Muslimsk forfølgelse af kristne: Maj 2012
"Død over de kristne."
Af Raymond Ibrahim

Oversættelse af: Muslim Persecution of Christians: May, 2012
Kilde: Gatestone Institute, 28. juni 2012
Udgivet på myIslam.dk : 6. juli 2012

Andre steder i Afrika syd for Sahara, hvor som helst kristendom og islam mødes, bliver kristne dræbt, slagtet, halshugget og endda korsfæstet.

I modsætning til de nationer, som f.eks. Saudi-Arabien, der helt har elimineret kristendommen, oplevede muslimske lande med store kristne minoriteter megen forfølgelse i maj måned: I Egypten blev kristne åbenlyst diskrimineret ved domstolene, ligesom nogle beskyldte landets nye præsident for at erklære, at han vil "udføre den islamiske erobring af Egypten for anden gang og få alle kristne til at konvertere til islam"; i Indonesien kastede muslimer poser af urin på kristne mens de holdt gudstjeneste; i Kashmir og Zanzibar blev kirker stukket i brand; og i Mali står kristendommen "over for udslettelse".

Andre steder i Afrika syd for Sahara - i Nigeria, Somalia, Kenya, Sudan, Elfenbenskysten - hvor som helst islam og kristendom mødes, bliver kristne dræbt, slagtet, halshugget og endda korsfæstet.

Maj måneds samling af muslimske forfølgelser af kristne over hele verden - kategoriseret efter tema - omfatter (men er ikke begrænset til) følgende opgørelser, der er anført i alfabetisk rækkefølge efter land, ikke alvor. Bemærk: Da Pakistan havde broderparten af forfulgte kristne i sidste måned, har det fået sit eget afsnit nedenfor, der dækker hele spektret af forfølgelse - fra apostasi og blasfemi til voldtægt og tvangskonverteringer.


Angreb på kirker

Indonesien oplevede flere kirke-relaterede angreb:

  • En hob på 600 muslimer kastede poser af urin, sten og rådne æg mod menigheden i en protestantisk kirke i begyndelsen af gudstjenesten Kristi Himmelfartsdag; de råbte bespottelser og truede med at dræbe præsten. Ingen anholdelser blev foretaget. Kirken havde søgt om tilladelse til at bygge sin kirkebygning for fem år siden. Presset af lokale muslimer beordrede den lokale administration kirken lukket i december 2009, selv om højesteret for nylig omstødte dens afgørelse og sagde, at kirken var berettiget til en tilladelse. Lokale muslimer og embedsmænd kræver ikke desto mindre, at kirken lukkes.

  • Efter protester "fra radikale grupper, herunder Islamiske Forsvareres Front," blev op mod 20 kristne kirker afspærret af myndighederne under påskud af "ikke at have tilladelser." Myndighederne tilføjede, at til at imødekomme regionens 20.000 kristne, kunne kun én kirke blive bygget i det pågældende distrikt.

  • Den muslimske borgmester, som ulovligt afspærrede den betrængte GKI Yasmin kirke og derved tvang menigheden til at holde gudstjeneste i gaderne, har indvilliget i at genåbne den - men kun hvis en moské bliver bygget ved siden af, for at sikre, at kirken "retter sig ind." "Ud over modstand fra borgmesteren, har kirken mødt fjendtlighed fra lokale muslimer, der har samlet sig imod dem [de kristne], spærret dem adgang til den gade, hvor kirken er beliggende og forstyrret deres udendørs gudstjenester. Det er usandsynligt, at de pludselig vil acceptere de kristne," siger rapporten.

Frankrig: Før fejringen af en messe, "brød fire unge i alderen 14 til 18 ind i St. Joseph kirken og kastede håndfulde af småsten mod de 150 troende, der var til stede ved gudstjenesten." De blev jaget ud, selv om, som rapporten siger, "sognebørnene, hvoraf mange var ældre, var dybt chokerede over den respektløse handling, udført af de unge med nordafrikansk oprindelse."

Kashmir: En katolsk kirke, bygget udelukkende af træ, blev delvist ødelagt, efter at ukendte gerningsmænd satte den i brand. "Hvad der skete," sagde formanden for Det Globale Råd for Indiske Kristne, "er ikke et isoleret tilfælde", og kommer efter "forfølgelsen" af en præst, der døbte muslimer. "Med disse handlinger forsøger det muslimske samfund at skræmme det kristne mindretal."

Kuwait: To måneder efter at den saudiske stormufti dekreterede, som svar på et spørgsmål om, hvorvidt kirker kan eksistere i Kuwait, at alle regionale kirker skal destrueres, er villa-kirker, der tjener vestlige udlændinge, blevet skydeskive. Én menighed blev uden forklaring smidt ud "af en privat villa, der i de sidste syv år er blevet anvendt til gudstjenester;" en anden villa-kirke blev beordret til at "betale en ublu afgift hver måned for at bruge en facilitet, den havde lejet (...). Kirkeledere besluttede efter sigende ikke at argumentere og flyttede ud."

Zanzibar: Hundredvis af muslimer satte to kirker i brand og stødte sammen med politiet under protester mod arrestationen af ledende medlemmer af en islamistisk bevægelse, kendt som Organisationen for Islamisk Mobilisering og Propaganda. Bagefter udsendte gruppen en erklæring, der benægtede enhver involvering i nogen forseelse.

Pakistan: Apostasi, Blasfemi, Voldtægt, Tvangskonverteringer og Undertrykkelse

  • En 20-årig kristen mand blev arresteret og anklaget for "blasfemi" - en forbrydelse, der "straffes med fængsel på livstid" - efter at hævngerrige muslimer beskyldte ham for at have brændt en Koran kort efter et spil billard. Muslimerne blev ved med at håne og true ham, hvorefter den kristne "udfordrede dem at gøre, hvad de ville og gik bort." Dage senere kom anklagen og arrestationen, hvilket forårsagede muslimske optøjer; dette skabte "panik blandt de kristne," der "forlod deres huse i forventning om vold."

  • For to år siden, efter en muslimsk mand konverterede til kristendommen og fortalte om det til sin kone, udstillede hun ham offentligt og rakkede ham ned, hvilket resulterede i, at han blev banket alvorligt. "Ingen var villig til at lade mig leve det liv, jeg ønskede [som en kristen] - de siger, at islam ikke er en tvangens religion, men ingen har været i stand til at fortælle mig, hvorfor muslimer, der ikke kan finde tilfredshed i denne religion, risikerer at blive dræbt." Til sidst blev han skilt, flygtede og giftede sig igen med en kristen kvinde. Nu, hvor hans familie igen har opdaget hans opholdssted, har de genoptaget truslerne imod ham. Ifølge hans kone: "Hver, hver anden dag modtager vi truende telefonopkald (...). De vil nu have ham til at forlade os og opgive kristendommen, og truer med, at de vil dræbe mig og vores barn."

  • En ny rapport viser, at "gennemsnitlig otte til ti kristne hver måned bliver tvunget af fanatiske muslimer til at konvertere til islam, for det meste i provinserne Sindh og Punjab. Ofrene for tvangskonverteringer er ofte piger fra fattige kår, som derefter underkastes rystende og traumatiske prøvelser. De fleste af pigerne er sårbare og ude af stand til at forsvare sig over for ekstremister, fordi deres samfund er underprivilegeret, forsvarsløst og marginaliseret. Kristne, der udgør omkring to procent af den pakistanske befolkning, betaler en høj pris for at være en del af mindretalssamfundet." To sådanne sager fra maj måned følger her:

  • I et forsøg på at tvinge hende til at droppe anklagerne mod dem for at have voldtaget hendes 13-årige niece, bankede en flok muslimer alvorligt en gravid kristen kvinde, hvilket medførte, at hun mistede sine tvillingedøtre ved abort. Voldtægtsforbrydere kom, mens alle de mandlige medlemmer af den kristne husholdning var på arbejde, og bankede kvinderne "nådesløst." "De myrdede vores børn, de voldtog vores datter. Vi har intet tilbage," klagede et ældre familiemedlem. Som sædvanlig ignorerede politiet begge sager: Både den voldtagne kristne pige og hendes pryglede familie.

  • En 14-årig kristen pige blev bortført og tvunget til at konvertere til islam af sin onkel, der selv var konverteret tidligere. Pakistansk politi nægtede at befri hende og sagde, at hun konverterede af egen fri vilje. Ifølge hendes far: "Efter konverteringen forsøger min bror at ødelægge vores familie og kidnappede Mary med bedrag."

  • Undersøgelsen af mordet på landets eneste kristne på minister-niveau, Shahbaz Bhatti, er kørt fast i mistanker om en mulig mørkelægning. Sløsede undersøgelser, en række frigivne mistænkte og manglende koordinering mellem de retshåndhævende myndigheder har fået sagen til at gå i stå. Shahbaz Bhatti, som blev dræbt den 2. marts 2011, var pakistansk minister for mindretalsspørgsmål og en skarp kritiker af (og mål for) dem, der støtter Pakistans "blasfemi"-love.

  • Kristne bliver chikaneret og truet for at forsøge, siden 1947, at redde deres samfunds kirkegård. På trods af at han ikke har kunnet fremlægge noget bevis, har en pensioneret muslimsk embedsmand, der hævder, at han "for nylig opdagede" at jorden i virkeligheden tilhører ham, allerede bygget en grænsemur, hvilket har reduceret kirkegården til mindre end en tredjedel af dens oprindelige størrelse, og omlagt den beslaglagte jord til landbrugsformål. Politiet har som sædvanlig undladt at reagere.


Dhimmitude

[Almindelig mishandling, fornedrelse og undertrykkelse af ikke-muslimer som "tålte" borgere]

Egypten: En domsafsigelse, der blev kritiseret af mange menneskerettighedsgrupper som "utrolig" og "ekstremt hård" overfor kristne, blev afgjort i henhold til religion: Alle tolv kristne blev idømt livsvarigt fængsel, mens alle otte muslimer - herunder nogle, der satte ild til næsten 60 kristne hjem - blev frikendt, alt sammen til tordnende råb af "Allahu Akbar!" ["Allah er den Største!"] i retssalen. En anden muslimsk dommer i Øvre Egypten afviste alle anklager mod en gruppe muslimer, der terroriserede en kristen mand og hans familie i over et år, kulminerende med, at de skar øret af ham under et knivoverfald, mens de forsøgte at tvinge ham til at konvertere til islam, efter at de "falskt havde anklaget ham" for at have en affære med en muslimsk kvinde. Og en ny rapport beskriver situationen for koptiske piger: "Hundredvis af kristne piger (...) er blevet bortført, tvunget til at konvertere til islam og tvunget ind i ægteskab i Egypten. Disse hændelser er ofte ledsaget af voldshandlinger, herunder voldtægt, prygl og andre former for fysisk og psykisk mishandling."

Eritrea: Aktivister, der deltog i en protestdemonstration uden for Eritreas ambassade i London afslørede, at "omkring 2.000 til 3.000 kristne i øjeblikket er fængslet i Eritrea uden anklage eller retssag (...). Flere kristne vides at være døde i berygtede fangelejre," og "tusinder af eritreanere flygter fra deres land hvert år"; nogle falder "i hænderne på mishandlende menneskesmuglere og holdes som gidsler i torturlejre i Sinai-ørkenen, indtil der udbetales ublu løsepenge eller tvungen fjernelse af organer."

Etiopien: En kristen mand, anklaget for at "vanhellige Koranen," tilbragte to år i fængsel, hvor han blev mishandlet, presset til at konvertere til islam og efterladt lammet. Efter nu at være kommet hjem, har han opdaget, at hans to små børn er blevet bortført af lokale muslimer: "Mit liv er ødelagt - jeg har mistet mit hus, mine børn, mit helbred. Jeg er nu hjemløs og jeg halter."

Grækenland: Abet Hasman, viceborgmester i Patras, som for nylig gik bort, efterlod den besked, der først skulle offentliggøres i hans nekrolog - at han, skønt født af muslimske forældre i Jordan, var blevet "hemmeligt døbt" som kristen (hvilket viser, hvordan nogle muslimer, som konverterer til kristendommen og kender konsekvenserne af frafald, vælger hemmeligholdelse).

Indonesien: Et overvejende kristent kvarter blev angrebet i flere dage af "uidentificerede personer", som satte ild til huse og biler. Snesevis af kristne familier flygtede fra deres hjem, "mange af frygt for, at islamiske ekstremistiske grupper var involveret."

Iran: En fremtrædende huskirke-præst er stadig bag tremmer, selv om hans familie udtrykker bekymring for, at han kan dø af den stadige mishandling og prygl, hvilket har ført til indre blødninger og andre lidelser; myndighederne nægter at give ham medicinsk behandling. Og advokaten for Youssef Nadarkhani - den fængslede kristne præst, der afventer henrettelse for apostasi - er selv blevet "dømt for sit arbejde med at forsvare menneskerettighederne og forventes i den nærmeste fremtid at begynde afsoningen af sin fængselsstraf på ni år." I mellemtiden, i et brev tilskrevet den fængslede præst, skrev denne: "Jeg har overgivet mig til Guds vilje (...) [og jeg] betragter det som eksamensdagen og en prøve på min tro (...) [så jeg kan] bevise min loyalitet og oprigtighed over for Gud."

Jordan: Efter at den jordanske Dubai Islamic Bank dekreterede, at alle kvinder skal bære hijab, det islamiske slør, eller opsiges, fyrede den alle de kvindelige ansatte, der nægtede at bære hijab - mest kristne, herunder en kristen kvinde, der havde arbejdet dér i 27 år. Der er mistanke om, at denne nye politik blev indført for at ramme og opsige de kristne medarbejdere, da det er dem, der er mest tilbøjelige til at afvise hijab.

Libanon: En 24-årig kvinde, datter af en shiamuslimsk præst, der var blevet "fysisk og psykisk tortureret af sin far for at konvertere til kristendommen for tre år siden," var i stand til at flygte og blive døbt af en kristen præst, som derefter selv blev bortført og afhørt for at oplyse den frafaldne kvindes opholdssted. På lignende måde - muslimske overfaldsmænd affyrede skud mod en anden præsts hus og mod en kirke - "en del af et eskalerende mønster af vold mod lokale katolikker," sagt med ordene af regionens prælat.

Makedonien: Efter at nogle muslimer var blevet anholdt i forbindelse med en "række af drab på kristne," demonstrerede tusinder af muslimer efter fredagsbønnen, råbte slogans som "død over de kristne!" og opfordrede til "jihad."

Mali: Lige siden regeringen blev væltet ved et kup, "har kirken i Mali stået over for udslettelse." Især i den nordlige del, "hvor oprørere ønsker at etablere en selvstændig islamisk stat og drive de kristne ud (...), har der været eftersøgninger fra hus til hus for at finde kristne, der måtte være skjult, kirkelig og kristen ejendom er blevet plyndret eller ødelagt og folk er blevet tortureret for at afsløre eventuelle kristne slægtninge."

Nigeria: Bevæbnede muslimske mænd satte ild til et hjem i en kristen landsby og åbnede derefter ild mod alle, der forsøgte at undslippe infernoet, hvorved de dræbte mindst syv og sårede mange andre - i bare ét ud af snesevis af angreb på kristne.

Sudan: Uden grund lukkede sikkerhedsfolk de regionale kontorer tilhørende Sudans Kirkeråd [Sudan Council of Churches] samt en tiltrængt kirke-klinik for de fattige; ansatte blev arresteret og ført til et ukendt sted: "Deres familier lever i frygt på grund af usikkerheden om deres skæbne."

Syrien: Bevæbnede jihadister satte alle familier i et kristent område på gaden, "overtog alle hjem i landsbyen, besatte kirken og gjorde den til deres base."

Usbekistan: Politiet ransagede et protestantisk hus-kirkemøde og hævdede, "at en bombe var i hjemmet." Ingen bombe blev fundet, kun kristen litteratur, som blev konfiskeret. Efterfølgende blev 14 medlemmer af den uregistrerede kirke pålagt store bøder - svarende til 10-60 gange en månedsløn - for et "usanktioneret møde i et privat hjem." Mellem februar og april fik 28 protestanter bøder og fire fik advarsler for denne overtrædelse. Tre baptister blev også idømt bøder for ikke at deklarere deres personlige bibler, da de krydsede grænsen fra Kasakhstan til Usbekistan. Bøder og advarsler blev ledsaget af konfiskation af religiøs litteratur.




Om denne serie

Fordi forfølgelsen af kristne i den islamiske verden er på vej til at nå epidemiske proportioner, er "Muslimsk forfølgelse af kristne" blev til for at samle nogle - på ingen måde alle - af de tilfælde af muslimsk forfølgelse af kristne, der kommer op til overfladen hver måned. Den tjener to formål:

  1. At dokumentere det, som mainstream-medierne ikke fortæller om: Den vanemæssige, hvis ikke kroniske, muslimske forfølgelse af kristne.

  2. At vise, at denne forfølgelse ikke er "tilfældig", men systematisk og sammenhængende - at den er rodfæstet i et verdenssyn, der er inspireret af sharia.

Derfor - uanset hvad forfølgelsen handler om, kan den typisk indpasses et bestemt tema, herunder:
- had til kirker og andre kristne symboler;
- seksuelt misbrug af kristne kvinder;
- tvangskonvertering til islam;
- apostasi- og blasfemilove, der kriminaliserer og dødsdømmer dem, der "fornærmer" islam;
- tyveri og plyndring som erstatning for jizya (skat, der forventes betalt af ikke-muslimer);
- den almindelige forventning om, at kristne opfører sig som underkuede dhimmier eller andenklasses "tålte" borgere; og
- simpel vold og mord.
Undertiden er det en kombination.

Fordi disse beretninger om forfølgelse spænder over forskellige etniske grupper, sprog og lokaliteter - fra Marokko i vest til Indien i øst, og over hele den vestlige verden hvor som helst, der er muslimer - bør det være klart, at én ting alene binder dem sammen: Islam - hvad enten der er tale om streng håndhævelse af den islamiske sharialov eller den herrefolkskultur [supremacist culture], der er affødt af den.




Raymond Ibrahim, specialist i Mellemøsten og islam, er en Shillman Fellow ved David Horowitz Freedom Center og en Associate Fellow ved Middle East Forum.
Hans skrifter publiceres over hele verden og han er bedst kendt for The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).
Han gæsteforelæser på universiteter, herunder National Defense Intelligence College; giver briefinger til statslige organer, såsom U.S. Strategic Command og Defense Intelligence Agency; og giver ekspertudsagn i islam-relaterede retssager.
Han har også vidnet for Kongressen om de begrebsmæssige fejl, der dominerer den amerikanske debat om islam og om den forværrede situation for Egyptens kristne koptere.
Blandt andre medier, har han optrådt på MSNBC, Fox News, C-SPAN, PBS, Reuters, Al-Jazeera, CBN og NPR.

Han er desuden forfatter til: Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians
og den nyeste bog: Sword and Scimitar, Fourteen Centuries of War between Islam and the West.

(Denne korte biografi er hovedsagelig taget fra Ibrahims egen hjemmeside: RaymondIbrahim.com)






Alle rapporter:

December, 2020
November, 2020
Oktober, 2020
September, 2020
August, 2020
Juli, 2020
Juni, 2020
Maj, 2020
April, 2020
Marts, 2020
Februar, 2020
Januar, 2020
December, 2019
November, 2019
Oktober, 2019
September, 2019
August, 2019
Juli, 2019
Juni, 2019
Maj, 2019
April, 2019
Marts, 2019
Februar, 2019
Januar, 2019
December, 2018
November, 2018
Oktober, 2018
September, 2018
August, 2018
Juli, 2018
Juni, 2018
Maj, 2018
April, 2018
Marts, 2018
Februar, 2018
Januar, 2018
December, 2017
November, 2017
Oktober, 2017
September, 2017
August, 2017
Juli, 2017
Juni, 2017
Maj, 2017
April, 2017
Marts, 2017
Februar, 2017
Januar, 2017
December, 2016
November, 2016
Oktober, 2016
September, 2016
August, 2016
Juli, 2016
Juni, 2016
Maj, 2016
April, 2016
Marts, 2016
Februar, 2016
Januar, 2016
December, 2015
November, 2015
Oktober, 2015
September, 2015
August, 2015
Juli, 2015
Juni, 2015
Maj, 2015
April, 2015
Marts, 2015
Februar, 2015
Januar, 2015
December, 2014
November, 2014
Oktober, 2014
September, 2014
August, 2014
Juli, 2014
Juni, 2014
Maj, 2014
April, 2014
Marts, 2014
Februar, 2014
Januar, 2014
December, 2013
November, 2013
Oktober, 2013
September, 2013
August, 2013
Juli, 2013
Juni, 2013
Maj, 2013
April, 2013
Marts, 2013
Februar, 2013
Januar, 2013
December, 2012
November, 2012
Oktober, 2012
September, 2012
August, 2012
Juli, 2012
Juni, 2012
Maj, 2012
April, 2012
Marts, 2012
Februar, 2012
Januar, 2012
December, 2011
November, 2011
Oktober, 2011
September, 2011
August, 2011
Juli, 2011




Oversættelse: Bombadillo