Muslimsk forfølgelse af kristne: Januar 2018
"Vær forbandet for evigt"
Af Raymond Ibrahim
Oversættelse af: Muslim Persecution of Christians: January, 2018
Kilde: RaymondIbrahim.com, 7. august 2018
Udgivet på myIslam.dk: 27. august 2018

Oprindeligt udgivet af Gatestone Institute


Slagtningen af kristne i Egypten

Tre maskerede, bevæbnede mænd udvalgte og dræbte Bassem Attallah, en kristen mand, 27, efter at have identificeret ham som kristen ved kors-tatoveringen på hans håndled. Ifølge hans ældre bror, Osama, 38, kom de to søskende og en muslimsk kollega, Muhammad, gående på vej hjem fra arbejde, da tre bevæbnede mænd, på mellem 23 og 25 år, stoppede dem. "Vi troede de var politifolk, fordi de ikke var maskerede (...). De bar sorte jakker," mindedes Osama. "De nærmede sig os og bad Bassem om at vise dem håndleddet på sin højre hånd, og da de så tatoveringen af korset, spurgte de ham: "Er du kristen?" Bassem svarede: "Ja, jeg er kristen," og gentog det med hævet stemme. Mændene spurgte så Muhammad om hans navn og bad ham vise dem sit håndled. De så ikke noget kors og lod ham gå. Da de vendte sig til Osama og hørte hans navn, som er populært blandt muslimer, og ikke fandt nogen kors-tatoveringer på hans håndled, lod de også ham gå. "Og så skød de Bassem i hovedet. Jeg fattede ikke, hvad der skete med min bror. Han faldt om på jorden foran mig, og jeg kunne ikke gøre noget (...). Vi mistede et menneske, som var os meget kært. Min bror Bassem var en meget god og venlig mand. Han havde et tæt forhold til Gud. Han læste altid i Bibelen, bad og gik i kirke. Han var elsket af alle mennesker," sagde den sørgende bror. Mordet fandt sted i Al-Arish, Sinai, som har været scene for mange angreb på kristne - herunder mordet på to præster og ødelæggesen af kristne landsbyer - i de seneste år.

I en anden sag nytårsdag, en dag, som den muslimske kalender ikke anerkender eller fejrer, blev to kristne brødre skudt ned i fuld offentlighed af en maskeret mand på motorcykel. Begge døde på vej til hospitalet; morderen undslap. På tidspunktet for angrebet opholdt de sig i eller ved en anden kristen vens butik, hvor der blev solgt spiritus. Koptisk ejede butikker, der sælger spiritus, har tidligere været mål for dem, der anser alkohol for at være haram, eller forbudt i islam. Et år tidligere, næsten på dagen, den 3. januar 2017, sneg en muslimsk mand sig op bag en kristen butiksejer i Egypten og skar halsen over på ham, fordi han solgte alkohol.

Endelig fortsatte flere detaljer med at dukke op om det islamiske terrorangreb mod en koptisk kirke den 29. december, der efterlod 9 døde. En mor ofrede sig for at redde sine to unge døtre. Nermin Sadik, 32, kom gående med sine to døtre i alderen 11 og 7 til søndagsskolen, da en af de islamiske bevæbnede mænd løb op mod hende. Da hun forstod, hvad der var ved at ske og at han skulle til at åbne ild, kastede hun sine døtre til side og blev selv ramt af en kugle. Da terroristen vendte sig mod de to piger, "holdt (deres mor) dem - med sit sidste åndedræt - mellem sine arme for at beskytte dem mod de flyvende kugler", siger rapporten. Selv om pigerne overlevede prøvelsen, var deres mor død - ramt af fire kugler. Efter tragedien sagde Nermins enkemand, at hans kone, som var sygeplejerske, "var kærlig mod alle, og at hun kunne lide at hjælpe uden betaling."


Slagtningen af kristne i Nigeria

Angreb på kristne begået af muslimske fulani-hyrder fortsatte i januar måned. "Mindst 16 mennesker er blevet dræbt af bevæbnede mænd i det sydlige Nigeria efter en gudstjeneste nytårsdag" fortæller en rapport. "Gruppen havde deltaget i en midnatsgudstjeneste, hvorefter de blev angrebet fra baghold i de tidlige timer om mandagen."

Ifølge en anden rapport blev 55 mennesker dræbt og 200 boliger brændt ned på en uge alene i Lau-området i Taraba-staten.

I endnu et tilfælde blev 80 kristne slagtet af de muslimske hyrder; mange blev hakket ihjel med macheter i Logo og Guma Provinsen. Fra en hospitalsseng sagde en overlevende, Peter, at de angribere, der var efter ham, "var folk, jeg havde haft personlig kontakt med i det samfund. Jeg rejste mig og kaldte dem ved deres navne og forsøgte at vride deres macheter ud af hænderne på dem, men til ingen nytte. Jeg blev overmandet, og de begyndte at hugge i mig."

Under en diskussion af disse igangværende angreb, sagde pastor Musa Asake, generalsekretær for Nigerias Kristne Forbund: "Under præsident [Muhammad] Buhari nyder de morderiske fulani-hyrder en hidtil uset beskyttelse og begunstigelse, i så høj grad, at hyrderne behandler Nigeria som et erobret område. I stedet for at arrestere og retsforfølge fulani-hyrderne, giver sikkerhedsstyrkerne, der normalt er bemandet med muslimer fra norden [af Nigeria], dem beskyttelse, mens de straffrit udløser terror over det nigerianske folk."


Voldtægten af kristne i Pakistan

"En kristen dreng på kun 7 år blev brutalt voldtaget af en muslimsk mand," siger en rapport. Daim Masih, der går i 1. klasse, som gående hjem fra skole, da han blev mødt af Shan Muhammad, 19, en lokal: "Hej Daim, rart at se dig," begyndte han. "Jeg har godt nyt, nogle af vores køer har født unge kalve. Har du lyst til komme med og se dem?" Fordi det intetanende barn var glad for dyr og kendte Shan, gik han med ham. Gående hånd i hånd, begyndte Masih at forstå, at de ikke var på vej mod gården, men mod et afsides sted. Da han sagde dette til Shan, svarede sidstnævnte, at han havde "en anden stor overraskelse til ham." Rapporten fortsætter:

"De gik et par meter mere til nogle træer, da Shan pludselig rev Daims skjorte af, derefter resten af hans tøj og kastede Daim til jorden. Så sprang Shan på Daim og fortsatte med et seksuelt overfald, hvor han trængte ind i den stakkels Daim. Under overfaldet kæmpede den lille 7-årige for at komme fri af Shan, som var meget større og stærkere end ham. Daim blev banket, slået og tvunget på knæ af Shan, der råbte sjofelheder under overfaldet og krævede, at Daim skulle holde op med at skrige. Men volden mod Daim og den krænkende indtrængen var så smertefuld, at han ikke kunne holde op med at skrige. Desperat efter at få ham til at tie stille eller ophidset over magten og underkuelsen af sit bytte, begyndte det seksuelle rovdyr, Shan, at stramme sit greb om Daims hals og var langsomt ved at kvæle ham til døde, mens han misbrugte ham som han ville."

Faktisk er mange kristne børn - drenge og piger - gennem årene blevet stranguleret til døde i Pakistan under eller efter en voldtægt. Heldigvis for Daim hørte hans bedstefar og onkel hans skrig og skyndte sig til stedet, hvorpå Muhammad trak bukserne op og flygtede derfra. Den traumatiserede 7-årige blev senere hospitalsindlagt.

I en anden sag blev en ung, gift kristen kvinde og mor til en 2-årig pige "gruppe-voldtaget af tre mænd og derefter efterladt bundet i gården til en muslimsk mands hus, indtil hun blev fundet af politiet to dage senere", siger en rapport. Sidhra, 20, havde netop forladt sin mors hjem, da tre lokale mænd begyndte at følge efter hende. Hun begyndte at løbe mod sit eget hjem, de indhentede hende og, ifølge rapporten, "greb hende, hvorefter det sortnede for Sidhra. I dag kan hun ikke huske, hvad der skete i de næste 36 timer." Familien fik til sidst at vide, at hun var blevet set bundet til en stol i gården til et lokalt hjem. Rapporten fortsætter:

"[H]ele hendes familie løb til Mohammed Ilyas' hus og kikkede ind gennem porten, og da moren så sin datter bundet bevidstløs til en stol med munden stoppet til, spærret inde i gården til naboens hjem, begyndte hun at skrige. Da hver søskende så deres søster, begyndte de også at skrige og råbe hysterisk. De hamrede på porten og en bror klatrede over og låste porten op indefra og skyndte sig hen mod sin søster. Sidhra var fuldt påklædt og bundet på håndled og ben. Rebet var så stramt, at blå mærker kunne ses på hendes håndled. På trods af alle forsøg på at vække hende tog det nogle minutter at genoplive hende, og hun forblev svimmel - viste tegn på, at hun var blevet bedøvet af stoffer."

Da hun var vågnet op, identificerede Sidhra - som "var bevidstløs i hele to dage og mener, at hun blev udsat for voldtægt" - de tre lokale mænd, der ifølge rapporten alle var nevøer af ejeren, Mohammed Ilyas. Da hendes far tog til politistationen for at indgive en klage, "nægtede politiet at anerkende hendes kidnapning eller voldtægt og registrerede i starten ikke en Første Hændelsesrapport (FIR), fordi de, som de sagde til familien, ikke havde noget bevis." Efter meget pres fra familien og andre lokale ældste registrerede politiet en forbrydelse og arresterede to af overfaldsmændene - kun for at løslade dem kort tid efter. Selvom familien fortsatte med at søge retfærdighed, "har familien ikke meget håb om nogen retsforfølgelse, da domstolene og politiet kun viser ringe medfølelse og synes ivrige efter at frifinde de velstående muslimer", siger rapporten.

Senere sagde Sidhra:

"Jeg er fuldstændig fortvivlet - et besøg hos min mor er blevet en ulykkens dag for mig. Jeg har været udsat for en brutal kidnapning og voldtægt begået af modbydelige mænd uden skam (...). Tanken om, hvad mændene har gjort ved mig, får mig til at gyse; jeg har mareridt og føler, at hele min verden er styrtet sammen. Jeg er bange for at gå på gaden om natten og har svært ved at overvinde en dyb depression, der fortærer mig. Jeg havde et godt liv, og det er blevet taget fra mig, men de grusomme mænd, der stjal min glæde, vil snart blive løsladt for at true mig og angribe andre kvinder som mig. Der er ingen retfærdighed i dette land."

Jihad mod kristen frihed

Kirgisistan: Ukendte angribere satte ild til en kirkebygning i dette overvejende muslimske land. Det lille baptistsamfund stod tilbage med "frygt for dets sikkerhed", siger rapporten: "Skaden på kirken har tvunget dens 40 kirgisiske og russiske medlemmer til at begynde at lede efter et nyt tilbedelsessted, mens man spekulerer på, om der vil komme et yderligere angreb." En embedsmand fortalte kirkens medlemmer, at angrebet var "organiseret af dem, der ikke kan lide jeres kirke og kristendom midt i et muslimsk land." "Vi tror ikke, at politiet vil finde og straffe dem, der brændte vores kirke," sagde et medlem af menigheden. Rapporten tilføjer: "I stedet for at eftersøge brandstifterne, sagde lokale kristne, har politiet stillet spørgsmål om, hvem der finansierede kirkebygningen, hvor mange kirgisiske medlemmer der er, og hvorfor, som etniske muslimer, de ikke kommer i den lokale moské."

Kenya: Muslimske elever på et gymnasium i Nairobi slog og dolkede deres kristne modstykker, fordi de nægtede at konvertere til islam. Fjendtlighederne begyndte, da muslimske elever klagede over diskrimination. Dette fik skolens ledelse til at etablere separate baderum og sektioner i biblioteket til hhv. kristne og muslimer. Men det varede ikke længe, før de muslimske elever begyndte at bagvaske kristendommen og presse de kristne til at recitere shahadaen, den islamiske trosbekendelse, og at udføre muslimske ritualer. "Nogle muslimske elever forsøgte med magt at indføje de kristne elever i deres islamiske tro, og de, der nægtede, blev stukket med knive, mens andre blev fysisk slået," siger en lokal kilde. "De anvendte knive og macheter hævdes at være kommet fra et sted uden for skolen." Mindst 35 elever - herunder nogle muslimer, eftersom de kristne forsvarede sig - blev skadet i slagsmålet. Nogle kristne elever modtog hospitalsbehandling for stiksår og andre skader; rektoren blev også såret. Skolen blev efterfølgende lukket på ubestemt tid.

Uganda: En kristen enke blev juledag forgiftet af sine muslimske naboer. Tidligere samme morgen blev denne mor til 5 behageligt overrasket, da to kvindelige muslimske naboer besøgte hende med spiselige gaver. Da de var gået, begyndte hun at lave frokost til sin familie og brugte nogle af de nyligt bragte ingredienser. Inden hun serverede maden, smagte hun på den og kastede op inden for få minutter. "Da hun begyndte at skrige og blev ved med at kaste op, ringede jeg efter en taxa og fik hende hurtigt bragt til Kabuna-skadestuen, hvor det blev konstateret, at hun var blevet forgiftet," sagde et familiemedlem. Hun blev behandlet og udskrevet fra hospitalet efter en overnatning. En senere analyse af de fødevarer, hun fik foræret, viste, at de indeholdt gift. Et lokalt møde blev indkaldt, og efter at være blevet udspurgt indrømmede den muslimske nabo at have forgiftet maden. "Da hun blev beskyldt for at ville dræbe Madina og hendes familie," siger rapporten, "bad Hajira om tilgivelse og sagde, at siden Madinas familie forlod islam to år tidligere, havde den høje lyd af deres ugentlige gudstjeneste i deres hus sammen med andre kirkemedlemmer forstyrret hende og andre muslimske naboer." Trods forsøget på at myrde apostaterne, "traf landsbylederne ingen retslige afgørelser. Politiet blev ikke tilkaldt, tilsyneladende for at hindre spændingerne med det muslimske samfund i at eskalere, men svigerfamilien (til Madina) sagde, at muslimske naboer er begyndt at håne Madinas børn ved at kalde dem vantro."

I en anden sag styrtdykkede livet for Munabi Abdullah, en 37-årig muslimsk mand, der var konverteret til kristendommen. På aftenen for hans omvendelse - ifølge en rapport - og "med en ubetvingelig glæde i sit hjerte delte han sin oplevelse med sin kone, Aisha Namukoli. Hun blev rasende." Med apostatens egne ord: "Min kone råbte ad mig foran børnene og sagde: 'Kafir, Kafir [vantro]! Du er en stor skam for familien.' Så skubbede hun mig ud af huset." Senere da han vendte tilbage, fandt han flere mennesker, heriblandt sin far og medlemmer af moskeen i sit hus. Da han forsøgte at hilse på dem, stirrede de tavst og vredt på ham; så rejste hans far sig op og sagde: "Du er ikke længere min søn, vær forbandet for evigt." "Han slog mig med en stok, han havde i hånden, og skadede min venstre hånd," forklarede Abdullah. "Det lykkedes mig at flygte gennem en banan-plantage, og kort tid efter var jeg i præstens hus", hvor han søgte tilflugt. Lokale muslimske ledere har siden forhindret ham i at få adgang til sin kone og sine 7 børn i alderen 3 til 17.

Nigeria: For at tvinge en 40-årig kristen kvinde og hendes datter på 21 til at konvertere til islam, beskyldte lokale muslimer usandt de to for at have kidnappet et andet og mindreårigt familiemedlem. Problemerne begyndte kort efter at familiens ægtemand/far konverterede til islam for at få et job i staten. Hans kone, Amina Isa, forklarede: "De fortalte ham, at han ikke kunne blive udnævnt til vagtchef, fordi han var kristen, og at han, hvis han konverterede til islam, ville blive udnævnt til vagtchef. Jeg advarede ham mod at ændre sin religiøse tro for at opnå en verdslig position, men efter meget pres fra muslimer i vores område gav han efter for kravet og blev muslim (...). Jeg bad ham huske på, at alle mine familiemedlemmer er muslimer, men at jeg er den eneste kristne i den familie, og at jeg giftede mig med ham, fordi han var en kristen som mig. Så jeg kan ikke konvertere til islam nu, blot fordi muslimerne har udnævnt ham til vagtchef." Hendes fem børn nægtede også at konvertere og insisterede på at forblive kristne. Hun fortsætter:

"Fordi de også nægtede at konvertere, er vi blevet truet, slået og udsat for alle former for ydmygelser af min mand og hans muslimske fæller. De [hendes børn] er konstant blevet truet, slået og chikaneret. Faktisk var [den ældste datter] på et tidspunkt nødt til at tage en af sine yngre søskende og gå i skjul, men begge er blevet opsporet og fanget af embedsmændene og bliver i øjeblikket tilbageholdt imod deres vilje på et sted, der ikke er oplyst for mig (...). Lige nu er mine døtre i disse muslimske embedsmænds varetægt og bliver tvunget ind i islam, samtidig med at vi bliver stillet for retten på falske anklager. Alt dette er for at tvinge os til at afsværge. Vi kan aldrig holde op med at være kristne, og vi har tillid til at den Gud, vi tjener, aldrig vil forlade os i vore prøvelsens øjeblikke."

Efter at faren med magt havde indskrevet sin yngste datter i en islamisk skole, og hendes mor og ældre søster havde fjernet hende og gen-indskrevet hende i en kristen skole, "kom deres far vredt til mig og krævede begge piger. Da jeg fortalte ham, at børnene havde besluttet at forblive kristne, indgav han og andre muslimske ledere i vores landsby en anklage mod mig ved byretten i Tudun Wada for at bortføre mine egne børn, en rettergang, som jeg stadig står midt i for at nægte at ændre min religiøse tro. De indkaldte mig og krævede, at jeg skulle trække min datter ud af den kristne skole, bringe hende tilbage til landsbyen og overdrage hende til dem. Da jeg var hjælpeløs, gjorde jeg som forlangt og bragte min datter tilbage til dem."

I en anden sag: "Pastor Simput Eagles Dafup er blevet arresteret og hurtigt ekspederet væk til et ukendt sted (...) for angiveligt at have gjort en muslimsk pige til en kristen i delstaten Plateau," siger en rapport. På baggrund af denne hændelse sagde en anden præst, Kallamu Musa Ali Dikwa, som også er administrerende direktør for Voice of Northern Christian Movement: "Nigerias sikkerhedstjeneste har erklæret krig mod kristne i dette land." Han beskyldte også den nigerianske regering for at behandle kristne og muslimer forskelligt: "Muslimer har bortført 100 kristne piger under 18 år og har tvangskonverteret dem til islam, og hver sag er blevet anmeldt til sikkerhedstjenesterne separat, men ingen anholdelse eller tilbageføring af kristne piger til deres forældre er sket (...). Bortførelsen af kristne piger er fortsat uformindsket. Sådanne scenarier er alvorlige tilfælde af uretfærdighed mod kristne i landet, og gerningsmændene er ofte gået fri."

Den Europæiske Union / Schweiz: Mens de europæiske myndigheder ukritisk modtog og gav flygtningestatus til talrige muslimske migranter, så fortsatte de med at sortere dem fra til udvisning, der har mest behov for asyl. I et tilfælde indgav en kristen juridisk gruppe en sagkyndig erklæring til Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol til støtte for en muslimsk mand fra Afghanistan, der konverterede til kristendommen og risikerede at blive deporteret fra Schweiz. Gruppen, kendt som ADF International, sagde, at manden, hvis han som en frafalden fra islam blev tvunget tilbage til Afghanistan, ville blive udsat for voldsom forfølgelse, muligvis også død: "Afghanistan er ikke et sikkert sted for en konvertit til kristendommen," sagde den. "Domstolen bør bede Schweiz om at holde op med at vende det blinde øje til situationen for religiøse mindretal i Afghanistan (...). Dette betyder meget mere end et krav om, at en konvertit praktiserer sin tro i hemmelighed. At sende flygtninge tilbage til et land, hvor de står over for forfølgelse på grund af deres tro, er uforenelig med Konventionen."




Om denne serie

Selv om ikke alle, og slet ikke de fleste, muslimer er involveret, er forfølgelsen af kristne i den islamiske verden på vej til at nå pandemiske proportioner. Derfor blev "Muslimsk forfølgelse af kristne" til for at opsamle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af forfølgelse, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:

  1. At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.

  2. At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.

Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.

Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst - må det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.




Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam, er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S. Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.

Han er forfatter til den nye bog: Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians

(Denne korte biografi er taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)






Alle rapporter:

Februar, 2018
Januar, 2018
December, 2017
November, 2017
Oktober, 2017
September, 2017
August, 2017
Juli, 2017
Juni, 2017
Maj, 2017
April, 2017
Marts, 2017
Februar, 2017
Januar, 2017
December, 2016
November, 2016
Oktober, 2016
September, 2016
August, 2016
Juli, 2016
Juni, 2016
Maj, 2016
April, 2016
Marts, 2016
Februar, 2016
Januar, 2016
December, 2015
November, 2015
Oktober, 2015
September, 2015
August, 2015
Juli, 2015
Juni, 2015
Maj, 2015
April, 2015
Marts, 2015
Februar, 2015
Januar, 2015
December, 2014
November, 2014
Oktober, 2014
September, 2014
August, 2014
Juli, 2014
Juni, 2014
Maj, 2014
April, 2014
Marts, 2014
Februar, 2014
Januar, 2014
December, 2013
November, 2013
Oktober, 2013
September, 2013
August, 2013
Juli, 2013
Juni, 2013
Maj, 2013
April, 2013
Marts, 2013
Februar, 2013
Januar, 2013
December, 2012
November, 2012
Oktober, 2012
September, 2012
August, 2012
Juli, 2012
Juni, 2012
Maj, 2012
April, 2012
Marts, 2012
Februar, 2012
Januar, 2012
December, 2011
November, 2011
Oktober, 2011
September, 2011
August, 2011
Juli, 2011




Oversættelse: Bombadillo