"Siad fortjente at dø, fordi han ikke havde overgivet sig til den islamiske religion"
Af
Kilde: Gatestone Institute, 6. februar 2013
Udgivet på myIslam.dk : 20. februar 2013
Sverige: "Helt ærligt fatter vi ikke, hvorfor Migrationsverket er så fast besluttet på at deportere [ham]. Folk med svagere sager får lov at blive i Sverige, men ikke ham."
- Advokat for Reza Jabbari, en konvertit til kristendommen, der søger asyl i Sverige. Hvis svenskerne sender ham tilbage til Iran, vil han sandsynligvis blive fængsel eller dømt til døden for apostasi.
Som sædvanlig var julemåneden vidne til en stigning i forfølgelsen af kristne under islam på en række forskellige måder, lige fra fornærmelser til mord. I Iran blev pastor Youssef Nadarkhani - efter at have været fængslet og pint i årevis for at konvertere til kristendommen, derefter for nylig frigivet takket være internationalt pres - arresteret igen, juledag, for at afsone resten af sine 45 dage, hvilke retten tidligere havde dekreteret, kunne afvikles som prøveløsladelse. I Syrien, nær julen, halshuggede islamiske oprørere Andrei Arbashe, en 38-årig kristen mand og fodrede hundene med hans krop. I Nigeria blev fejringer af julemessen i flere kirker atter forvandlet til scener af blodbad; og i Pakistan oplevede kristne endnu en "mørk jul".
Der var også de sædvanlige fatwaer [islamiske juridiske dekreter], der forbyder muslimer at anerkende julen: I det "moderate" Indonesien sagde landets øverste muslimske gejstlige forsamling, at muslimer ikke skulle bringe hilsner til kristne, som f.eks. "glædelig jul", og at muslimer er forbudt at deltage i eventuelle julefester. I Egypten udstedte Udvalget for Rettigheder og Reform en lignende fatwa, der forbyder muslimer at lykønske kristne i julen. Selv i Vesten, i Australien, udstedte Lakemba-moskeen en fatwa, der advarer muslimer om, at det er en "synd" at ønske folk en glædelig jul, fordi juledag er blandt de "usandheder, en muslim bør undgå (...) og at en muslim derfor heller ikke er tilladt at fejre juledag eller har lov til at lykønske dem [de kristne]."
Resten af december måneds samling af muslimske forfølgelser af kristne over hele verden - kategoriseret efter tema - omfatter (men er ikke begrænset til) følgende opgørelse, der er anført efter tema og land - i alfabetisk rækkefølge og ikke nødvendigvis efter sværhedsgrad:
Angreb på kirker
Danmark: En bande "unge" antastede Hellig Kors Kirke i hjertet af Nørrebro i København, der har en stor muslimsk befolkning, og fortalte de kristne ledere, at kirken lå "i deres område og derfor skulle betale penge".
Indonesien: Mere end 200 muslimer kastede rådne æg efter kristne, fordi de forsøgte at afholde julemessen på tomme arealer udenfor Jakarta, efter at deres kirke, Philadelphia Batak Protestantiske Kirke, var blevet lukket ulovligt. Ifølge en fotograf blokerede rasende muslimer - mænd samt kvinder iført islamisk slør og med små børn på slæb - fysisk vejen og kastede rådne æg på de deltagende kristne, da de samledes. Ifølge en præst kastede "intolerante mennesker" ikke kun rådne æg, men også plastikposer fyldt med urin og komøg: "Det hele (...) skete, mens politiet var til stede. De så bare til uden at gøre noget for at forhindre dem i at skade os." Et andet sted skabte en mistænkelig pakke, fundet på en katolsk kirkes ejendom i Nordsumatra, panik i menigheden under julemessen; bombeeksperter fra politiet demonterede, hvad der viste sig at være en hjemmelavet amatørbombe, der indeholdt 500 gram søm.
Libyen: Søndag den 30. december rystede en eksplosion en koptisk kristen kirke nær den vestlige by Misrata, hvor USA-støttede militser har et større kontrolsted. Eksplosionen dræbte to mennesker og sårede to andre, alle egyptere.
Nigeria: Julen gav muslimer endnu en lejlighed til at slagte kristne kirkegængere. Først - i to separate angreb, skød og dræbte islamiske revolvermænd 12 kristne kirkegængere, heriblandt præsten, der var forsamlet til juleaftensgudstjenesten. Med en fastboendes ord: "En gruppe bevæbnede mænd kom ind i landsbyen ved midnat og gik lige hen til kirken (...) de åbnede ild mod dem og dræbte præsten og fem kirkegængere. Derefter satte de ild til kirken." Seks dage senere, søndag den 30. december, overfaldt muslimer en anden kirke under gudstjenesten, hvor de slagtede yderligere 15 kirkegængere; flere fik halsen skåret over. Mindst yderligere fire kirker blev brændt og 10 kristne myrdet, da, ifølge rapporten, "den islamiske gruppes medlemmer gik på krigsstien og nedbrændte 20 huse og en kirke i området," samt yderligere tre kirker, alle under råbet: "Allahu Akbar!" ["Allah er større!"]. Efter at de islamiske angribere havde sat ild til kirkerne, brugte de pistoler og macheter til at slagte deres ofre.
Apostasi, blasfemi og missionsvirksomhed
Algeriet: Tilbage i maj 2011 fik den muslimske konvertit til kristendommen, Siaghi Krimo, de maksimale fem års fængsel og den maksimale bøde for at give en kristen CD til en muslim, som derefter fandt den blasfemisk mod profeten Muhammed. Ifølge rapporten havde den muslimske forretningsdrivende, der rejste anklagerne mod ham, tidligere "indledt en samtale om religion [med ham]. Utilfreds med Siaghis ikke-muslimske svar, forsøgte forretningsmanden at tvinge ham til at hylde Profeten og recitere den muslimske shehada: 'Der er ingen anden Gud end Allah og Muhammed er hans profet.' Da Siaghi nægtede og sagde, at han var kristen, indgav forretningsmanden en klage over, at konvertitten havde nedgjort Profeten, og uden yderligere vidner blev sigtelserne rejst imod ham. Forretningsmanden skulle have set Siaghi give en CD til en eller anden, men dukkede aldrig op i retten for at vidne om dette."
Indonesien: En rapport fortæller om den islamiske organisation "Mercy Mission", baseret i London, og dens sofistikerede mediekampagne, som siden 2004 har rejst millioner af dollars for at forhindre muslimer i at konvertere til kristendommen. Dr. Tawfique Chowdhury, grundlægger af Mercy Mission og leder af kampagnen samt sharia-studerende [dvs. af islamisk religiøs lov, sharia betyder bogstaveligt "Vejen"] sagde: "I begyndelsen af 2004 begyndte vort team at modtage rapporter om et stort antal mennesker, der forlod islam i Indonesien. På det tidspunkt blev vi underrettet om undersøgelser, der viste, at kristendommens vækst i vores levetid ville føre til et massivt samfundsmæssigt samt geopolitisk skift i regionen."
Kirgisistan: Efter at en ung muslimsk pige, kaldet Almas, konverterede til kristendommen, bankede hendes forældre hende "til bevidstløshed." Dernæst, fordi hun nægtede at give afkald på Kristus, spærrede hendes forældre hende inde i et koldt rum i flere dage og senere brændte hendes ansigt på komfuret. Fordi hun stadig nægtede at vende tilbage til den islamiske fold, blev hun sendt væk til en systue, og har siden mistet al kontakt med sine kristne venner og bekendte.
Pakistan: Birgitta Almby, en 70-årig bibelskolelærer fra Sverige, blev skudt af to mænd foran sit hjem; hun døde kort efter. Hun havde tjent i Pakistan i 38 år. Politiet sagde, at de ikke kunne finde morderne og ikke kunne komme på et motiv, selv om nærtstående kristne ikke er i tvivl om, at "islamiske ekstremister" myrdede den ældre kvinde: "Hvem ellers kunne ønske at myrde en person så apolitisk og harmløs som Almby, der havde viet sit liv til at tjene menneskeheden?" Denne tjeneste kan have inkluderet at dele evangeliet med muslimer, en handling, der er strengt forbudt i islam.
Somalia: Den 55-årige Mursal Isse Siad, en konvertit til kristendommen i 2000, der modtog dødstrusler for at have forladt islam, blev endelig skudt ned af to islamiske bevæbnede mænd foran sit hus. Hans kone og børn flygtede efterfølgende fra regionen. "Siad fortjente at dø, fordi han ikke havde overgivet sig til den islamiske religion", sagde en fastboende.
Sudan: To præster i den koptiske ortodokse kirke i Sudan blev arresteret, efter at en muslim var konverteret til kristendommen. Ifølge en kristen leder: "Jeg forstår, at der var en person af arabisk oprindelse [dvs. en muslim], som accepterede Kristus og blev døbt af dem [præsterne]"; denne handling førte til deres anholdelse nogle dage efter. Senere udsendte en gruppe med tilknytning til al-Qaeda en erklæring, der truede med vold mod kopterne, hvis ikke kvinden, der konverterede og angiveligt blev "kidnappet" af de kristne, blev returneret. "Under præsident Omar al-Bashirs 23-årige islamistiske regime, har Sudans koptiske mindretal ikke oplevet den samme vold, som har ramt deres brødre i Egypten, hvor sekteriske angreb steg voldsomt efter opstanden, som væltede præsident Hosni Mubarak i februar 2011 og bragte islamisterne til magten", konkluderer rapporten.
Sverige: En iransk konvertit fra islam til kristendommen, der søger asyl i Sverige, står over for udvisning. Ifølge hans præst: "Hvis han bliver sendt tilbage til Iran, kan konvertitten, Reza Jebbari, blive fængslet eller endda henrettet for at have forladt islam." Jebbaris advokater har rejst en anden appelsag, men "er forundrede" over regeringens tilsyneladende faste beslutning om at deportere den kristne konvertit: "Det lader til, at vi igen er i knibe og helt ærligt fatter vi ikke, hvorfor Migrationsverket er så fast besluttet på at deportere [ham]. Folk med svagere sager får lov at blive i Sverige, men ikke ham." Et par måneder tidligere blev det rapporteret, at svenske myndigheder søgte efter "Maryam" - den saudiske kvinde, der konverterede til kristendommen og flygtede, i sidste ende til Sverige - for at sende hende tilbage til Saudi-Arabien, hvor hun vil blive anklaget for apostasi.
Dhimmitude
[Almindelig mishandling og undertrykkelse af ikke-muslimer som "tålte" borgere]
Egypten: En uge før folkeafstemningen om den sharia-tunge forfatning, marcherede omkring 50.000 muslimer gennem provinshovedstaden Asyut, mens de sang, at Egypten vil blive "islamisk, islamisk, til trods for de kristne." I spidsen for dem red adskillige skæggede mænd til hest med sværd i skeder ved hofterne, og fremkaldte derved billedet af de tidlige muslimer, der erobrede det kristne Egypten i det 7. århundrede. De drog gennem hovedsageligt kristne distrikter, hvor beboerne af frygt for angreb tilskoddede deres butikker og holdt sig i deres hjem. På valgdagen var den kristne deltagelse minimal. Nogle af de få kristne, der forsøgte at komme hen til valgstederne, blev bombarderet med sten.
Irak: På direkte TV udstedte den shiitiske ayatollah Ahmad al-Hassani al-Baghdadi en fatwa, rettet mod Iraks kristne. Han dæmoniserede dem som "polyteister" og "venner af zionisterne" og understregede, at de måtte vælge mellem islam og døden, samt at "deres kvinder og piger kunne betragtes som muslimernes lovlige hustruer [konkubiner]". Al-Baghdadi, som i fortiden ophidsede muslimerne mod amerikanerne, lever i øjeblikket i Syrien, hvor han – sammen med den amerikanske regering - støtter den væbnede opposition. Og til en anden sag - nogle muslimske lærere i skoler og gymnasier over hele byen Mosul lagde eksamener den 25. december, hvilket tvang kristne studerende til at gå i skole på juledag og derved miste julemessen. Ifølge rapporten: "Studerende siger, at de er tvunget til at tiltræde lærerens krav i planlægningen af prøverne, selv om myndighederne har fastlagt den 25. december som en officiel helligdag for kristne."
Saudi-Arabien: Det religiøse politi stormede et hus i provinsen al-Jouf og anholdt mere end 41 gæster for, som det hedder i politiets erklæring, at "planlægge at fejre jul". I mellemtiden - på trods af Saudi-Arabiens veldokumenterede religiøse fjendtlighed mod alle ikke-muslimer (stormuftien selv har opfordret til ødelæggelse af alle kirker på halvøen) - er et nyt center for "interreligiøs dialog og tolerance", finansieret af Saudi-Arabien, blevet åbnet i Wien. Sheik Abdul Rahman al-Sudais, imam i Stormoskeen i Mekka, sagde pralende: "Etableringen af dette center i Vesten med Kong Abdullahs støtte giver et stærkt budskab om, at islam er en religion af dialog og forståelse og ikke en religion af fjendskab, fanatisme og vold." Alligevel har Sudais selv tidligere omtalt jøder som "aber og svin" og "verdens rotter" og kristne som "korstilbedere" og "dem, der er påvirket af deres ideers råddenskab".
Sudan: Kristne i Nuba-bjergene sagde, at de følte sig forladt af verden, efter at Sudans luftvåben dræbte mindst 11 af dem i bombeangreb før og efter jul: "Vi er overraskede over, at det internationale samfund er så tavst angående drabene i det sydlige Kordofan [en region med gentagne angreb]", sagde en kirkeleder, der ønskede at være anonym.
Syrien: En vestlig journalist, som fik lejlighed til at interviewe seks jihad-oprørere, taget til fange af hæren, havde hvad han kaldte en "surrealistisk" samtale med dem, hvor han blev informeret om, at Syriens kristne enten måtte betale jizya, konvertere til islam eller dø; "fangerne" forsøgte endda at presse journalisten at fremsige shehadaen [den muslimske trosbekendelse, o.a.] og blive muslim.
Zanzibar: Juledag, december 2012, blev pastor Ambrose Mkenda, en romersk-katolsk præst, skudt af to motorcyklister "gennem sine kinder" og alvorligt såret. Medlemmer af Foreningen til Islamisk Mobilisering og Udbredelse, også kendt som "Vækkelsen", menes at være ansvarlig; de havde tidligere truet lokale kristne efter at en Koran angiveligt var blevet skændet. Pr. 27. december var pastor Mkenda under intensiv behandling; hans tilstand var blevet forværret.
Om denne serie
Fordi forfølgelsen af kristne i den islamiske verden er på vej til at nå epidemiske proportioner, er "Muslimsk forfølgelse af kristne" blev til for at samle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af muslimsk forfølgelse af kristne, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:
-
At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.
-
At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.
Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk
indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer
dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes
betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som
underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere;
og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.
Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst, og over hele den vestlige verden hvor som helst, der er muslimer - bør det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.

Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam,
er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow
ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The
Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense
Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S.
Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede
retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der
dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation
for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN,
PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.
Han er desuden forfatter til: Crucified
Again: Exposing Islam's New War on Christians
og den nyeste bog: Sword
and Scimitar, Fourteen Centuries of War between Islam and the West.
(Denne korte biografi er hovedsagelig taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)
Alle rapporter:
December,
2020
November,
2020
Oktober,
2020
September,
2020
August,
2020
Juli,
2020
Juni,
2020
Maj,
2020
April,
2020
Marts,
2020
Februar,
2020
Januar,
2020
December,
2019
November,
2019
Oktober,
2019
September,
2019
August,
2019
Juli,
2019
Juni,
2019
Maj,
2019
April,
2019
Marts,
2019
Februar,
2019
Januar,
2019
December,
2018
November,
2018
Oktober,
2018
September,
2018
August,
2018
Juli,
2018
Juni,
2018
Maj,
2018
April,
2018
Marts,
2018
Februar,
2018
Januar,
2018
December,
2017
November,
2017
Oktober,
2017
September,
2017
August,
2017
Juli,
2017
Juni,
2017
Maj,
2017
April,
2017
Marts,
2017
Februar,
2017
Januar,
2017
December,
2016
November,
2016
Oktober,
2016
September,
2016
August,
2016
Juli,
2016
Juni,
2016
Maj,
2016
April,
2016
Marts,
2016
Februar,
2016
Januar,
2016
December,
2015
November,
2015
Oktober,
2015
September,
2015
August,
2015
Juli,
2015
Juni,
2015
Maj,
2015
April,
2015
Marts,
2015
Februar,
2015
Januar,
2015
December,
2014
November,
2014
Oktober,
2014
September,
2014
August,
2014
Juli,
2014
Juni,
2014
Maj,
2014
April,
2014
Marts,
2014
Februar,
2014
Januar,
2014
December,
2013
November,
2013
Oktober,
2013
September,
2013
August,
2013
Juli,
2013
Juni,
2013
Maj,
2013
April,
2013
Marts,
2013
Februar,
2013
Januar,
2013
December,
2012
November,
2012
Oktober,
2012
September,
2012
August,
2012
Juli,
2012
Juni,
2012
Maj,
2012
April,
2012
Marts,
2012
Februar,
2012
Januar,
2012
December,
2011
November,
2011
Oktober,
2011
September,
2011
August,
2011
Juli,
2011
Oversættelse: Bombadillo