Muslimsk forfølgelse af kristne: September 2015
Flere kristne dør mens flere vestlige ledere lyver
Af Raymond Ibrahim
Oversættelse af: Muslim Persecution of Christians: September, 2015
Kilde: RaymondIbrahim.com, 14. december 2015
Udgivet på myIslam.dk: 20. december 2015

Gennem hele september måned, i takt med at stadig flere kristne blev slagtet og forfulgt på grund af deres religion - ikke bare af Islamisk Stat, men også af "almindelige" hverdagsmuslimer over hele verden - opfordrede et stigende antal mennesker og organisationer til handling, mens de personer med de bedste forudsætninger for at reagere - blandt dem først og fremmest den amerikanske præsident Obama og pave Frans - intet gjorde.

"Hvorfor - spørger vi den vestlige verden - hvorfor ikke hæve stemmen over så megen vildskab og uretfærdighed?" spurgte kardinal Angelo Bagnasco, lederen af Den Italienske Bispekonference.

Den melkittiske græsk-katolske patriark Gregory III sagde også: "Jeg forstår ikke, hvorfor verden ikke hæver stemmen mod sådanne handlinger af brutalitet."

Som en rapport udtrykker det: "Menneskerettighedsaktivister ser det. Udenlandske ledere ser det. Og mere end 80 medlemmer af den amerikanske kongres ser det. Sammen presser de lederen af den frie verden [den amerikanske præsident Obama] for at få ham til at erklære, at der foregår et folkemord på kristne i Mellemøsten."

Som svar sagde Det Hvide Hus, at det var ved at gøre klar til at udsende en erklæring, der beskylder Islamisk Stat for at begå folkemord mod religiøse mindretal, og som navngiver og anerkender forskellige grupper, såsom yazidier, som ofre. Men kristne vil tilsyneladende ikke blive inkluderet som ofre, da Obamas embedsmænd hævder, at kristne "ikke synes at opfylde de høje normer, der er fastsat i folkedrabstraktaten."

I mellemtiden forklarede fader Behnam Benoka, en irakisk præst, i et detaljeret brev til pave Frans de rædsler, som Mellemøstens kristne oplever. Til hans glæde ringede paven til den mellemøstlige præst og fortalte ham, at "jeg vil aldrig forlade jer". Som Benoka udtrykte det: "Han ringede til mig. Han fortalte mig helt sikkert, at jeg er med jer, jeg vil [ikke] glemme jer, jeg vil [gøre] alt muligt til at hjælpe jer."

Men senere i september, da Pave Frans trådte frem for verden i FN, blev hans energi, igen, brugt på at forsvare miljøet. I hele hans tale, der varede næsten 50 minutter, henviste Frans kun én gang til de forfulgte kristne og selv da uden at give dem særlig opmærksomhed. Omtalen af deres lidelser blev i samme åndedrag - i samme sætning - lagt sammen med de angiveligt lige så store lidelser af "medlemmer af flertalsreligionen", dvs. sunni-muslimerne (den eneste gruppe, der ikke bliver angrebet af Islamisk Stat, som er en sunni-organisation):

Jeg skal forny mine gentagne appeller angående den smertefulde situation for hele Mellemøsten, Nordafrika og andre afrikanske lande, hvor kristne, sammen med andre kulturelle eller etniske grupper, og selv medlemmer af flertalsreligionen, der ikke har noget ønske om at være fanget i had og dårskab, er blevet tvunget til at se ødelæggelsen af deres bedesteder, deres kulturelle og religiøse arv, deres huse og ejendom, og har stået over for alternativet enten at flygte eller at betale for deres troskab mod det gode og mod fred med deres eget liv eller med slaveri.

Men som den følgende samling fra september viser, bliver "medlemmer af flertalsreligionen" - sunnierne - ikke slagtet, halshugget og voldtaget for deres tro; får ikke deres moskeer bombet og brændt; bliver ikke fængslet eller dræbt for apostasi, blasfemi eller missionsvirksomhed.


Grusomhed og nedslagtning

Uganda: Tre muslimske mænd slog og voldtog en 19-årig kristen kvinde (navn tilbageholdt). Den unge studerende var på vej hjem fra St. Mary’s Teachers College i Bukedea, da hun blev overfaldet af tre maskerede mænd. "Jeg prøvede at skrige, men én holdt mig for munden og en anden slog mig, mens de trak mig væk fra gangstien," sagde offeret. "Jeg hørte én af dem fortælle de andre, at jeg skulle dræbes, fordi mine forældre forlod islam. Men en anden sagde: 'Men vi er ikke sikre på, om denne pige er en kristen.'" I stedet for at dræbe hende, voldtog og bankede de hende så hårdt, at hun stadig modtager hospitalsbehandling for sine kvæstelser.

USA: Freddy Akoa, en 49-årig kristen sundhedshjælper i Portland, Maine, blev brutalt banket til døde i sit eget hjem af tre muslimer. Ved siden af Akoas lig lå hans blodoversprøjtede bibel. Den dræbte havde snitsår og blå mærker over hele kroppen og en dødelig hovedlæsion. Af indre kvæstelser havde han 22 ribbensbrud og en sønderrevet lever. Politirapporten erklærede, at Akoa "var blevet slået og sparket i hovedet, og banket i hovedet med et stykke møbel under et overfald, der fortsatte ubarmhjertigt i timevis." Akoa holdt tilsyneladende en fest før eller under angrebet. De tre angribere var alle muslimske flygtninge af somalisk oprindelse. I den seneste tid - både i Amerika og Europa - har flere "flygtninge" vist sig at være islamiske terrorister, nogle med direkte bånd til IS. (En fraktion af Al Shabaab, Somalias ledende jihad-organisation, aflagde for nylig troskabsløfte til IS.)

Syrien: En kristen fra landsbyen Qaryatin i provinsen Homs blev henrettet af Islamisk Stat for at nægte at adlyde dhimmi-betingelserne pålagt de kristne landsbyboere [som gør dem til andenklasses "tålte" indbyggere]. IS dræbte også en kristen præst, hakkede hans krop i stykker og sendte stykkerne tilbage til hans familie i en kasse. Tidligere havde IS kidnappet præsten og forlangt en løsesum på 120.000 dollars fra hans familie, for hvem det efter to måneder endelig lykkedes at rejse løsesummen. Men efter at have betalt den, løb IS fra deres ord og brutalt dræbte den katolske præst alligevel.

Pakistan: Den muslimske familie til en kvinde, der konverterede til kristendommen og giftede sig med en kristen, myrdede hendes mand og sårede den unge kvinde. Aleem Masih, 28, giftede sig med Nadia, 23, sidste år efter at hun gav sin tro til Kristus. Parret flygtede derefter fra deres landsby, fordi kvindens familie søgte "at hævne den skam, som deres datter havde bragt over dem ved at afsværge islam og gifte sig med en kristen", siger en advokat involveret i sagen. Til sidst havde Nadias far, Muhammad Din Meo, og hans håndlangere formået at bortføre parret og taget dem til en nærliggende gård. "De muslimske mænd udsatte først parret for brutal tortur med knytnæver og spark og skød derefter Aleem Masih tre gange - én kugle ramte ham i anklen, den anden i ribbenene, mens den tredje ramte hans ansigt," sagde advokaten. "Nadia blev skudt i maven." De muslimske pårørende forlod stedet i den tro, at de havde dræbt parret. "Angriberne vendte tilbage til deres landsby og erklærede offentligt, at de havde hævnet deres ydmygelse og genoprettet muslimernes stolthed ved at dræbe parret med koldt blod." Politiet fandt dog, at Nadia stadig trak vejret, da de ankom til gården. "Hun blev ført til General Hospital i Lahore, hvor hun stadig kæmper for sit liv efter en større operation, hvor to kugler blev fjernet fra hendes underliv." Et stort antal muslimer var samlet ved hospitalet, da den kritisk sårede kvinde ankom. "Hoben, hvoraf nogle var bevæbnet med våben, råbte rasende anti-kristne slagord (...). De roste også Azhar for at have genoprettet den muslimske ummas [samfund] stolthed, og sagde, at han havde fortjent sin plads i Paradis for at dræbe en vantro."

Filippinerne: Islamiske terrorister fra jihad-gruppen Abu Sayyaf var mistænkte i forbindelse med bombningen af en bus i den overvejende kristne by Zamboanga den 18. september, der dræbte en 14-årig pige og sårede 33 andre. Efterretningskilder havde advaret om, at Abu Sayyaf ville forsøge at ramme byer og lokalsamfund med store kristne befolkninger. Kun 20% af befolkningen i Zamboanga er muslimsk, og resten næsten udelukkende kristen (for det meste katolsk).

Egypten: Moderen til en koptisk præst blev røvet og dræbt i byen Fekria i Minya.


Muslimske angreb på kristne kirker

USA: Søndag den 13. september blev den 40-årige Rasheed Abdul Aziz anholdt for at true Corinth Missionary Baptist Church i Bullard, Texas. Muslim-amerikaneren havde en pistol og var klædt på til kamp - komplet med camouflagehjelm, camouflagebukser, taktisk vest og støvler - da han trådte ind i kirken omkring kl. 13. Ifølge pastor John Johnson sagde Aziz, at Allah havde fortalt ham at "dræbe vantro" og at "folk skal dø i dag". Pastoren tilføjede: "Jeg tror, at hans hensigt, da han kom til vores kirke, faktisk var at dræbe nogen."

Tanzania: I løbet af en uge, blev seks kristne kirker brændt ned. Den 23. september blev Living Waters International Church, Buyekera-pinsebevægelsens Guds Forsamlinger og den evangeliske Guds Forsamlinger i Tanzania Kirke - tre kirker - sat i brand. Tre dage senere, den 26. september, blev Den Evangelisk-Lutherske Kirke, Kitundu Romersk-Katolske Kirke og Katoro-pinsebevægelsens Guds Forsamlinger Kirke - endnu tre kirker - også sat i brand. Ifølge en lokal kilde: "Folk vågnede op den 27. september for at finde deres helligdomme brændt ned (...). Scenerne er de samme; ukendte mennesker brød ind, stablede ting sammen over alteret, hældte benzin over det og satte det i brand. De flygtede før nogen kunne reagere og således forblev ukendte. Den østafrikanske nation består mest af kristne og muslimer, selvom forholdet er omstridt.

Betlehem: Muslimer satte ild til St. Charbel Kloster. Sobhy Makhoul, kansler for det maronitiske patriarkat i Jerusalem, sagde: "Det var en brandstiftelse, ikke en brand forårsaget af et elektrisk problem [som de lokale myndigheder havde hævdet], en handling af sekterisk hærværk udført af radikale muslimer." Ilden forårsagede ingen tilskadekomne eller kvæstelse - heldigvis var bygningen tom og under renovering - men skaden er tydelig, og det lokale kristne samfund frygtede yderligere vold. Den maronitiske leder tilføjede, at "angrebet er (...) anti-kristent, ligesom mange andre hændelser over hele Mellemøsten. Ekstremistiske grupper opererer i området, heriblandt nogle Hamas-celler".

Irak: En rapport, der fortæller om, hvordan én kristen dræbes hvert femte minut i Irak, tilføjer: "Islamisk Stats militante i Irak bruger kristne kirker som torturkamre, hvor de tvinger kristne til enten at konvertere til islam eller dø."

Syrien: Få dage efter indtagelsen af byen Qaryatain, ødelagde Islamisk Stat en gammel katolsk kirke og smed resterne af en æret helgen bort. Den sunni-muslimske terrorgruppe gav derefter et ultimatum til de kristne i Qaryatain om enten at betale jizya (afpresningspenge), konvertere til islam eller forsvinde.

Yemen: Dagen efter at en katolsk kirke i Aden var blevet vandaliseret, satte en anden gruppe af uidentificerede gerningsmænd den kristne bygning "i flammer", med ordene af et vidne. Af de 22 kirker, der var i drift i Aden før 1967, da byen var en britisk koloni, er kun få stadig åbne og bruges kun sjældent af udenlandske arbejdere og afrikanske flygtninge. Den nu nedbrændte St. Joseph Kirke var én af disse få.

Indonesien: Søndag den 27. september afholdt GKI Yasmin Kirke i Bogor sin udendørs gudstjeneste nr. 100 siden 2008, da lokale muslimer begyndte at klage over kirkens eksistens. Selvom kirken var fuldt registreret, blev den imødekommende lukket af myndighederne. I december 2010 bestemte den indonesiske højesteret at kirken skulle genåbnes, men borgmesteren i Bogor nægtede at give efter og holdt den afspærret. Siden da har menigheden holdt søndagsgudstjenester i medlemmernes hjem og lejlighedsvis på gaden, under de sædvanlige forhånelser og angreb fra sammenstimlede muslimer.


Muslimske angreb på kristen frihed (Apostasi, blasfemi og missionsvirksomhed)

Uganda: En 36-årig mor til otte anmodede om bøn efter at områdets muslimer tvang hende til at vende tilbage til islam eller miste sine børn og blive dræbt. Selvom Madina (fulde navn tilbageholdt) forblev kristen efter at hendes mand forlod hende for 10 år siden pga. hendes apostasi fra islam, vendte hun tilbage til islam i september: "Min mands slægtninge truede med at dræbe mig og tage børnene væk, hvis jeg nægtede at vende tilbage til islam. De sagde: 'Vi vil ikke miste vore børn til kristendommen. Vi vil hellere dræbe dig og få børnene tilbage.' ... Jeg har ingen steder at tage hen med mine børn, så jeg har besluttet at vende tilbage til islam for at redde børnene og mig selv. Jeg ved, at Issa [Jesus] vil huske mig en dag."

Storbritannien: En pakistansk mand, hans kone og deres seks børn gennemgår "en rystende prøvelse i hænderne på naboer, der betragter dem som gudsbespottere". Deres "forbrydelse" er at konvertere til kristendommen - for mere end 20 år siden. På trods af at de er "fanger i deres eget hjem efter at være blevet overfaldet på gaden, fået forruden til bil deres smadret gentagne gange og æg smidt på deres vinduer" sagde den kristne familie, at både politi og den anglikanske kirke har undladt at give nogen meningsfuld støtte og er "tilbageholdende med at behandle problemet som en religiøs hadforbrydelse". Nissar Hussain, faderen, sagde: "Vore liv er blevet saboteret, og dette burde ikke ske i Storbritannien. Vi lever i et frit demokratisk samfund, og hvad de gør imod os er afskyeligt."

Tyrkiet: Siden den 27. august har så mange som 15 kirker modtaget dødstrusler for at "benægte Allah". Alligevel: "Trusler er ikke noget nyt for det protestantiske samfund, der bor i dette land, og ønsker at lade dets børn vokse op her," sagde kirkeledere. Som tidligere muslimer er mange fra menigheden, i deres egenskab af frafaldne fra islam, blevet truet med halshugning. Meddelelserne beskylder de kristne for at have "valgt vejen, der benægter Allah" og "slæbt andre til at tro, som I gør (...). Som kættere har I øget jeres antal med uvidende tilhængere". Et af budskaberne afbildede Islamisk Stats flag sammen med ordene: "Perverterede vantro, tiden er snart inde til, at vi vil hugge jer over halsen. Æren og lovprisningen tilkommer Allah."

Pakistan: Politiet anholdt en kristen murstensbrænder, Pervaiz Masih, i Kasur-distriktet i Punjab-provinsen, efter at en muslimsk forretningsrival falsk anklagede ham for at have fornærmet islams profet Muhammed. Pervaiz - en far til fire, heriblandt en syv måneder gammel dreng - flygtede fra sit hjem, efter at Muhammed Kahlid havde indgivet en politianmeldelse, der sagde, at han var kommet med nedsættende bemærkninger om Muhammed under en strid. Politiet tilbageholdt fire af Pervaiz' slægtninge; derefter slæbte betjente hans kone ud i gaderne og flåede hendes tøj af hende, mens de forsøgte at få oplysninger frem om hendes mands opholdssted. Politiet bankede også lokale kristne og gennemsøgte kristne hjem for oplysninger i Pervaiz' by. Pervaiz overgav sig til sidst til politiet, så hans slægtninge kunne blive løsladt.

Etiopien: En gruppe på 15 unge kristne blev angrebet og anholdt for at evangelisere i det østlige Etiopien. I en anden sag blev seks kristne ledere fundet skyldige i tilskyndelse til offentlig uro, ødelæggelse af offentlighedens tillid til embedsmænd og spredning af had. De seks mænd - medlemmer af en kirkes administrative udvalg - havde den 11. marts skrevet et brev til deres kirkes nationale lederskab, hvori de beskrev den forfølgelse, de blev udsat for som kristne i den overvejende muslimske Silte-zone. De klagede over diskrimination i beskæftigelsesmuligheder, uberettiget afskedigelse fra jobs, barske tilbagemeldinger om udførelse af arbejde, brændte kirkebygninger, fysiske angreb og dødstrusler. Brevet blev lækket til lokale medier og spredt vidt og bredt, hvilket førte til deres anholdelse og domfældelse.


Dhimmitude

Tyskland: Ifølge en rapport: "Mange kristne flygtninge fra Syrien, Irak eller Kurdistan bliver intimideret og angrebet af muslimske flygtninge. I flere flygtningecentre oprettet af lokale myndigheder, er sharia-lov blevet indført, og kristne - som er et mindretal - er ofre for mobning. Gottfried Martens, præst i en kirke i det sydlige Berlin, sagde, at "stærkt religiøse muslimer spreder den idé overalt i flygtningecentrene: Sharia-lov hersker, uanset hvor vi er". Martens udtrykte særlig bekymring for muslimer, der konverterer til kristendommen, frafaldne, som ifølge islamisk lov kan dræbes: "Der er 100% chance for, at disse mennesker vil blive angrebet."

Libanon: Kristne bliver løbet over ende af muslimske flygtninge fra Syrien og Irak og er i fare for at miste deres plads i deres eget land, sagde den libanesiske udenrigsminister Gebran Bassil: "Hvad der sker i Libanon, er et forsøg på at erstatte mennesker med [muslimske] syrere og palæstinensere." Fordi Libanons kristne befolkning er, og historisk har været, et mindretal, sagde Bassil at deres rettigheder bliver truet, fordi "nogle forsøger at påtvinge muslimer frem for kristne" (en situation, der også forekommer i USA). I et tidligere interview sagde Bassil, at Mellemøstens kristne samfund som helhed er blevet borteroderet "i store klumper": "I Irak skete det over 20 år, og vi så, hvordan 90 procent af de kristne forlod Irak. I Syrien har vi ikke konkrete tal på grund af kaoset. Vi kan ikke vide noget. Vi ved, at der har været en stor intern og ekstern vandring og fordrivelse (...). Men kirker er helt afgjort blevet ødelagt, og folk har allerede taget flugten."

Storbritannien: En iraner, Noureden Mallaky-Soodmand, 41, skulle have været deporteret til Iran, efter at han blev arresteret for at udslynge trusler og svinge knive på gaden i London. Men han blev ikke deporteret, tilsyneladende fordi den iranske ambassade var lukket. Han blev i stedet genhuset små 400 km væk i Stockton-on-Tees. Tidligere, den 2. april, var han gået amok med en krum kniv mens han skreg: "Jeg er muslim og jeg vil hugge dit f***ing hoved af, mother f***ers (...). Jeg er IS, og mit folk vil afskære jeres nosser, kristne (...). Jeg vil dræbe jer, jeg vil dræbe jer alle. Jeg vil hugge jeres hoved af og f*** you up."


Egyptisk dhimmitude

Muslimske angreb på kristne brød ud i to forskellige landsbyer i Samalout, nord for Minya-guvernementet. Ét angreb skete tilsyneladende som "hævn" over opførelsen af en lille kirke. I den ene landsby blev fem koptere såret. I den anden angreb muslimer, pakket sammen i et antal biler, en kristen bryllupsceremoni. Tre koptere blev såret; i hele området blev unge kristne piger seksuelt chikaneret.

I et andet tilfælde, den 20. september, angreb en gruppe muslimer i landsbyen al-Oula, i nærheden af Alexandria, kristne hjem og en kirke, efter at politiet havde forsøgt at returnere jord, der var stjålet af en muslim, til den retmæssige kristne ejer. Da politiet ankom for at gennemføre ordren, blev de overfaldet og flygtede. "Efter at sikkerhedsstyrkerne flygtede," sagde en kirkeleder, "omringede en stor skare kirken og kastede sten mod den. Så angreb de fire boliger ejet af kristne." Mindst to kristne blev alvorligt såret, én fik brud på rygsøjlen. "El Houty-familien [den muslimske familie, der stjal de kristnes jord] brugte mikrofoner i den lokale moské og i nærliggende landsbyer til at tilkalde muslimerne fra overalt omkring landsbyen, idet de sagde, at politiet var kommet for at tage jorderne og give dem til de kristne."

En koptisk kristen kvindelig studerende, Mariam, der blev udsat for diskrimination, kom i overskrifterne i de store egyptiske medier og skabte skandale. Kendt som "Student Nul", blev hun beskrevet af tidligere lærere som en "blændende elev", og havde planer om at blive en læge. Hun havde scoret 97% i sine første to år og forventede lignende resultater i sit sidste år, kun for at opdage, at hun var dumpet: Hendes endelige karakter var nul. Hun insisterede på selv at se resultaterne, men blev afvist. Da sagen skabte overskrifter, blev resultaterne vist for hende. Hun og andre - inklusive håndskriftseksperter - sagde, at håndskriften på testen, hun fik forevist, ikke var hendes.


Pakistansk dhimmitude

En kristen familie blev næsten brændt levende under muslimers forsøg på "landtyveri" af deres hjem. Fordi Boota Masih, 38, og hans kone og familie nægtede at overgive deres hjem og ejendom til nogle muslimer, blev de voldsomt slået. Muslimerne sprøjtede dernæst benzin over huset for at sætte ild til det, og låste Boota og hans familie inde i et værelse. Masih-familien formåede at undslippe ved at bryde ud gennem et vindue. Trods tilstedeværelsen af øjenvidner var det lokale politi tilbageholdende med at registrere en formel klage, og anholdt, ifølge advokaterne, i stedet Masih på falske anklager.

De mest nedværdigende jobs reserveres fortsat til kristne og andre minoriteter. Det seneste eksempel findes i en meddelelse om ledige stillinger fra Punjab Kardiologiske Institut Lahore. På listen er alle jobs åbne for alle ansøgere - med undtagelse af "sanitetsarbejdere", som f.eks. toiletrensere: Kun ikke-muslimske ansøgere er tages i betragtning. Ifølge arbejdsmarkedsadvokater: "Dette er en form for direkte undertrykkelse, racisme og bigotteri mod nationens religiøse mindretal," primært kristne, hinduer og ikke-sunnimuslimer.




Om denne serie

Selv om ikke alle, og slet ikke de fleste, muslimer er involveret, er forfølgelsen af kristne i den islamiske verden på vej til at nå pandemiske proportioner. Derfor blev "Muslimsk forfølgelse af kristne" til for at opsamle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af forfølgelse, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:

  1. At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.

  2. At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.

Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.

Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst - må det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.




Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam, er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S. Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.

Han er desuden forfatter til: Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians
og den nyeste bog: Sword and Scimitar, Fourteen Centuries of War between Islam and the West.

(Denne korte biografi er hovedsagelig taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)






Alle rapporter:

Februar, 2019
Januar, 2019
December, 2018
November, 2018
Oktober, 2018
September, 2018
August, 2018
Juli, 2018
Juni, 2018
Maj, 2018
April, 2018
Marts, 2018
Februar, 2018
Januar, 2018
December, 2017
November, 2017
Oktober, 2017
September, 2017
August, 2017
Juli, 2017
Juni, 2017
Maj, 2017
April, 2017
Marts, 2017
Februar, 2017
Januar, 2017
December, 2016
November, 2016
Oktober, 2016
September, 2016
August, 2016
Juli, 2016
Juni, 2016
Maj, 2016
April, 2016
Marts, 2016
Februar, 2016
Januar, 2016
December, 2015
November, 2015
Oktober, 2015
September, 2015
August, 2015
Juli, 2015
Juni, 2015
Maj, 2015
April, 2015
Marts, 2015
Februar, 2015
Januar, 2015
December, 2014
November, 2014
Oktober, 2014
September, 2014
August, 2014
Juli, 2014
Juni, 2014
Maj, 2014
April, 2014
Marts, 2014
Februar, 2014
Januar, 2014
December, 2013
November, 2013
Oktober, 2013
September, 2013
August, 2013
Juli, 2013
Juni, 2013
Maj, 2013
April, 2013
Marts, 2013
Februar, 2013
Januar, 2013
December, 2012
November, 2012
Oktober, 2012
September, 2012
August, 2012
Juli, 2012
Juni, 2012
Maj, 2012
April, 2012
Marts, 2012
Februar, 2012
Januar, 2012
December, 2011
November, 2011
Oktober, 2011
September, 2011
August, 2011
Juli, 2011




Oversættelse: Bombadillo