Muslimsk forfølgelse af kristne: Januar 2017
'Spyt på korset eller dø!'
Af Raymond Ibrahim
Oversættelse af: Muslim Persecution of Christians: January, 2017
Kilde: RaymondIbrahim.com, 18. april 2017
Udgivet på myIslam.dk: 26. april 2017

Oprindeligt udgivet af Gatestone Institute

Tragiske historier om kristent liv under Islamisk Stat fortsatte med at dukke op gennem januar måned. En kristen læge - der forspildte chancen for at komme væk fra sin syriske landsby efter at IS havde erobret den, fordi han ønskede at blive og hjælpe de syge og trængende, både kristne og muslimer - blev kidnappet af de muslimske terrorister og befalet at fornægte Kristus til fordel for Muhammed. Da han nægtede, dræbte de ham offentligt. Det samme skete i et andet tilfælde, hvor IS befalede en ung kristen i Syrien at antage islam. Han nægtede også og blev dræbt for det. Hans mor - der blev forhindret i at begrave liget af sin martyr-dræbte søn - huskede, at han, da IS først invaderede deres landsby, mindede hende om Jesu ord i Det Nye Testamente: "Men den, der fornægter mig over for mennesker, vil jeg også fornægte over for min fader, som er i himlene."

Da IS røvede hjemmet af Zarefa, en ældre kristen kvinde i Irak, opdagede de krucifikser og kristne ikoner. ”De tvang mig til at spytte på korset,” mindedes hun. "Jeg sagde til dem, at det ikke var rigtigt, at det var en synd. Han sagde, at jeg skulle spytte. 'Kan du ikke se, at jeg har en pistol?' spurgte han mig. Jeg sagde til mig selv, 'Åh, korset! Jeg er svag, jeg vil spytte på dig. Men Herre, jeg beder dig om at tage hævn for mig. Jeg kan ikke slippe væk fra dette.'” Ifølge rapporten: ”Skammen er stadig synlig i Zarefas ansigt, når hun fortæller om det skete; hendes by, Qaraqosh, er nu befriet, men hun forsøger stadig at komme sig over de traumatiske to år, der kun netop er bag hende.”

Tilsvarende berettede en kristen enke og hendes teenagesøn fra Ninivesletten i Irak om den behandling, de blev udsat for, efter at IS tog deres landsby. Drengen beskrev, hvordan hans vej gennem Mosul engang blev blokeret ”af mænd i orange dragter, der blev holdt i skak med våbenmagt af en gruppe Daesh- [IS-] børn. Børnene henrettede dem med fornøjelse (...). En anden gang løb jeg ind i en stor menneskemængde på gaden. Der var en kvinde; hendes hænder og fødder var bundet. Daesh-terroristerne tegnede en cirkel omkring hende. Hvis hun kom ud af cirklen, ville hun leve, men det var umuligt, fordi hun var bundet. Mens hendes slægtninge græd og tiggede om benådning, kastede jihadisterne sten på hende til hun døde.”

Efter at have fået flere af disse henrettelser at se, fik drengen, 14 på det tidspunkt, at vide: "Hvis du ikke konverterer til islam, vil vi også skyde dig.” "Da var det, at jeg konverterede til islam. Fra da af skjulte vi, at vi var kristne." Senere, da jihadisterne opdagede, at han bar et krucifiks om halsen, slog de ham og sendte ham til en islamisk ’forbedringslejr’, hvor han gennem en måned blev indoktrineret i Koranen. ”Jeg blev slået, når jeg ikke kunne besvare deres spørgsmål [om muslimsk lære] på den måde, de ville have mig til, og min mor blev stukket med lange nåle, fordi hun ikke havde studeret noget fra Koranen.” Efter to år under IS, lykkedes det dem at undslippe. "Ja, jeg skammer mig over, at jeg blev nødt til at bekende islam,” sluttede drengen.

Resten af beretningerne om muslimsk forfølgelse af kristne, der dukkede op i januar 2017, omfatter, men er ikke begrænset til, følgende:


Muslimsk vold mod og drab på kristne

Egypten: I løbet af blot 10 dage i januar blev fire kristne dræbt ved tre forskellige lejligheder. Den 3. januar sneg en muslimsk mand sig op bag en kristen mand, 45, og skar halsen over på ham, fordi han ejede en butik, der solgte alkohol, hvilket muslimen anså for at være ”i strid med sharia [islamisk lov], og religionen [islam]." Den 6. januar blev et kristent ægtepar (mand 62, kone 55) fundet dræbt i deres hjem i Monufia i det nordlige Egypten. De havde fået halsen skåret over og deres kroppe havde flere sår efter knivstik. Intet blev stjålet fra deres lejlighed; pårørende siger, at det var en hadforbrydelse baseret på deres religion. Fredag den 13. januar blev en anden kristen mand - en ung kirurg, der var vellidt af lokale fattige muslimer og kristne for at give dem gratis behandling - fundet dræbt i sin lejlighed i Asyut i det sydlige Egypten. Også han havde stiksår - på hals, bryst og ryg.

Filippinerne: Ifølge en rapport fra den 12. januar 2017, blev en tidligere muslim og konvertit til kristendommen dræbt af lokale muslimer i sit hjem for at have forladt islam. I sin tid som muslim, var Datu fjendtligt indstillet over for kristendommen; da han opdagede, at en ung kristen bejlede til hans datter, og parret ønskede at gifte sig, begyndte han at kaste sten efter drengens far, en præst. Senere, da selv dødstrusler ikke kunne adskille parret - og efter at have sikret en stor medgift fra den kristne familie - gik Datu med til ægteskabet. Under kirkeceremonien, der blev udført af brudgommens far, som Datu plejede at kaste sten efter, blev den muslimske mand i den grad ramt af, hvad han hørte, at han konverterede til kristendommen og derefter flygtede til en anden by for at undgå forfølgelse og for at studere Bibelen. Da han var vendt hjem for at besøge sin familie, blev han fundet død - dræbt af lokale muslimer for at have forladt islam.

Tyskland: En domstol hørte, hvordan en 27-årig muslimsk ubuden gæst ved navn Abubaker brød ind i Heilbronn-hjemmet af en 70-årig kristen kvinde, der beskrives som en ”troende katolik” og ”regelmæssig kirkegænger”. Han bandt hende, misbrugte hende, anbragte et kors i hendes hænder og strangulerede hende til døde. Så skrev han ”en serie arabiske og religiøse budskaber rundt omkring i huset” - heriblandt “It’s payback time” på engelsk [”Hævnens time er inde”] - før han stjal nogle ting og flygtede fra stedet. Den sagsøgte - beskrevet som en ”streng muslim” - er af pakistansk oprindelse og voksede op i Saudi-Arabien. Selv om hans DNA blev fundet på mordstedet samt et aftryk af sålen på hans røde sko og fibre fra hans jakke, insisterede Abubaker på, at anklagerne mod ham var en ”løgn”, og at han blev ”falsk anklaget af en religiøs sammensværgelse."

Frankrig: Mordet på fader Jacques Hamil, hvor muslimske terrorister trængte ind i hans kirke under morgenmessen og skar halsen over på ham, er tilsyneladende kun toppen af isbjerget af muslimsk forfølgelse af kristne i Frankrig. En ny undersøgelse afslører, at ”islamiske ekstremistiske angreb på kristne i Frankrig intensiveredes i 2016, hvor landet oplevede en 38 procents stigning i trosrelaterede hændelser. Antallet af angreb steg fra 273 i 2015 til 376 i 2016," de fleste udført i den seneste juletid. ”Mange af angrebene fandt sted i kirker og andre tilbedelsessteder. Én kirke havde fået sin mur vandaliseret af blasfemisk graffiti. En figur af Jesus Kristus på et katolsk mindesmærke i Fournes-en-Weppes blev ligeledes angrebet af militante islamister.” Som reaktion på disse hadforbrydelser, er et voksende antal præster gået så vidt som til at beskylde muslimske terrorister for dæmonisk besættelse. Under mordet på fader Hamil, så skulle præsten have råbt: ”Vig bort, Satan!”, lige inden den muslimske voldsmand skar hans hals over. Og under hans mindegudstjeneste opfordrede ærkebiskop Dominique Lebrun dem, ”der er martret af djævelsk vold, jer, som er draget mod at dræbe i dæmonisk, morderisk vanvid, [til at] bede til Gud om at frigøre jer fra djævelens greb.”

Nigeria: Lørdag den 7. januar trængte en gruppe muslimske hyrder ind i en overvejende kristen landsby, hvor de dræbte seks politibetjente, fire civile og ødelagde huse og en politibil. ”Fulani er det største nomadefolk i verden og er kendt for den store betydning, de tillægger deres kvæg. De er overvejende muslimer og udfører ofte angreb i Nigeria i islams navn. Men Nigeria har nægtet at anerkende dem som en terrorgruppe,” hedder det i rapporten.

Fordi hundreder af kristne er blevet slagtet af muslimske Fulani-hyrder i de seneste uger og måneder, udnævnte Nigerias Kristne Forbund søndag den 8. januar ”til national sørgedag for kristne dræbt af muslimske Fulani-terrorister i den sydlige stat, Kaduna,” sagde en rapport. Den beskrev drabene som etnisk og religiøs udrensning begået af ”islamiske fundamentalister forklædt som Fulani-hyrder.” Dette modsiger den nigerianske præsident Buhari, en muslim, der tilskriver Fulani-volden mod kristne ”fattigdom, uretfærdighed og manglende jobmuligheder.” Andre analytikere, især i Vesten, nævner klimaændringer og ørkendannelse som faktorer. Kristne ledere sagde, at Buharis minimering af Fulani-angrebene ”er et tydeligt vidnesbyrd om den opfattede officielle blåstempling af de nedrige og ugudelige handlinger”.

Uganda: Den 15. januar angreb en muslimsk menneskemængde bestående af næsten 100 mænd en kristen kirke under et bønnemøde. De låste menigheden inde, bankede flere mandlige medlemmer med køller og stokke, bandt dem og voldtog derefter 15 kvinder. ”Tidligere,” bemærker rapporten, ”havde muslimerne kun kastet sten mod taget af kirkebygningen for at forstyrre gudstjenester for den 500-medlemmer store menighed.” Under angrebet hørte en kristen en muslim råbe: ”Væk med præsten, der konverterer vore muslimer til kristendommen.” To uger efter angrebet, var præsten og otte andre kristne stadig savnede.

Pakistan: Muhammad Din og tre andre muslimske mænd brød ind i en kristen husstand, mens manden i huset var ude på arbejde, og gruppevoldtog hans kone; samtidig truede de også hende og hendes familie til at forlade deres hjem, som støder op til den nævnte Muhammeds hjem. Inden de forsvandt satte de ild til huset; det lykkedes det kristne pars fire børn at undslippe flammerne, men voldtægtsofferets ældre far kunne ikke komme ud i tide og fik forbrændinger. Da de i al hast havde fået bragt den ældre ”vantro” til et hospital, blev han nægtet behandling. Siden da har den 70-årige ”far til gruppevoldtægtsofferet banket alle retfærdighedens døre ind for at indgive rapport mod de muslimske voldtægtsmænd, men ingen har været klar til at registrere sagen mod dem, på grund af deres indflydelse og kontakter i regeringen.”

I en anden sag angreb en bevæbnet muslimsk hob nytårsaften et kristent kvarter, der beskrives som et ”missionsområde", i Sukkur; 10 kristne blev såret. Ifølge rapporten, ”havde angriberne tortureret ældre, kvinder, børn og mænd uden forskel.” Nogle af overfaldsmændene bar politiuniform. Årsagen til angrebet er, at muslimerne ønsker at smide dem ud af deres hjem for selv at overtage deres jord.

Somalia: En rapport gør det klart, hvorfor Afrikas Horn nu betragtes som det næstværste sted at opholde sig for en kristen: ”[D]en blotte mistanke [om at en somalier er blevet kristen] fører til en hurtig offentlig halshugning. Kristne kan ikke opdrage deres børn i overensstemmelse med deres tro og ville få alvorlige problemer, hvis de forsøgte at fejre kristne helligdage. I en nøddeskal er kristne, for at overleve i landet, nødt til at foregive ikke at være kristne." En international retsanalytiker sagde, at det at "dræbe kristne konvertitter i Somalia er blevet meget almindeligt" og ”indebærer, at konvertitter i Nordkorea er bedre stillet, selvom sidstnævnte er det land i verden, hvor kristenforfølgelsen er værst.”


Muslimske angreb på kristne kirker

Tyskland: Muslimske vandaler hærgede et kristent sogn i byen Brühl og skrev islamiske slogans på murene. Ifølge rapporten ”efterlod vandalerne et 'billede af ødelæggelse' [politiets erklæring], med knuste glasruder, gennembrudte døre og 'islamistiske' slogans skrevet på murene.” På trods af den islamiske karakter af disse slogans, sagde politiet, at de ”ikke formoder”, at de er relevante for angrebets motiv.

Nigeria: Ifølge Nigerias Kristne Forbund er 900 kristne kirker blevet ødelagt i de 12 nordlige stater, der indførte islamisk lov i begyndelsen af årtusindskiftet. I januar beordrede regeringen i en af disse sharia-stater, staten Jigawa, to kirker - Guds Frelste Kristne Kirke og Herrens Udvalgtes Kirke, som begge havde været i drift i mere end 25 år - jævnet med jorden; 800 kristne blev efterladt uden et sted at holde gudstjeneste. Fordi myndighederne ikke gav kirkelederne noget varsel, var de ude af stand til at redde bibler, værdigenstande og andre personlige ejendele. Ifølge rapporten: ”Kristne i staten Jigawa udsættes for stigende forfølgelse og diskrimination fra deres muslimske modparters og lokale lederes side,” hvoraf mange er ”fast besluttet på at håndhæve restriktive love om kristne. Disse kirkenedrivninger er blot nogle få eksempler fra det større billede af systemisk forfølgelse i disse regioner.”

Irak: Mindst 100 religiøse steder - for det meste kristne, men også nogle få yazidi-templer - er blevet skændet eller helt revet ned i Mosul-området og Nineveh-provinsen siden juni 2014, hvor Islamisk Stat erobrede dem, lyder det i en rapport. Lokale fortalte, hvordan IS satte ild til Kirken af den Uplettede Undfangelse og halshuggede dens statuer: ”Jihadisterne brugte kirken som en skydebane og mannequinerne [statuerne] som mål. Mannequinerne er helt gennemhullede [af kugler]." Den syrisk-katolske St Georges Kirke blev omdannet til en improviseret bombefabrik; hundredvis af bomber og granater blev fundet dér, slagplaner blev skrevet på kirkens vægge og kemikalier blev fundet i bygningen sammen med instruktioner om, hvordan de skulle blandes til sprængstoffer.


Muslimske angreb på kristen frihed: Nej til apostasi, blasfemi og evangelisering

Uganda: Sandra - en 24-årig tidligere muslimsk kvinde, der ved en julegudstjeneste gav sin tro til Kristus - blev ved en nytårsfest tvunget til at tage gift af sine muslimske slægtninge. Fra sin hospitalsseng fortalte hun sin historie: ”Jeg havde stor fred, da præsten bad for mig om at tage Jesus som min frelser,” sagde hun. ”Senere delte jeg mit vidnesbyrd med min bror, som straks beskyldte mig for at være en vantro og en udstødt fra familien og det muslimske samfund. Jeg følte stor indre smerte på grund af krænkelserne.” Den følgende dag, søndag den 1. januar, samledes hendes nærmeste familie og et par andre slægtninge til et måltid i den overvejende muslimske landsby. På et tidspunkt læste en farbror et bibelvers for hende og antydede at det betød, at Gud ville beskytte hende mod overlast, herunder sygdom ved indtagelse af gift. ”Han sagde: 'Tror du, at Issa [Jesus] er i stand til at beskytte dig mod gift, som der står i Bibelen?' og jeg svarede: 'Ja'," sagde hun. ”Straks - omkring ved midnatstid - blev jeg tvunget til at tage giften for at bekræfte min tro på Bibelen. Jeg kunne ikke fornægte Bibelen, så jeg tog rottegiften (...). Jeg begyndte at få alvorlige mavesmerter samtidig med at jeg kastede op og græd om hjælp. Jeg blev ført væk fra gården til et nærliggende busk-område. Jeg blev bundet med et reb til et træ og efterladt for at dø.” Hendes desperate skrig vækkede en kristen nabo, der kom til stedet, så hendes tilstand og hurtigt bragte hende til et lokalt hospital, hvor hun, i den seneste melding, var i en stabil tilstand.

I en helt anden sag overfaldt og bankede seks muslimer en kirkeleder, efter at en sheik, der var blevet udsendt for myrde præsten og ødelægge hans kirke, endte med i stedet at konvertere til kristendommen.

Algeriet: Samir Chamek, en 34-årig kristen mand, blev idømt et års fængsel, efter at retten fandt ham ”skyldig i at have fornærmet islam og dens profet ved hjælp af materiale, han havde lagt ud på sin Facebook-side.” Dommen kommer efter en årelang juridisk kamp. Kriminalpolitiet blev præsenteret for billeder og kommentarer på Chameks Facebook-side, der ifølge beskrivelser "beskyldte profeten Muhammed for terrorisme og mord og sammenlignede profeten med Hitler, ved at nævne forfølgelsen og massakren på jøder.”

Pakistan: Som det sker hver måned, blev flere kristne falsk anklaget for blasfemi af muslimer, der havde "et regnskab at gøre op".

  • En evangelisk kristen blev arresteret, anklaget for blasfemi, og står nu overfor dødsstraf. Ifølge en klage fra en muslim, Haji Nadeem, skændede Shahbaz Babu Koranen ved at skrive sit navn på nogle sider, rive dem af og derefter sprede dem på gaden foran en moské. Selvom muslimen indrømmer, at han ikke så den anklagede udføre handlingen, blev Babu - som rettighedsaktivister siger, er ”fuldstændig analfabet” - alligevel arresteret. I en nation, hvor den blotte beskyldning om, at en vantro har fornærmet islam, kan få ikke-muslimen dræbt af pøbelen, henrettet af staten eller blot fængslet, undrer Babus forsvarere sig over den tanke, at han ”skulle have vanhelliget Koranen i hemmelighed, men derefter efterladt beviserne, så alle kunne se dem." Andre siger, at moskeen ikke kunne lide ham, fordi flere medlemmer var holdt op med at komme dér, og lyttede til evangelisten, der var populær i sit område.

  • En imam i Lambanwali beskyldte en ældre kristen for at skrive og sende ham en række "nedsættende breve", hvori han skulle have bagvasket islams profet Muhammed. Da blasfemi-anklagen først var blevet fremsat, stormede politiet straks den kristnes hjem om natten og anholdt hele hans familie. Selvom manden benægter anklagen - idet han korrekt påpeger, at det i Pakistan ville svare til selvmord at gøre, hvad han er anklaget for - står han ”sandsynligvis over for en fængselsstraf på 10 år. Der er formodninger om, at § 295-C vil blive påberåbt for at skærpe straffen til dødsstraf,” hedder det i rapporten.

  • En blasfemisag blev rejst mod Shaan Taseer - søn af Salman Taseer, menneskerettighedsaktivisten og de forfulgte kristnes forsvarer, der blev myrdet af muslimer - for at sige ”glædelig jul”.

  • Fem kristne rettighedsaktivister, der var kendt for deres offentlige modstand mod landets blasfemilove, blev alle meldt savnet inden for den samme uge.

Iran: ”Den iranske regering forsøger at begrænse de muslimske farsi-talende iraneres kontakt med kristendommen ved at forbyde dem at deltage i gudstjenester, især i juletiden,” siger en rapport om forholdene for kristne i den overvejende shia-muslimske nation. ”Sådanne restriktioner er indført for at hæmme udbredelsen af kristendommen i landet. I de senere år er alle kirker blevet strengt forbudt at holde studiekredse i Bibelen på farsi og forhindret i alle former for evangeliske aktiviteter. Det officielle antal kristne i Iran er 200.000, og kun de, der officielt er anerkendt som kristne, har lov til at fejre jul i de officielle kirker. Alle andre, heriblandt de farsi-talende kristne, er ikke tilladt i kirker.”

Indonesien: En domstol har besluttet at sætte en stopper for mediedækning af retssagen mod den kinesisk-kristne guvernør i Jakartaka, kendt som Ahok. Han er sigtet for at have fornærmet islam og vanhelliget Koranen. Blasfemi-kontroversen brød ud, da en video dukkede op online, hvori Ahok siger, at mange muslimer misforstår Koranen 5:51 - der befaler muslimer til ikke at tage jøder og kristne til venner. At en kristen skulle driste sig til at forsøge at fordreje Koranens opfordring til fjendtlighed mod kristne og jøder for at øge sine chancer for genvalg, blev i Indonesien anset for blasfemisk nok til at udløse masseoptøjer og opfordringer til hans død.

Tilsvarende - mindre end en måned efter at Yulius Suharto, en kristen mand, blev ansat som under-distriktchef for Pajangan, blev han fyret og forflyttet til et overvejende ikke-muslimsk område, efter en massiv lobby-kampagne på de sociale medier udført af islamiske ekstremistiske grupper og radikale muslimer, der var ude efter ham, fordi han er katolik (...). De fleste embedsmænd udtrykte tilfredshed med beslutningen om at fjerne ham, fordi han ikke er muslim.”


Muslimsk foragt for og diskrimination af kristne

Pakistan: Tilbage i 2013 - efter at muslimer havde anklaget en kristen mand, der levede i Josef-kolonien, for blasfemi mod Muhammed - angreb cirka 3.000 muslimer det overvejende kristne kvarter i Lahore. Under angrebet satte de ild til mere end 150 kristne hjem, butikker og to kirker, og fordrev hundreder af kristne. I januar 2017 frikendte en anti-terror-domstol alle 115 hovedmænd bag angrebene, og efterlod mange kristne, herunder ofrene, uden retfærdighed. ”Det er ren skuffelse,” sagde en kristen leder. ”Budskabet er klart for os. De, der angriber minoriteter og åbent prædiker had, kan passere ustraffet. Billederne og video-optagelserne, der tydeligt viser ansigter, var åbenbart ikke tilstrækkeligt bevis."

Egypten: Anklagemyndigheden i Minya-provinsen frafaldt en sag mod lederne af en muslimsk pøbel, der klædte en 70-årig kristen kvinde nøgen og førte hende i optog gennem gaderne, før de plyndrede og derefter satte ild til hjemmene af syv kristne familier. Eihab Ramzy, offerets advokat, sagde: "Det er en katastrofe," og påpegede, at "der ved forundersøgelserne blev aflagt vidnesbyrd fra familiemedlemmer og politifolk på stedet, der støtter hendes beretning." I mellemtiden er den ældre kvinde, Souad Thabet, og hendes familie ude af stand til at vende tilbage til deres hjem på grund af vedvarende muslimske trusler. ”Regeringen tillader undertrykkerne at gå frit omkring på gaden,” sagde hun. ”Dette er vores landsby, som vi er født og opvokset i (...). Hvordan kan vi være ofre og ikke være i stand til at vende tilbage til vores landsby og hjem? Jeg føler mig svigtet for anden gang. Jeg føler, at ingen står på vores side.

Kirgisistan: I slutningen af 2016 var omkring 70 mennesker med i en pøbel, der gravede liget af en kristen op to gange og genbegravede det andetsteds uden at informere familien. De gjorde det, fordi den afdøde ”havde været en praktiserende kristen i en landsby, der var overvældende muslimsk, og lokale religiøse ledere havde begrænset kirkegården til kun at være for muslimer.” Som reaktion kom kun tre af de 70 for retten for deres handlinger og de fik alle betingede fængselsstraffe.

Bangladesh: Selvom politiet formåede at redde nogle ikke-muslimske børn fra de berygtede børnehandelsringe, der breder sig i dette overvejende muslimske land - fire blev reddet i januar - er skæbnen for mange flere børn stadig dyster. Ifølge rapporten: "Gennem de seneste syv år, har det bangladeshiske politi reddet 72 børn fra en forbryder-ring, ledet af religiøse fanatikere (...). Gruppen går målrettet efter underprivilegerede oprindelige samfund, hvis medlemmer for det meste er kristne, hinduer eller buddhister. De religiøse ekstremister, der tilhører disse forbryder-ringe, lokker forældre med udsigter til en bedre fremtid for deres børn, som dernæst ender i [islamiske] madrasaer rundt omkring i landet, hvor de bliver tvangskonverteret til islam (...). Den tvungne religiøse konvertering af små børn føjer endnu en facet til den allerede alvorlige marginalisering af etniske og religiøse minoriteter i det sydøstlige Bangladesh."

Tyskland: Takket være uærlige muslimske oversættere, afviser immigrationsmyndighederne asylansøgninger fra muslimske konvertitter til kristendommen fra Iran og Afghanistan, under hvad en præst har karakteriseret som ”kænguru-rets”-høringer. Pastor Gottfried Martens beskyldte "oversætterne, som næsten udelukkende er muslimer" - der "hånede og lo ad" de kristne asylansøgere - for bevidst at fejloversætte disses svar i den hensigt at få deres ansøgninger afvist. "Han henviste også til angreb på kristne asylansøgere begået af radikale muslimer, og kritiserede Den katolske Kirke og Den protestantiske EKD Kirke, der var var gået imod at bosætte muslimske og kristne flygtninge separat, fordi man derved kunne antyde, at religioner ikke kunne sameksistere fredeligt.” En talsmand for de afviste kristne sagde: ”Disse kristne er enten flygtet fra deres hjemlande på grund af deres nyfundne tro og den forfølgelse, de blev udsat for på grund af den, eller er kommet til at tro på Jesus Kristus efter at være flygtet til Tyskland. At sende dem tilbage til deres oprindelseslande er fuldstændig uansvarligt i betragtning af situationen for kristne konvertitter i lande som Iran eller Afghanistan; fordi det virkelig er et spørgsmål om liv og død.”

Storbritannien: Efter at pastor Kelvin Holdsworth fra St. Marys Cathedral havde inviteret muslimer til at recitere fra Koranen under en Hellig Tre Konger gudstjeneste, gik Madinah Javed, en jurastuderende fra Glasgow, ud over at recitere passagen på hans udleverede ark, og reciterede også koranvers, der udtrykkeligt nægter, at Jesus Kristus er Guds søn - en fundamental doktrin i kristendommen, som islam afviser. På trods af dette, lagde Holdsworth en video af læsningen ud på Facebook og beskrev den som ”en vidunderlig begivenhed.” Dette udløste forargelse fra nogle kristne, som kraftigt opfordrede Holdsworth til at træde tilbage. Videoen blev fjernet og politiet, som senere udsendte følgende erklæring, blev tilkaldt: ”Politiet i Skotland vil ikke tolerere nogen form for hadforbrydelse og opfordrer alle samfund til at fortsætte med at arbejde sammen for at sikre, at ingen føler sig truet eller marginaliseret.”




Om denne serie

Selv om ikke alle, og slet ikke de fleste, muslimer er involveret, er forfølgelsen af kristne i den islamiske verden på vej til at nå pandemiske proportioner. Derfor blev "Muslimsk forfølgelse af kristne" til for at opsamle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af forfølgelse, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:

  1. At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.

  2. At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.

Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.

Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst - må det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.




Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam, er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S. Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.

Han er forfatter til den nye bog: Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians

(Denne korte biografi er taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)






Alle rapporter:

April, 2017
Marts, 2017
Februar, 2017
Januar, 2017
December, 2016
November, 2016
Oktober, 2016
September, 2016
August, 2016
Juli, 2016
Juni, 2016
Maj, 2016
April, 2016
Marts, 2016
Februar, 2016
Januar, 2016
December, 2015
November, 2015
Oktober, 2015
September, 2015
August, 2015
Juli, 2015
Juni, 2015
Maj, 2015
April, 2015
Marts, 2015
Februar, 2015
Januar, 2015
December, 2014
November, 2014
Oktober, 2014
September, 2014
August, 2014
Juli, 2014
Juni, 2014
Maj, 2014
April, 2014
Marts, 2014
Februar, 2014
Januar, 2014
December, 2013
November, 2013
Oktober, 2013
September, 2013
August, 2013
Juli, 2013
Juni, 2013
Maj, 2013
April, 2013
Marts, 2013
Februar, 2013
Januar, 2013
December, 2012
November, 2012
Oktober, 2012
September, 2012
August, 2012
Juli, 2012
Juni, 2012
Maj, 2012
April, 2012
Marts, 2012
Februar, 2012
Januar, 2012
December, 2011
November, 2011
Oktober, 2011
September, 2011
August, 2011
Juli, 2011




Oversættelse: Bombadillo