Muslimsk forfølgelse af kristne: Maj 2018
Du kan ikke "løbe væk fra Allah"
Af Raymond Ibrahim
Oversættelse af: Muslim Persecution of Christians: May, 2018
Kilde: RaymondIbrahim.com, 23. oktober 2018
Udgivet på myIslam.dk: 12. november 2018

Oprindeligt udgivet af Gatestone Institute


Muslimsk familie på seks, der selvmordsbombede tre kristne kirker i Indonesien


Den muslimske nedslagtning af kristne inde i kirker

Indonesien: Seks selvmordsbombere fra den samme muslimske familie angreb den 13. maj tre kirker under deres søndagsmesser; mindst 11 kirkegængere blev dræbt. Selvmordsbomberne bestod af en far, mor og fire børn - to drenge og to piger - i alderen 9, 12, 16 og 18. Ifølge rapporten:

"Mere end 40 mennesker blev såret ved eksplosionerne. Det første angreb, der dræbte fire mennesker, herunder en eller flere af bomberne, fandt sted i den romersk-katolske Santa Maria Kirke (...). Familiens far, der blev anklaget for at have udført selvmordsbombningen, detonerede en bilbombe under sit angreb. Hændelsen blev efterfulgt af en anden eksplosion ved Diponegoro Kristne Kirke, der dræbte to mennesker. I et tredje angreb, ved Pantekosta Kirke døde yderligere to, sagde politiet."

Et vidne beskrev et af angrebene, hvor moderen og de to yngste jihadister sprængte sig selv i luften. Fordi hun havde to mistænkelige poser (tilsyneladende med sprængstoffer), spærrede betjente dem adgang foran kirkegården, men kvinden ignorerede dem og tvang sig vej ind. Pludselig eksploderede bomben." Faderen "var meget aktiv i moskeen," sagde en bekendt; "Han forsømte aldrig nogen af de fem daglige bønner, men han undgik at diskutere religion." "De fire børn gik i skoler drevet af Muhammadiyah", der længe har været opfattet som den mest moderate islamiske skole i Indonesien, sagde en nabo til familien. "For mig at se var de normale mennesker," tilføjede han.

Rusland: Fire bevæbnede mænd stormede den 19. maj en kirke i Grozny, hovedstaden i Ruslands overvejende muslimske republik, Tjetjenien, og dræbte tre mennesker, en kirkegænger og to politibetjente. Angriberne - der også var bevæbnet med knive, håndøkser og hjemmelavede sprængstoffer - blev også dræbt i skududvekslingen med sikkerhedsstyrkerne ved Ærkeenglen Michael Kirke. Ifølge rapporten:

"Det var ikke umiddelbart klart, om der var nogen forbindelse mellem angriberne og ekstremistiske grupper. Men Tjetjenien har tidligere oplevet angreb fra islamistiske ekstremister, herunder dem, der svor troskab mod Islamisk Stat. Kvinder og mænd fra overvejende muslimske områder i Rusland, herunder Tjetjenien, har rejst til Syrien og Irak for at kæmpe sammen med Islamisk Stat dér, og dusinvis er begyndt at vende tilbage, nu da gruppen har mistet det meste af sit territorium (...). Grozny havde engang en betydelig etnisk russisk, kristen befolkning, men de fleste flygtede under krigene. Kirken, der blev angrebet lørdag, ligger i centrum af byen og var i fokus for nogle af kampene i 1990'erne."

Tre måneder tidligere blev der udgivet en rapport med titlen: "ISIS fortæller muslimer, at de skal kidnappe og myrde kristne i russisk besatte områder."

Den Centralafrikanske Republik: Bevæbnede muslimer åbnede ild og kastede granater mod en katolsk kirke den 1. maj, hvorved mellem 16 og 24 mennesker blev dræbt og 170 såret. Ifølge en rapport "dræbte tidligere medlemmer af en muslimsk milits mindst 16 mennesker i et angreb på en kirke i Den Centralafrikanske Republik (...). Vor Frue af Fatima, en romersk-katolsk kirke i hovedstaden, Bangui, blev angrebet tirsdag morgen med granater og våbenild af mænd, som var allieret med en oprørsgruppe, der tidligere var kendt som Seleka, en islamisk fraktion, hvis overtagelse af Bangui for fem år siden udløste landets fortsatte konflikt." En senere rapport sagde, at "mindst 24 blev dræbt og 170 såret af militante, der sendte en byge af kugler ind i mængden og detonerede granater." Dette er "den anden katolske præst, der er blevet dræbt indenfor en måned i CAR [Den Centralafrikanske Republik]. Den myrdede præsts kirke ligger lige udenfor det overvejende muslimske PK5-distrikt i Bangui (...)." Dette er også "anden gang på fire år, at Vor Frue af Fatima er blevet symbol på den vold, der har spaltet landet, ofte langs religiøse linjer. I 2014 fulgte Seleka-oprørerne det samme mønster: først kastede de granater, hvorefter de åbnede ild, som tilfældigt ramte folk, der havde søgt beskyttelse i kirken mod de igangværende sammenstød."

Nigeria: Bevæbnede muslimske hyrder angreb et katolsk seminarium i Jalingo. Ifølge en præst, der selv blev skudt: "Fulani-hyrder, der var bevæbnet til tænderne, stormede skolens område" og "åbnede ild mod mit vindue og ødelagde min telefon og andre værdigenstande." Så "tvang de eleverne til at føre sig til mit værelse, hvor de slog mig med deres stokke og jeg straks faldt om [og] en af dem skød mig i benet." I en diskussion af sådanne angreb sagde den lokale biskop, at "det er beklageligt som kirke, fordi vi udelukkende former eleverne til at være gode borgere i Nigeria og hele verden."


Den muslimske nedslagtning af kristne udenfor kirker

Pakistan: En muslimsk familie slog, bandt, voldtog og derefter myrdede en kristen teenager for øjnene af hendes far, fordi hun, deres fastboende tjenestepige, ikke gjorde sit husholdningsarbejde til deres tilfredshed. Den 5. maj tog hendes far og en anden slægtning hen for at besøge pigen i hendes muslimske arbejdsgivers hjem. Ifølge rapporten: "Da de kom ind i huset, så de Muhammad Asif, Muhammad Kashif, Muhammad Tariq Pasran, Muhammad Ismael og Muhammad Asifs kone samt en anden dame i færd med at torturere Kainat [hans datter]." Kvinderne "havde fat i Kainats ben, mens Muhammad Kashif og Muhammad Tariq Pasran havde fat i hendes arme. De havde bundet et reb om halsen på hende og forsøgte at kvæle hende. Salamat Masih sagde, at de tiggede om ikke at dræbe hans datter, men de ænsede ikke hans bøn. De dræbte Kianat for øjnene af ham (…), fordi hun ikke gjorde huset ordentligt rent." "En separat rapport siger, at "en post mortem undersøgelse (...) også fandt tegn på voldtægt af teenageren." Fordi kristne piger og deres familier normalt er dømt til liv i ekstrem fattigdom, "er de for ofte ude og tjene helt fra 10-års alderen. Mange af disse piger lider under grusom prygl og voldtægt begået af fordærvede mænd og jaloux hustruer," sagde Den Britisk-Pakistanske Kristne Sammenslutning, under en diskussion af denne seneste grusomhed.

Uganda: Da de ikke var tilfredse med at dræbe en muslimsk konvertit til kristendommen, lemlæstede muslimske landsbyboere også hans lig, siger en rapport fra den 4. maj. Da Kuzaifa blev kristen for to år siden, blev han straks udstødt af sin familie. Han, hans kone og to små børn flygtede til og fandt ly hos en præst, og flyttede til sidst mere end 160 km væk fra deres hjemby. "Du tror du er sikker i Kampala," lød tekstbeskederne, der efterhånden begyndte at komme. "Vi kommer snart efter din hals." Så den 1. april, mens han var på vej hjem fra arbejde, blev han overfaldet og dræbt af uidentificerede personer. Da hans kone tog hen til sin dræbte mands familie for at oplyse dem om hans død, modtog svigerfaren hende koldt og sagde: "Min søn troede, at han kunne løbe væk fra Allah, men det kunne han ikke." Ifølge rapporten: "Den 4. april tog familiemedlemmer og andre muslimer liget fra ligkapellet, og begravede det på en uanstændig måde." "Rygter fortalte, at Kuzaifas krop blev lemlæstet og ikke ordentligt begravet," sagde hans kone. "Hans krop blev ikke vasket, flere stifter blev stukket ind i hans krop, de gravede en meget lille grav i forhold til kroppen, og der var flere snitsår på hans lig." Kristne reagerede ved at grave ham op; "[D]e vaskede ham og gav ham en anstændig begravelse." Nu er det hans kones tur til at blive ramt: "Hvis du fortsætter med kristendommen," lød en tekstbesked, "vil du få samme omgang som din mand."

Mozambique: Mistænkte islamiske terrorister halshuggede 10 mennesker med macheter den 29. maj i dette overvejende kristne land. "Der er 10 borgere, som er blevet grusomt dræbt," sagde en talsmand for politiet. "Miljøet er skræmmende." Selv om det ikke umiddelbart var klart, hvem der stod bag grusomheden, "lagde lokale kilder skylden for angrebet på islamister", siger rapporten, der tilføjede: "Cabo Delgado-provinsen har siden oktober [2017] set en række angreb fra mistænkte radikale islamister." Gruppen, der er kendt som Al Shabaab - arabisk for "Ungdommen" - menes ikke at være tilknyttet den anden islamiske terrorgruppe med samme navn i Somalia. "På den ene side synes hyppigheden af angreb at tage til," sagde en analytiker, "på den anden side synes metoderne at blive mere radikale, med stadig flere halshugninger."


Den juridiske jihad mod kristne kirker

Algeriet: Myndighederne lukkede "yderligere to protestantiske kirker, midt under et voksende pres på landets kristne mindretal", siger en rapport fra 29. maj. Politi forseglede de to kirker i et område, "hvor meget af Kirkens vækst foregår." En af kirkerne blev etableret i 2005 og var brugt af over 200 kristne. Ifølge en af dens ledere: "Betjentene kom ind fredag formiddag. De forseglede simpelthen hovedindgangen uden forudgående varsel, som det tidligere var sket med andre (...) kirker." En leder fra den anden kirke gjorde den samme pludselige og uforklarlige erfaring. Han modtog et telefonopkald fra en politibetjent, der sagde: "Jeg ringer for at informere dig om, at vi har modtaget en ordre om at lukke din kirke." Kort efter dukkede en gruppe betjente op, som også forseglede denne kirke.

Ifølge den kristne advokatgruppe Middle East Concern: "Den algeriske regering er blevet kritiseret for at diskriminere mod landets kristne mindretal. Kirker og individuelle kristne har mødt forøgede begrænsninger i de seneste måneder, hvilket har givet grund til bekymring for, at disse former for pres er signaler om en koordineret kampagne af de styrende myndigheder med intensiveret aktion imod kirker."

Tanzania: Efter at muslimske sheiker - fra en moské på den altovervejende muslimske, halvautonome ø, Zanzibar - havde klaget over, at søndagsgudstjenesten i en nærliggende kirke var for højrøstet, blev den lukket af myndighederne, også selvom kirken, i modsætning til moskeen, ikke bruger højttalere. Mens biskoppen var midt i en prædiken, kom en civilklædt politibetjent og andre lokale embedsmænd spadserende ind i kirken. "En af politifolkene i civilt tøj gik ind gennem kirkens dør, steg op på podiet og greb biskoppen i armen," sagde et medlem af kirken. "Biskoppen bad om lov til at afslutte sin prædiken." Ifølge en 24. maj-rapport:

"Menigheden i kirken i Kisauni tilhørende Pentecostal Evangelistic Fellowship of Africa (PEFA) (...) blev grebet af frygt den dag (6. maj), fordi mikrofonen på prædikestolen opfangede biskop Daniel Kwileba Kwiyeyas bøn. De regionale og lokale distriktskommissærer beordrede ham til at standse gudstjenesten, mens betjente slæbte ham ind i en politibil ..."

"Hvorfor arresterer I min far uden at give os grundene til hans arrestation?" råbte biskoppens datter. "Dette er meget umenneskeligt." Den lokale distriktskommissionær reagerede ved at give hende en lussing og skubbe hende ind i politibilen, der bragte hende og hendes far til politistationen. De blev løsladt den næste dag. "Vi har ret til at tilbede Gud ligesom vore brødre, muslimerne, der tilbeder Gud ved hjælp af højttalere, men ingen kalder deres tilbedelse en gene," sagde et kirkemedlem. "Vi er, ligesom kirken, af den opfattelse, at befalingen om at lukke kirken er begunstigende og forfatningsstridig."

Saudi-Arabien: Selvom en række mainstream medier, herunder Fox News og Al Jazeera, meddelte, at Vatikanet og Saudi-Arabien havde indgået en "historisk" aftale, der tillod eksistensen af kirker på saudisk jord, så afviste Vatikanet det som fake news. Som en rapport forklarer, så måtte Saudi-Arabien lave helt om på sig selv, før et sådant scenario kunne forekomme:

"Landet følger en streng wahhabi-fortolkning af islam, og det er umuligt for enhver, der lever i landet, at praktisere kristendommen åbent. Der er hundredtusinder af kristne fra andre lande, såsom Filippinerne, andre dele af Asien eller afrikanske lande, der bor og arbejder i Saudi-Arabien. Men de er nødt til at mødes i private hjem for at tilbede, og risikerer chikane, arrestation og udvisning, hvis de bliver fanget mens gør det (...). Kongerigets administrative love erklærer, at dets forfatning er 'Den Hellige Koran og Profetens Sunna (traditioner),' og retssystemet fungerer på basis af en streng fortolkning af sharia-loven, som officielt har dødsstraf for enhver muslimsk borger, der konverterer til kristendommen. Voksne mænd og kvinder er begge underlagt dødsstraf for frafald fra islam under den sunnitiske hanbali-form for sharia-lov, der praktiseres i Saudi Arabien."

Muslimske trusler mod kristne kirker

USA: En muslimsk mand forstyrrede to separate kirkegudstjenester indenfor en uge - én i Saint Matthew Parish og en anden i BlueStone Church - i West Conshohocken, Pennsylvania. Ifølge John Stange, som ledede gudstjenesten i BlueStone Church:

"Mens jeg den aften talte om Jesu offerkærlighed og hvordan Jesus kalder os til at elske hinanden med den samme offerkærlighed, bemærkede jeg, at en mand kørte sin bil op til kirkens indgang, og sad der under hele prædikenen i over 35 minutter. (...) Da jeg var ved at afslutte budskabet, begyndte han at råbe ind i bygningen. Jeg var ikke sikker på, hvad han sagde, først, så jeg holdt op med at tale og gik ned mod ham, så jeg kunne komme i samtale med ham. Det blev hurtigt klart, at han var stærkt forarget over det, jeg prædikede om, og midt i hans råben ad mig sagde han: 'Du stresser mine nerver. Du stresser muslimers nerver. Du kommer direkte i Helvede på dommens dag.' Han var åbenbart muslim, og han ville være sikker på, at jeg vidste, han havde et problem med det kristne budskab, som jeg prædikerede. Det er unødvendigt at sige, at denne oplevelse gjorde os alle ubehageligt tilpas."

Frankrig: En muslimsk mand gik ind i en katedral og truede med at sprænge den i luften, fordi den forkyndte Evangeliet og ikke Koranen. Ifølge 3. maj-rapporten (den oprindelige franske her), kom den 37-årige mand, der kun kendes ved hans fornavn, Ahmed, "masende ind i det lokale vartegn, St. Vincents Katedral af Chalon-sur-Saône" og begyndte at råbe, at "det er Koranen, der skal læses!" og at han havde en "granat og ville sprænge kirken i luften". Under hans retssag kom det frem, at Ahmed "har en lang historie med kriminalitet, med 27 tidligere kriminelle domme, herunder tre tilfælde af dødstrusler og syv domme for tyveri." "Fader Thierry de Marsac," fortsætter rapporten, "som leder det romersk-katolske Saint Vincent sogn, sagde, at alle i katedralen på det tidspunkt forholdt sig roligt, men han gav udtryk for, at han på det tidspunkt var bekymret og tænkte på det brutale mord på fader Jacques Hamel, som blev dræbt af radikale islamiske terrorister i 2016."


Muslimske angreb på kristen frihed

Indonesien: Den 7. maj dømte en domstol en kristen præst, rev. Abraham Ben Moses, 52, til fire års fængsel for "blasfemi" mod islams profet Muhammed. Som tidligere muslim, var Abraham kendt for at evangelisere blandt og debattere med muslimer efter hans omvendelse til kristendommen. Han blev anholdt i december 2017, efter at han havde opslået en video, hvori han selv diskuterede sin tro med en muslimsk taxichauffør, gik viral; dette fik Muhammadiyah ("Muhamedanerne"), en førende islamisk gruppe i Indonesien med næsten 30 millioner medlemmer, til at indgive klage over ham. Fordi han i videoen kritiserede ægteskabet som lært af Muhammed og i Koranen, tilsyneladende ved at sammenligne det med det kristne monogami, "blev Abraham," ifølge rapporten, "dømt under Lov om Elektroniske og Oplysende Meddelelser nr. 11/2008, da han forsætligt spredte information, der havde til hensigt at tilskynde had mod et individ, en gruppe og et samfund baseret på religion." "En talsmand for Muhammadiyah reagerede ved at sige, at "Denne afgørelse bør værdsættes og bør tjene som en værdifuld lektion for alle parter." Omvendt siger menneskerettighedsgrupper som International Christian Concern, at "Den indonesiske regering bør revidere landets blasfemilov, da den i stigende grad udnyttes af radikale muslimske grupper til at ramme individer, som de finder krænkende og teologisk 'ude af trit'. For at opfylde religionsfriheden, som etableret i Indonesiens forfatning, må regeringen respektere alle religioner og holde op med at kriminalisere kristne, når de bare udøver deres ret til at tale frit."

Algeriet: Appellen fra en kristen præst, der var fundet skyldig i at "undergrave en muslims tro", blev den 16. maj afvist af en domstol. Vanskelighederne for denne 37-årige far til tre begyndte, da nogen informerede et sikkerhedskontrolpost om grundigt at inspicere hans køretøj; betjentene fandt og beslaglagde 56 bøger, herunder Matthæusevangeliet, bibler, en bibelkommentar, en bog om kirkehistorie og nogle brochurer. Pastor Nouredine Belabed, en tidligere muslim, forklarede, at han "havde til hensigt, at distribuere dem frit til andre kristne eller enhver anden person, der ønskede at kende Kristus." Under sin domfældelse var "dommeren hård" og "brugte intimidering", sagde Belabed, bl.a. ved gentagne gange at bebrejde ham: "Hvorfor transporterer du disse kristne bøger? Skammer du dig ikke? Skammer du dig ikke over at gøre det? Algeriet er et muslimsk land." "Jeg gjorde ikke noget forkert, dommer," svarede Belabed. "De bibler, jeg transporterede, var beregnet til medlemmer af vort samfund, vores Tiaret-kirke, der er tilknyttet EPA [den formelt anerkendte kirke i Algeriet]. Jeg gav dem ikke til andre eller forsøgte at evangelisere nogen."

Ifølge dommen: "Nouredine B. alene blev fundet skyldig i at transportere og distribuere kristne artikler for at underminere og destabilisere en muslims tro, i overensstemmelse med artikel 11/02 i lov 03/06, og for dette er han pålagt at betale en bøde på 100.000 DA [algeriske dinarer]. Selvom den svarer til omkring 5500 kr., anses bøden for at være meget stor. "Jeg er træt," siger Belabed. "Politiet holder øje med os, min kone og mig. De overvåger alle vore bevægelser. Jeg ønsker ikke at belaste min familie med mere end det; jeg vælger at betale bøden." Lov 03/06 kræver fængsel på så meget som 5 år og en bøde på op til en million dinarer (55.000 kr.) for enhver, der "ansporer, tvinger eller bruger forførelsesmidler med det formål at konvertere en muslim til en anden religion eller til dette formål bruger institutioner for uddannelse, sundhed, samfund, kultur eller uddannelsesinstitutioner eller andre institutioner eller økonomiske fordele; eller fremstiller, opbevarer eller distribuerer trykte dokumenter eller film eller andre audiovisuelle medier eller midler for at undergrave en muslims tro."

I en anden sag i Algeriet den 3. maj, fik Idir Hamdad, en 29-årig muslimsk konvertit til kristendommen, en bøde af en domstol på 20.000 dinarer (1.100 kr.) for at "indføre ikke-tilladte varer" - en henvisning til Bibelen og krucifiks-nøgleringe, som han blev foræret af en kirke, da han besøgte Jordan, og som toldere konfiskerede i lufthavnen, da han vendte tilbage i slutningen af 2017. "Efter at de havde åbnet min bagage, fandt jeg mig pludselig omgivet af en masse politibetjente og toldere," forklarede Hamdad. "Tolderne begyndte at gestikulere i alle retninger for at tiltrække opmærksomhed. Og jeg, stadig forbløffet, forstod stadig ikke, hvad der skete med mig." De chikanerede ham med spørgsmål: "Er du kristen? Hvor kommer du fra? Hvem gav dig disse genstande? Og disse kristne bøger, hvem gav dem til dig? Hvem er de til?" Han blev derefter pågrebet og tilbageholdt i otte timer uden mad eller vand. "I denne karantæne undlod lovens repræsentanter ikke at misbruge deres autoritet til at fornærme mig," sagde han. "De forsøgte gentagne gange at overtale mig til at give afkald på min kristne tro og vende tilbage til islam: 'Hvis du afstår fra din kristendom nu, og du fremsiger shahadaen [den islamiske trosbekendelse, som stadfæster en konversion til islam], vil vi lade dig gå straks, og du vil ikke blive retsforfulgt.'" "At dømme en kristen (...) med omkring 20 nøgleringe, herunder fire eller fem med krucifikser, og seks tørklæder (...) er latterligt i lyset af toldlovens paragraf 365," sagde hans advokat og tilføjede, at ingen af tingene krænkede algerisk toldlov.

Somalia: Et lille samfund på omkring 30 ældre kristne lever i konstant frygt for, at deres slægtninge - især børnebørn - skal slå dem ihjel, i det, der siges at være det værste muslimske land i verden for en kristen at leve i. Ifølge en mand, der taler under pseudonymet Moses: "Volden er i [vore] hjem og vi, som er få, risikerer vore liv hver dag (...). De, der blev født i 90'erne, er blevet intolerante og forstår ikke deres ældre, der bekender sig til kristendommen. Derfor flygter de ældre, holder sig væk fra deres børn og børnebørn." Han tilføjede, at nogle af disse kristne bedsteforældre allerede er blevet "dræbt af deres børns børn."




Om denne serie

Selv om ikke alle, og slet ikke de fleste, muslimer er involveret, er forfølgelsen af kristne i den islamiske verden på vej til at nå pandemiske proportioner. Derfor blev "Muslimsk forfølgelse af kristne" til for at opsamle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af forfølgelse, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:

  1. At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.

  2. At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.

Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.

Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst - må det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.




Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam, er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S. Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.

Han er desuden forfatter til: Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians
og den nyeste bog: Sword and Scimitar, Fourteen Centuries of War between Islam and the West.

(Denne korte biografi er hovedsagelig taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)






Alle rapporter:

Juni, 2018
Maj, 2018
April, 2018
Marts, 2018
Februar, 2018
Januar, 2018
December, 2017
November, 2017
Oktober, 2017
September, 2017
August, 2017
Juli, 2017
Juni, 2017
Maj, 2017
April, 2017
Marts, 2017
Februar, 2017
Januar, 2017
December, 2016
November, 2016
Oktober, 2016
September, 2016
August, 2016
Juli, 2016
Juni, 2016
Maj, 2016
April, 2016
Marts, 2016
Februar, 2016
Januar, 2016
December, 2015
November, 2015
Oktober, 2015
September, 2015
August, 2015
Juli, 2015
Juni, 2015
Maj, 2015
April, 2015
Marts, 2015
Februar, 2015
Januar, 2015
December, 2014
November, 2014
Oktober, 2014
September, 2014
August, 2014
Juli, 2014
Juni, 2014
Maj, 2014
April, 2014
Marts, 2014
Februar, 2014
Januar, 2014
December, 2013
November, 2013
Oktober, 2013
September, 2013
August, 2013
Juli, 2013
Juni, 2013
Maj, 2013
April, 2013
Marts, 2013
Februar, 2013
Januar, 2013
December, 2012
November, 2012
Oktober, 2012
September, 2012
August, 2012
Juli, 2012
Juni, 2012
Maj, 2012
April, 2012
Marts, 2012
Februar, 2012
Januar, 2012
December, 2011
November, 2011
Oktober, 2011
September, 2011
August, 2011
Juli, 2011




Oversættelse: Bombadillo