod kristne, som har krævet snesevis af menneskeliv", bemærker rapporten. "De to kommer fra et bestemt terrorist-netværk, og vi undersøger nu dette netværks handlinger i Java", tilføjede en talsmand for politiet. Forhåbentlig kan vi afsløre netværket, så atmosfæren under jule- og nytårsfesterne kan blive befordrende."

I dagene op til jul, arresterede sikkerhedsstyrkerne omkring 20 flere mulige terrorister. Ifølge rapporten:

"Disse tilbageholdelser blev foretaget som forebyggende foranstaltninger i henhold til en revideret anti-terrorlov, der blev vedtaget i maj, efter at Islamisk Stat-tilhængere havde angrebet kirker og politi med selvmordsbomber og dræbt mere end 30 mennesker i byen Surabaya (...). Radikaliseret islam er i vækst inde i landet og snesevis af indonesere har været rejst til Mellemøsten for at tilslutte sig Islamisk Stat. Angreb på kirker i landets hovedstad, Jakarta, og andre steder juleaften i 2000 krævede næsten 20 menneskeliv. Lige siden har myndighederne styrket sikkerheden ved kirker og turiststeder i feriesæsonen."

Iran: Selv om det er almindeligt, at antallet af arresterede kristne stiger i juletiden - hvor den islamiske republik forsøger at afskrække interesse gennem intimidering - blev over 150 kristne arresteret fra november til juleugen 2018, hvoraf nogle, herunder to søstre, blev brutalt slået under tilbageholdelsen. "Den nuværende situation er af nogle blevet beskrevet som uden fortilfælde," sagde en talsmand for menneskerettighedsgruppen, Middle East Concern. "Der er et enormt antal arrestationer og tilbageholdelser (...). På det seneste ser det ud til, at der afgjort er en koordineret og målrettet kampagne i gang for at decimere det kristne samfund og sprede frygt og intimidering (...). Der er ingen tvivl om, at det er disse personers kristne tro, der er årsagen til deres anholdelse og tilbageholdelse."

Pakistan: Som i andre muslimske lande (se Indonesien ovenfor), er sikkerheden for kirker ofte forhøjet i julen og påsken i Pakistan. Men på grund af den omfattende vold efter frifindelsen af Asia Bibi - en kristen kvinde, der havde siddet på dødsgangen i næsten et årti, fordi hun var blevet beskyldt for at have udtalt sig "blasfemisk" om Muhammed - er kirke-sikkerheden blevet fordoblet i juletiden. Ifølge rapporten:

"Kirker har tidligere været mål for selvmordsbombere, og i år har politiet uddannet hundredvis af kristne frivillige i et forsøg på at komme fredeligt gennem sæsonen. Mere end 1500 politifolk er blevet indsat over hele Islamabad og Rawalpindi for at beskytte kirkegængere i julen (...). Overvågningskameraer er også blevet installeret ved indgangssteder, og der er indført parkeringsrestriktioner for at holde biler mindst 100 meter væk fra kirkebygninger. I Abbottabad, et distrikt nordøst for Islamabad, gennemsøgte politiet kirker med bombehunde og bombe-demonteringsenheder forud for julefestlighederne. Kristne har været nervøse for gengældelsesangreb, siden Bibi blev frifundet for blasfemi, for hvilket hun havde fået en dødsdom. Hun blev løsladt fra fængslet i november, men blev straks tvunget i skjul, da muslimske ekstremister jagede hende."

Storbritannien: Myndighederne besluttede at deportere en kristen mand tilbage til Pakistan, hvor han tidligere var blev pryglet og truet med døden, ”på trods af at Storbritannien optræder som vært for [muslimske] flykaprere, ekstremister og voldtægtsforbrydere”, for at citere en rapport-overskrift. Asher Samson, 41, "ankom først til Storbritannien i 2004 for at gennemføre sin teologi-uddannelse for at blive præst, men søgte senere asyl efter at have modtaget trusler fra islamiske ekstremister under besøg hjemme", siger rapporten: "Hans asylansøgning blev afvist tidligere i år, og Samson bliver nu tilbageholdt i Morton Hall Detention Center i Lincoln, hvor han har fået at vide, at han vil blive deporteret." "De fortalte mig, at de havde booket et fly til mig, og jeg nægtede at tage afsted," sagde Samson. "De sagde, at de næste gang vil tage mig med magt." Han sagde, at han har "ingen og ingen steder at tage til" i Pakistan: "Hvis de sender mig tilbage, vil mit liv være i virkelig fare. Jeg er så bange (...). Folk ved, hvem jeg er, de ved, at jeg er kristen, og de har set mig på de sociale medier." Pastor Lorraine Shorten, præsten i Samsons kirke gennem 10 år, bekræftede, at "han var et 'respekteret' medlem af menigheden (...). 'Det er skammeligt - vi er et kristent land, men vi kan ikke hjælpe dem [Samson og hans bror]. Det er forfærdende at sende ham tilbage dertil i betragtning af situationen for kristne i Pakistan.'"




Om denne serie

Selv om ikke alle, og slet ikke de fleste, muslimer er involveret, er forfølgelsen af kristne i den islamiske verden på vej til at nå pandemiske proportioner. Derfor blev "Muslimsk forfølgelse af kristne" til for at opsamle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af forfølgelse, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:

  1. At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.

  2. At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.

Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.

Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst - må det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.




Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam, er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S. Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.

Han er desuden forfatter til: Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians
og den nyeste bog: Sword and Scimitar, Fourteen Centuries of War between Islam and the West.

(Denne korte biografi er hovedsagelig taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)






Alle rapporter:

Maj, 2019
April, 2019
Marts, 2019
Februar, 2019
Januar, 2019
December, 2018
November, 2018
Oktober, 2018
September, 2018
August, 2018
Juli, 2018
Juni, 2018
Maj, 2018
April, 2018
Marts, 2018
Februar, 2018
Januar, 2018
December, 2017
November, 2017
Oktober, 2017
September, 2017
August, 2017
Juli, 2017
Juni, 2017
Maj, 2017
April, 2017
Marts, 2017
Februar, 2017
Januar, 2017
December, 2016
November, 2016
Oktober, 2016
September, 2016
August, 2016
Juli, 2016
Juni, 2016
Maj, 2016
April, 2016
Marts, 2016
Februar, 2016
Januar, 2016
December, 2015
November, 2015
Oktober, 2015
September, 2015
August, 2015
Juli, 2015
Juni, 2015
Maj, 2015
April, 2015
Marts, 2015
Februar, 2015
Januar, 2015
December, 2014
November, 2014
Oktober, 2014
September, 2014
August, 2014
Juli, 2014
Juni, 2014
Maj, 2014
April, 2014
Marts, 2014
Februar, 2014
Januar, 2014
December, 2013
November, 2013
Oktober, 2013
September, 2013
August, 2013
Juli, 2013
Juni, 2013
Maj, 2013
April, 2013
Marts, 2013
Februar, 2013
Januar, 2013
December, 2012
November, 2012
Oktober, 2012
September, 2012
August, 2012
Juli, 2012
Juni, 2012
Maj, 2012
April, 2012
Marts, 2012
Februar, 2012
Januar, 2012
December, 2011
November, 2011
Oktober, 2011
September, 2011
August, 2011
Juli, 2011




Oversættelse: Bombadillo